missimone

~feeling hot hot hot~

Publicerad 2010-07-12 19:45:30 i Allmänt,

Ja, jag kan nog inte skylla på graviditeten att jag känner mig varm då jag tror att varenda jäkel i detta land har det lite tufft i denna värme. Beviset på detta var att när jag åkte till Bauhaus området o gick in på Jula o Rusta så var alla fläktar slut i båda affärerna. Nya imorgon sa de så jag får ringa o kolla..Det är ju typiskt att man kommer på att köpa en fläkt just när alla andra tänker samma tanke. Men så är det med det mesta tycker jag..:P

Kvällarna är skönast då man kan få till lite korsdrag i huset, blåser riktigt skönt ibland och det känns lite lättare att andas. Tänker inte klaga för mycket för jag älskar att solen och värmen är här och det är underbart med sommar. Men när man är lite långt bort från en svalkande sjö känns det bara lite jobbigare:)

Helgen då..ja båda dagarna har vi legat uppe vid Mariehovssjön..så skönt att bara kunna hoppa i o svalka sig när det bli som värst. Vi kommer ju så pass tidigt att de första två timmarna är det ju skugga där vi ligger så då passar man på att läsa Aftonbladet och sina böcker och sen blir det sol och bad resten av tiden. Så himla skönt och jag älskar att simma..tyvärr trycker ÄB lite mer på lungorna nu så jag pustar lite när jag rör och simmar men att ligga på rygg i sjön och flyta är ju härligt. Man hör sina andetag riktigt högt och sen ljudet av skog och annat på håll.

Lördagen var det ju dags för middag på Cromwell och Munken in the Park. Maten var jättegod och trevligt sällskap men blev lite besviken på Munken.Hade nog varit lite naiv i mina tankar om denna dag. För mycket folk för högt ljud runt omkring och för mycket alkohol till dessa människor för en hormonstinn gravid. Så jag såg lite av MOneybrother o sen gick vi o satte oss i gräset med några kompisar.Får gå o se honom live istället. Hade det trevligt ändå och jag tycker det är ett jättebra initiativ att göra sånt här,nästa år kanske jag kan njuta lite mer:D men hade ju sett fram emot att se o höra både honom och Timo.Vi kom väl hem vid halv tolv så jag kände mig riktigt nöjd ändå men inte alls som jag tänkt mig tyvärr.

ÄB rör sig inte alls lika mycket nu..får inte plats. Men h*n gör sig påmind emellanåt och speciellt på kvällar o morgnar. Trycker ju som sagt på lungorna och har lite svårt för vissa ställningar i soffan, men inget jätteproblem. Ser verkligen fram emot att h*n kommer ut till oss..vissa dagar känns det som det är skönt att det är ett tag kvar och andra dagar vill jag bara ha "hanne" hos oss nu..Jag är så himla nyfiken på vad det är för en liten krabat..hur ser du ut? vem är du lik? hur kommer du vara? och hur kommer det bli? Spännande men samtidigt lite skrämmande:)

Veckan blir nog lugn..darlings sista på jobbet innan semestern.Tycker så synd om honom att jobba i denna värme..hoppas det blir helg fort så han får ledigt. Iofs så ska de hålla på och gräva upp hela tomten i helgen så ledig blir han ju inte, men sånt gillar ju darling..när det händer saker. Jag vet knappt vad det är för datum eller dag, sån koll har jag nuförtiden, men så är det ju när man är ledig. 

Just det..Spanien blev igår världsmästare i fotboll för er som missat detta:D Blev så jäkla glad och speciellt att det lag jag hållit stenhårt på gick hela vägen. Har varit en spännande och rolig resa:D Spanien kommer också alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och det är klart jag håller på dem när Sverige inte är med. Så tyckte jag att de var värdiga vinnare...Holland igår var ju livsfarliga och då menar jag för att de var ute efter att skada de spanska spelarna medvetet HELA tiden. Dobbar hit och dit och sparken i bröstet var väl fan värst.Skrämmande att vissa spelar fotboll på detta sätt..Men skitsamma..Spanien är bäst i världen och det känns skitbra!!:D

Lägger upp lite bilder från helgen...


         
Jag i vecka 34.     Tycker magen ser rundare ut åt ena hållet??




         
Blev Munken på fredagen en sväng med syster, bror och Larsson:D




Darling vid sjön på lördagen..kolla in fjärilen på muggen:D



Han är så fin och han är bara MIIIIIIN:D


      
Supertrevlig middag och jättegod mat..åt för mkt för min mages bästa:)


Lite fick jag se snyggot Anders aka Moneybrother. 1997 senast i Monster

         
 VM måltid,,sååå gott!!    Flytta soffan för drag:D       Kärleksgraffiti av darling<3

Ha det bäst tills vi hörs igen!!

Puss o kram Anna

Kommentarer

Postat av: mio

Publicerad 2010-07-18 22:55:54

va fint ni ha det hemma! =) jag gilla inte munkens liv heller..usch va folk =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela