missimone

~dunk dunk dunk~

Publicerad 2010-07-26 17:37:57 i Allmänt,

Har visst inte uppdaterat sen två veckor tillbaka..oops.Men har inte haft lust helt enkelt..har ju varit så fint väder också så då har man ju inte suttit vid datorn precis. Om jag ska vara ärlig så minns jag knappt vad som hände igår så det blir ingen direkt uppdatering idag..kan endast konstatera lite saker.

* Hmm, vi har fixat med våra etager på tomten minns jag..det var förra helgen.Det gick bra och blev skitbra och nu ska bara fås dit gräs, byggas altan och läggas sten. Äsch det är en massa jobb kvar men det blir till att spara pengar först. Lite pul innan, sånt som vi fått gratis ska darling fixa med. Men nästa sommar börjar det nog arta sig med altan o grejer..jippie:D

* Lite bad o sol har det nog hunnits med...:P

*Träffade lille Alfred för första gången o mamma Challe o Zanna:)

*Träffat mamma på mat och kortspel..Hälsat på bror och lilla Flisan såklart
 
* Blev bjudna på jättetrevlig kväll hos några nygamla vänner till darling som vi träffat uppe vid sjön. De bor jättemysigt vid hjorthänget vid Mariehov i ett torp som de byggt ut och fixat iordning jäääättemysigt..lite litet men en english cottagekänsla fick man..skitnice:D En supertrevlig kväll och jag höll mig vaken till halv två,kors i taket:)

* Madde, Roger och barnen kom hit i några dagar och vi hade det myspys med bad, sol, grillning, promenad i Söderköping o glass såklart.Hade det jättetrevligt:) Följde sen med upp med egen bil och hade minikräftskiva o sov över..skulle hämta en massa babygrejer som vi får/låna av dem.Så himla bra och jättesnällt verkligen. Känns som vi har det mesta under kontroll nu..beställde vagnen för en vecka sen också, sen är vi fit for fight..IiiiiiiHHHHHH!!:P


Så nu är det början på semestervecka nummer två för darling..känns inget vidare roligt med vädret vi har men då kan darling fixa lite på tomten imorgon och man har kunnat lata sig inne utan dåligt samvete. Mycket har vi fått gjort ändå..var iväg både idag o i lördags o handlade en del smått o gott till både oss och babyn. Igår var vi hemma hela tiden men darling fixade lite på tomten och jag fixade med tvättstugan o babyhörnan därinne. Går och pular mest hela tiden..blir rastlös och kan inte sitta still.Vissa nätter sover jag bra och andra inte..idag var en sån när jag vaknade 03.40(!!!) och kunde inte somna om..låg o läste en stund, men sen fick jag gå in o sova i gästsängen..det brukar fungera..tror jag störs av att darling ligger o sussar så gott när jag är klarvaken. Så jag fick sova en timme till innan vi gick upp vid sju..skulle ju vara roligt att passa på o vila upp oss nu, men vi är inga sjusovare precis..lägger jag mig på eftermiddagen så sover jag typ en kvart o sen vaknar jag helt pigg så man är ju lite trött på kvällarna ändå. Men det är väl kroppen som vänjer sig...

Varit hos barnmorskan..denna månad hade jag gått upp 2,5 kg(!!!!) men hon sa att det är värmen som gör att man samlar vatten som väger lite och sen har ju magen vuxit järnet denna korta tid. Men hon trodde inte det skulle bli så mkt mer nu, så 12 kg uppgång än så länge..hoppas det inte blir mkt mer nu..börjar bli ordentligt tungt nu o magen är ju i vägen hela tiden. Kan inte sitta bra i bilen utan får typ halvligga o ÄB gillar att sparka upp mot mina revben, jätteskönt verkligen, men då säger jag till på skarpen o det lyssnar h*n oftast på:) ÄB är helt fixerad nu iaf..ruckbart vet jag inte men den ligger med huvudet i bäckenskålen eller vad hon pratade om. Så den ligger o sparkar upp mot sidorna som en liten groda hehe. Rör sig inte mindre precis trots brist på plats..gör bara lite ondare ibland, men det är smällar som är rätt ok att ta..hellre det än inte.

Mitt HB har gått upp mycket nu när jag ätit järntabletterna så jag kan börja med varannan dag istället, känns bra för jag tror jag får lite hjärtklappning av dem, det och sen att jag har mer blodvolym i kroppen såklart. Hjärtklappningen är obehaglig för jag får tyngre att andas o så blir jag illamående o lite yr.Men lite problem ska man väl ha när man är gravid??!!:D

Darling och jag har det jättebra som vanligt..lite hormoner från min sida..överkänslighet, men darling är så gullig o får mig på bättre humör direkt.Tar mig för den stora gravida flickvän jag är..han förstår att det inte är så lätt. Han tycker jag är så vacker o jag får höra det varje dag, mycket prat och kel med magen och vi masserar varandra om kvällarna och darling får killa mig lite oftare än han vill hihi, men det blir inget pust o stön som det var innan haha. Jag brukar säga det" tänk på hur ont jag kommer ha det snart, då kan jag väl få det lite skönt nu" bäst att passa på nu när jag kan använda det argumentet:P..men han är jättegullig o man känner sig verkligen älskad och lycklig att man ska ha barn med just den fina, underbara och vackra mannen. Jag hoppas att ÄB kommer vara mycket lik sin pappa, både till utseende och sätt. 

Häromdagen tog vi gravidbilder..bäst att passa på nu innan magen kommer sjunka ner o bli annorlunda i formen. Tycker de blev bra och det är så roligt att ha.Så nu har jag beställt hem så jag kan sätta in i album o några ska väl upp på väggen tänkte jag. Har även gjort klart ÄBs rum nu..o vikt alla kläder(klädstopp för mig framöver..ungen ska ju hinna ha på sig lite också och sen får man ju säkert lite i födelsepresenter kan jag tänka mig)

Denna vecka blir det lite bio med syster, sen funderar vi på att åka till Tiveden om de vill ha dit oss,kan ju hoppas vädret är bättre där än här..usch vad trist, pul i trädgård, mys med darling och sen kommer bror, Linda och Felicia hit på middag på fredag:D Sen kan man ju som sagt hoppas att solen kommer hit snart..mycket för darlings skull på semestern, men han tycker det är helt ok för då kan han jobba mer på tomten haha.

Ja en liten uppdatering hehe..har suttit här så länge att jag fått träsmak i arslet..måste upp o röra på mig lite..vika lite tvätt o plocka in i diskmaskinen.Bäst o passa på när man tycker sånt är roligt..hoppas hoppas jag får behålla min energi för städning efter förlossningen haha:D

Lite bilder..Enjoy


         
 ~Lille Alfred~                 Mysiga torpet       Ja växt har man ju gjort:D
                                                               Fast jag spänner inte ut min som F gör:)

  

Bästa kompisarna..sååå söt:D

     
Ella sötnos älskar att simma:D


Promenad i Söderköping med sin fina darling

        
Moster inte lika poppis      Matdags..mycket grillat blev det..MUMS!!

        
Kräftor är smaskens       Skrattar så jag dör över dessa..gör honom inte rättvisa hihi

             
Här är sötnosen         Stackars Ella fick ögoninflammation:(



ÄB´s rum


         


        
Snygg solbränna hehe..men men:P

Hoppas ni får en bra vecka..massa kramar tills vi ses igen,

Anna





 

Kommentarer

Postat av: Lillasyster T

Publicerad 2010-07-26 17:46:59

Jättefina kort verkligen! :)

Postat av: madde

Publicerad 2010-07-26 18:02:37

Äntligen uppdaatering,som jag har längtat!! :) Jätteroligt att se bilderna från när vi var hos er! :) och jättevackra gravidbilder!!! puss till dig,rille och ÄB! <3

Postat av: mammi

Publicerad 2010-07-26 20:31:00

Fina och roliga bilder, du är ju värsta fotomodellen!Puss

Postat av: Elin

Publicerad 2010-07-27 10:14:05

Va fin du är med magen gumman! Så vacker!

Längtar till jag med får en fin mage.

Puss o kram

Postat av: sunna

Publicerad 2010-07-29 17:48:07

wow wow wow galet vackert!!!sikken hot mama du är älskade systeryster <3 Nu får den lille komma tycker ja :'

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela