missimone

~bäst att passa på~

Publicerad 2010-06-11 10:04:41 i Allmänt,

Regnet vräker ner utanför fönstret o har så gjort sen tidig natt..har varit inställd på det så det var rätt skönt att när klockan ringde vid sex för darling att dra täcket över huvudet och somna om till smattret av regnet utanför. Visst ljudvolymen här på landet för regn var visst lite högt, men det gick helt ok att somna om till 8.20. Sen behövdes blåsan tömmas igen..himla livmoder att pressa på då!!:D Att vara kissnödig som gravid gör ont i alla lägen..kan tro att jag har flera hinkar som måste ut men så kommer det bara en liten äggkopp..detta gör mig förundrad, men man vänjer sig som med allt annat. Bara jag har en toalett i sikte så gör det ju ingenting..

På tal om graviditet, var ju hos min barnmorska i onsdags. Där fick jag väga mig ( 9,3 kg upp totalt) Som jag har sagt innan så vänjer man sig vid detta också..ska bara försöka hålla mig under 80 sträcket:). Men men någon gång ska man väl spräcka det rekordet också..kan inte minnas att jag vägt över 70 kilo, men min tid efter McDonalds vågar jag nog gissa att så var fallet..McD till frukost lunch o middag i ett års tid gör nog sitt till. Men jag slutade väga mig vid 69 då vet jag. Men sen kom jag till Norrpan och tappade allt ner till 54 på fyra månader. Kan ju hoppas att min kropp funkar likadant nu hihi:D(fast inte ner till 54 såklart!!)

Sen tog de blod o allt sånt såg bra ut, ska hämta ut några järntabletter, då mitt hb(???) var lite lågt, men det var mest för jag undrade o jag har en tendens att gå omkring o gäspa även om jag inte känner mig så trött. De mätte magen, den har vuxit fem centimeter på en månad, från 22 cm till 27 cm, de kollade det lilla livets hjärtljud(såå härligt) nu låg det nere på 140. Är det som syster tror att man kan kolla av hjärtljuden för att se vilket kön så blir det en pojke just nu..men sånt kan man ju inte tro på..hjärtljuden ändras ju från gång till gång. Jag är så nyfiken på vad det blir..kommer bli så spännande sen när ÄB kommer ut. Så allt såg så bra ut på kontrollen..nu kommer de ju tätare varje gång..vilket jag tycker är roligt. Darling fick också beröm av min barnmorska(hon höll i föräldrastödskursen) att han var så engagerad o ställde mycket frågor. Hon var inte så van vid det även om det var mycket bättre från förr. Ja jag och Darling har börjat diskutera mycket om förlossningen..så vi vet var vi har varandra där.Att han vet vad jag önskar innan allt börjar så han kan hålla fast vid det och peppa mig och påminna mig om allt jag läser. Men det får bli mer prat om sånt framöver..nu vill jag inte tänka på det hehe.

Jobbar kväll idag..känns helt ok..ska städa hemma eftersom vädret är som det är, men det känns bara bra att få sånt gjort också. Sen blir helgen lugn..kors i taket..inget planerat förutom att jag ska hämta syster Jessica o bjuda på fika här hemma så hon får se hur vi bor. Mycket röjning i klädkammare, få in dator dit..börja spackla barnrummet lite o förbereda inför tapetsering. Tvätta bilen o lägga ut på annons.Baka avskedsfika till jobbet. Lite smått o gott..

Inga bilder idag..

Hoppas ni får en kanonbra helg och att solen kommer tillbaka!!

Puss o kram, Anna

 

Kommentarer

Postat av: madde

Publicerad 2010-06-11 11:15:48

Jag håller helt fast vid min hjärtljudsteori hhi,har stämt på nästan alla jag känner :P Visst att de ändrar sig hela tiden ,men de brukar ligga relativt lika hela tiden...runt 140 blir det en kille och över 150 en tjej,men det blir spännande att se..men jag tippar på en liten gosse,hihi!:D (kom nu ihåg vart du hörde det först :P )PUUUUSSSSS

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-06-14 08:31:21

Det är så spännande! Ser fram emot att träffa dig och din mage på midsommarafton =D

Duktig du är på att skriva! PUSS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela