missimone

~Den vackraste stunden i livet..~

Publicerad 2010-07-09 12:02:50 i Allmänt,

För alla er som missat så hade Lasse W sin turnépremiär i Linköping igår:) Självklart var jag och syster där!! Beläget på stångebrofältet som två år tidigare och jag och syster hade bunkrat upp med picknick och dricka(alkoholfritt för mig detta år:)) Tog tåget vid fyra och när vi kom fram vid fem så var det så mycket folk utanför som väntade på att grindarna skulle öppna. Men vi satte oss på filten i gräset och väntade ut den värsta ruschen.Gick fort o smidigt ändå. Inne på området såg det ut som vanligt med mycket mat och drickaställen och köer till förbannelse..tur att man inte var sugen på popcorn eller korv..eller glömt drickan hemma. Jag fick se laktritsremmarna som jag längtat efter men insåg att det var bättre att vänta med att köa till Lasse börjat hihi.

Hade mys på filten o åt våran potatissallad, frukt och kyckling med god aptit och lyssnade på Hästpojken tror jag det var och sen Melissa Horn. Hon var verkligen jättebra så jag fick två konserterna i en kan man säga:) Har ju hennes skiva och hennes röst kan man ju dö för.
Vi hade fått för oss att Lasse skulle börja vid sju, men kunde snabbt räkna ut att om konserten slutar elva så skulle han nog inte gå upp förrän tidigast åtta. Strax efter halv nio(ellr var det halv tio!!!) kom han ut och började köra ett ensamt akustiskt set, flera vackra låtar och under en av låtarna gick jag bort till remståndet(precis bakom oss)Knappt någon kö och man såg ju minst lika bra därifrån..tyvärr så tar han o spelar min o thess låt "Kom Änglar "som tredje låt typ när jag står där och väntar på att få handla och jag tänker"det är ju fan typiskt" får stå där och nynna med i huvudet liksom. Man vill ju inte göra för mkt väsen av sig i en matkö liksom hihi. Fick mina o darlings remmar och sen var kvällen en hel kavalkad av bra musik och röj och tårar o allt annat som fick plats:) Så himla bra konsert och jag är så glad att man var nykter..blir ju en sån mycket bättre upplevelse då tycker jag iaf. Stod ganska långt fram på sidan och såg o hörde jättebra. Blev lite nervös för ÄB's stackars öron men det var flera höggravida runt omkring mig så det var nog lugnt. H*n låg nog och stampade takten till musiken i magen:) De ska vänjas in tidigt:D Åh det var verkligen en jättebra konsert. Väl värt väntan och detta kan jag leva på länge...Kom hem vid halv ett nästan och somnade som en stock..Har inte sovit så bra o länge på länge:)

Just det, fick nog min första förvärk igår när jag stressade omkring med bilen när jag skulle in till stan(virrig o glömmer mobil hemma så jag måste vända bl.a). Måste ha varit en sån iaf..o var det det så ser jag inte fram emot min förlossning. Aj aj aj säger jag bara..men jag minns knappt känslan nu så det är väl bra.Kan jag förtränga den till den riktiga pärsen kommer.:P

Idag väntar mera mys med lillasyster..lite returpunkt bl.a och sen luncha på stan. Sen ska vi svänga förbi Munken in the park och kolla in Magnus Carlsson från Weeping Willows..brorsan ska dit också. Sen hem och bara mysa med darling och mumsa tacos. Imorgon blir det bad o sol om vädret tillåter o sen på kvällen är vi ett gäng som ska ut o äta och sen gå på Munken in the park o kolla in Moneybrother och Timo Räisinen.Söndagen avslutas med den otroligt spännande VM finalen med mitt kära Espania:D Åh hejja hejja!! Så en toppenhelg helt enkelt..Sommaren är ju en helt fantastisk tillställning:D

Nej nu ska jag dra på mig skorna o ge mig in till stan..jippie!!


Lite bilder från gårdagen...

   
Väntandes i gräset utanför..


Lång kö..o den var lika lång åt andra hållet också hehe:D



~Melissa Horn~Check her out!!



Jag & SystraMi...~kärlek~



Snyggast i stan är vi...:)

       
Munken gjorde reklam      Nedräkningen har börjat...Så kom han!!

        
Alla slags känslor fick han plats med..jättebra låtval!!


~Tack för en underbar kväll syster!!~




I vecka 34..kan ni tänka er att jag o darling glömde bort att det blev ny vecka
i Onsdags!! Har aldrig hänt tidigare..veckorna bara raketar fram!!

Ha en underbar helg!! Puss o kram Anna

Kommentarer

Postat av: madde

Publicerad 2010-07-09 13:32:12

Åh vad underbart och mysigt!! Hade oxå gärna varit med..men men blir säkert fler tillfällen! Melissa Horn vill jag verkligen se live,hon är ju på Mosebacke 18-19 juli,hoppas jag kommer iväg på det,skulle va underbart! Låter som en toppen helg du har framför dig!!Hoppas det blir fint väder! Vi hörs snart! Älskar dig,puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela