missimone

~Good to be back~

Publicerad 2010-07-04 21:32:56 i Allmänt,

Jaa verkligen länge sen jag lämnade mitt avtryck i bloggen nu. Men jag har verkligen inte haft tid..så mycket som har hänt nu fram tills idag sen sist, men nu känner jag att jag kanske kan ta mig lite tid och berätta lite om vad som hänt och sånt.Sen har jag lovat Syster J också att senast Söndagkväll ska jag ha uppdaterat..bra att ha lite press på sig;P

Midsommar har ju gått av stapeln..lugnaste jag varit med om på många många år:D Men det var skönt. Madde, Roger o barnen hade kommit ner. Så på midsommarförmiddagen så gick jag, Mammi och Madde förbi Stefan, Linda och Lilla Flizan. Madde blev lika kär som vi andra i sötnosen. Sen kom vi hem och hade sill lunch o då hade även Darlings mamma och  syster T med pojkvän kommit förbi. Jättegott verkligen och mysigt. Eftermiddagen och kvällen spenderades ute hos bror nr 2 i Östra Ryd med lekar, grillning och annat roligt. Tyvärr blir man ju tröttare och otåligare nu för tiden och tyckte väl mot slutet inte att det var så roligt att Darling och SysterYster hade fri tillgång till Whiskeyn som bror S lämnat kvar. Så vid halv elva tackade vi för oss och brummade hem till Hållsta:D
Men det var en toppen Midsommar ändå:D

På lördagen blev det grill och kräftor med två systrar och Darling och sen på söndagen åkte vi tidigt upp till farfar i Tiveden. Där fick vi träffa Darlings kusin med tjej också som var kvar sen midsommar och vi åkte ut till Krogen mitt i Skogen och åt underbar lunch o sen hade vi bara mys med farfar och hans nya flamma:)

Måndagen åkte jag tidigt iväg mot Norrköping igen och lämnade Darling åt sitt äventyr i de Närkiska skogarna.Väl framme i Norrköping parkerade jag bilen på ex jobbet och satte mig på ett tåg ner till Malmö och fina syster Gabriella:) Såg mycket fram emot att äntligen efter fyra år(!!) ta mig ner dit igen o hälsa på.

Hade en underbar fyra dagars vistelse hos syster..myspys helt enkelt. Åt massa god vegetarisk mat, Indiskt, Sallad och Känd buffé i Köpenhamn. Mycket meloner, jordgubbar och vindruvor slank ner under dagarna också så man levde väldigt nyttigt den veckan.:) En dag spenderades nere vid vattnet vid Turning Torso, det var härligt men vattnet var det kallaste jag doppat mig i..man tappade andan och jag trodde ett tag att ÄB skulle få en chock. Men h*n lever och sprattlar som aldrig förr. Sen blev det sämre väder en av dagarna och som tur var så hade vi planerat in ett besök i Köpenhamn den dagen. Blev kär i den staden direkt!! Vilken skillnad mot t.e.x Stockholm eller Göteborg. Så europeisk på något vis..vackra byggnader och det kändes mer som man gick omkring i Barcelona än i Danmarks huvudstad. Så nära men ändå så långt borta. Åt som jag sa på en underbar restaurang med en helt fantastisk vegetarisk buffe..så gott att jag skulle kunna åka dit snart igen bara för den:)Sen fick jag se Nyhavn också..så mysigt och jag som blivit fisktokig på sistone vet att jag måste dit igen och äta någon gång, men då vill jag kunna dricka ett glas vin till:D

Så tack syster för en helt underbar vecka:D

Kom hem på torsdagen och åkte upp till barnmorskan. Mitt HB sjunker fortfarande och de järntabletterna hon sagt jag skulle äta två gånger i veckan blev nu att ätas varje dag istället. Trodde värdet skulle gått upp lite nu, men de hade sjunkit. Men hon verkar inte orolig..kanske för jag inte är nämnvärt trött eller har några besvär. Allt annat såg jättebra ut. 900 gram har jag gått upp sen sist..så på fyra veckor är det ju inte så farligt tycker jag. Min magkurva såg bra ut..31 cm..Och hjärtljuden låg på 143 slag i minuten. Så det rullar på här. Har ju inga besvär i min graviditet annat än att det börjar bli lite tyngre att andas efter måltiderna haha..jag kissar alltifrån 1-6 gånger per natt. (Sov förresten helt underbart i Malmö..vaknade bara vid sju varje morgon o kunde sen somna om haha) Folk säger hela tiden att de inte tycker jag har så speciellt stor mage, själv tycker jag att jag är gigantisk ibland men ibland känner jag mig ganska liten. Men som sagt, vi får väl se hur det blir. Inga bristningar som poppat upp på mage, bröst eller ben än. Jag smörjer mig iofs ofta. Nej jag ska nog inte klaga för jag är en lycklig, gravid kvinna som än så länge älskar att vara gravid. Jag kan vara mycket i solen utan att det är jobbigt, går ganska obehindrat(lite saktare) och mitt humör är glatt o positivt oftast. Längtar efter våran bebis samtidigt som jag försöker ta till vara på den tid jag och Darling har kvar ihop som bara Han & Jag.

Efter jag hämtade Darling i Torsdags så har vi fre, lör och  Söndag legat vid Mariehovssjön. Så skönt att bada o simma runt och den sjön är så varm och härlig. Känner mig ju lite lättare i vattnet.Darlings pappa har varit med oss två dagar också.Så det har varit supermys och på kvällarna har det mysts mer och kollats fotboll. "Mitt lag" Spanien klarade sig som tur var igår vidare till semifinal!!!:D Vart dock en tråkig första halvlek men desto mer spännande andra..shit alltså. Har verkligen varit en fotbollsnörd dessa två-tre veckor även om jag mest kollat på matcher som  intresserat mig. Darling har ju velat se det mesta så lite har ju slunkit in ändå. Men nog pratat om fotboll..

Imorgon börjar Darling jobba igen..bara två veckor sen är det semester i tre. Ska bli skönt att ha honom hemma med mig..vi har så roligt ihop:D Men i veckan väntar Lars Winnerbäck med lillasyster och på lördag ska vi tre ut och äta och gå på Munken in the Park med Moneybrother och Timo Räisinen..LÄNGTAR!!:D

Jag ursäktar mig för detta otroligt långa och kanske tråkiga inlägg. Men nu har jag uppdaterat den vecka som varit. Skulle kunnat brett ut ännu mer men försökte hålla det kort.

Kommer nog ett nytt inlägg snart nu när jag kommit ikapp..tycker egentligen inte om att summera mina veckor..hellre skriva för stunden. Men Enjoy....
Hoppas att ni alla mår bra!!

Puss & Kram Anna

Lite pics...

          
Farmor och fastrar med söta Fliz:)



    
Bror Johnny vid midsommarGrillen:)


Filip och Ella Ääääälskar Darling:D


Coola Ella och Darling sköter grillen och samtalar:)



    
Uppe hos farfar och vackra Unden



              
God mat, bad, sol och underbar och vackra syster Gabbi..<3


         
En underbar dag i Köpenhamn och ännu en gång supergod mat!!



~Nyhavn~


Vi hörs snart igen!!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela