missimone

~pre-baby blues~

Publicerad 2010-07-31 19:13:25 i Allmänt,

Hade en liten svacka här i förmiddags..en mega svacka. Har nog inte gråtit så mycket på år och dagar..kunde verkligen inte sluta..Jag antar att jag borde ha insett att det skulle komma någon gång med tanke på att jag svävat som på moln i så många månader. Men det var riktigt "tycka synd om sig själv" timmar här förut. Darling visste inte riktigt heller hur han skulle tackla det då killar generellt brukar springa åt andra hållet när deras tjejer gråter(de tror väl oftast att de har gjort något fel" Vi redde ut allt, o jag fick framför allt prata av mig och nu känns allt jättebra!! Darling är iväg en sväng o fixar lite mer grejer till tomten och passar på att träffa en vän som kommit hem från Argentina. Jag är lite ynklig idag(pga orsaker jag inte vill skylta med än) och försöker verkligen allt jag kan att bara ta det lugnt och ligga i soffan och inte göra ett skit. Får ju panik på det egentligen men jag fattar ju samtidigt att det är viktigt att vila upp sig nu innan förlossningen. Men svårt är det...

Har ju känt lite stress över att darlings semester regnar bort typ eftersom jag haft såna planer för oss eftersom det är våran sista tid ihop som vi två, om ni förstår. Jag är en "planerare" in till benmärgen och det är något som jag försöker jobba med..när sen mina planer inte blir som tänkt så raserar hela min värld typ. Darling har bett mig jobba med det för det går inte att planera så mycket som jag gör och jag blir ju bara superstressad och mår dåligt på kuppen om det inte blir som jag tänkt eller om ingen annan hjälper till osv osv osv. Tycker jag blivit lite bättre, men semestern hade jag faktiskt inte räknat med skulle bli så här. 25-35 graders värme och sol innan och sen nu är man glad om solen tittar fram o det blir typ 22 grader..men darling är ju inte ledsen så varför ska jag vara det?? Jag har ju haft en toppen sommar än så länge..bättre än på många år. visst, inte så mycket fest som man är van vid men desto mer annat skoj. Men kanske ni har några tips på aktiviteter för ett par där den ena är höggravid och vädret inte direkt tillåter sol och bad om dagarna?? 

Igår kom bror Stefan, Linda och lilla sötnosen Felicia hit på mysmiddag. Det var mycket trevligt och de var här hela tre timmar innan Flisan blev lite för kinkig:D Hon är så otroligt söt fasters lilla Anka och jag drunknar i hennes vackra små ögon. Hon har ju ärats med de längsta o finaste ögonfransarna jag sett på ett flickebarn...Sååå söt. Och man ser hur hon gör framsteg varje gång. Nu ser man att hon riktigt tittar på en och är mer medveten om vem man är. Jag skulle kunna sitta med henne i flera timmar o bara mysa. Tyvärr är bebisar inte sååå tålmodiga och sen så är fasters stora o klumpiga mage ivägen på många sätt hehe. Men jag fick min Feliciados igår iaf..ja min dos av Stefan o Linda också såklart som jag tycker är jätteroligt att vi har börjat ses så ofta nu.(Det var på tiden, så man får väl tacka lilla Flisan:))Vi bor ju liksom två minuter ifrån varandra...

Förlossningen närmar sig med stormsteg och vissa dagar känner jag mig beredd och vill att ÄB ska komma NU!! och ibland så får jag panik och bara.."eeeh nej vänta här nu, jag är inte redo" 
Men både jag och darling längtar så mycket nu att bli en liten familj och få gå in i en ny fas i våra liv..att bli föräldrar och vi är så nyfikna på ÄB. Förlossningen tar jag lite som den kommer även om jag är glad att jag har läst på lite i förväg. Det intresserar mig även om jag förstår att min förlossning inte kommer bli som jag tänkt ändå..jag ser verkligen fram emot den med skräckblandad förtjusning. Nu har jag ju skrivit mitt förlossningsbrev(som jag knappt kommer våga ge hehe) så det känns väl bra också..får nog finslipa det lite iaf..men men.

Ja nu ska jag inte babbla vidare här..kan bli hur långt som helst..Utan vartefter kommer darling hem o då ska vi fixa lite goda varma mackor och mumsa på en fräsch fruktsallad med glass till efterrätt. Sen ska vi bara mysa:) Imorgon hoppas jag på date med syster och R,,lite minigolf och mat skulle sitta fint. Så vi får se om de inte har ngt annat inplanerat.



Challes och Martins lille Alfred, Jo lik mamma tycker jag han är allt:)



    
Mumsig tacogratäng stod på menyn..Flisan sov emellanåt:)


Pappa & Dotter...Små Kajsa Anka ögonfransar:D



              
Min vackra darling som har arbetat o gjort klart grillplatsen...lite gräs nu bara:)


Puss o kram tills vi hörs igen!! Anna
 
 

Kommentarer

Postat av: mammii

Publicerad 2010-07-31 19:42:31

Hej vet inte riktigt varför du är så orolig hela tiden. Min förlossning med dig var den svåraste, jag slängde droppet o skrek att jag ville åka hem, När jag var 18 år och fick Johnny visste jag ingenting, fanns inga böcker på den tiden och jag tror inte du är hjälpt av att läsa om förlossningar. Allas vår Linda visste ju ingenting heller vad jag förstår men hon fixa ju till det ändå. Vad är några stygn i ändan det går juss snart över. Varför du är en sån inbota planerare är för att du är född i Jungfruns tecken, jag läser astrologi och vet precis.Hör här: Jungfrun är tjänstvillig och noggrann

Denna pålitliga karaktär är alltid grundlig, noggrann coh systematisk. resten ska jag skriva som ett meddelande. Hav tålamod älskade unge. Puss

Postat av: lillssyster T

Publicerad 2010-07-31 23:25:15

vaaaatusan har du gjort med bloggen? ser ju inte att läsa :P den var mycket finare innan hihi.



Guuuuud vad fint Rille gjort på tomten! Blir så stolt över honom :D



Och du ska få en massa pussar och kramar imorgon när jag hoppas att vi ses! Vissa dagar får man känna sig lite blue and alone :D Och det är bra om du nån dag ibland lyckas ligga stilla i soffan en hel dag :D det är nog bra för dig :) så du får vila dig lite nu hihi. Älskar dig, puss puss puss

Postat av: mio

Publicerad 2010-08-04 15:36:21

ojj va fint ni får gumman hemma! =) hoppas din förlossning går bra! <3 önskar er all lycka .. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela