missimone

~cool down~

Publicerad 2010-07-06 09:45:47 i Allmänt,

Trodde väl aldrig jag skulle bli glad av att vakna upp en sommardag och se att det regnar:D Men jag tror både våran vackra grönska i vårat land och vi själva behöver svalkas och blötas ner lite. Det enda minuset är ju att jag hade tänkt ta mig en morgonpromenad o få lite motion. Men den får tas i eftermiddag istället.

Man ska inte klaga och vi svenskar är rätt duktiga på det(om man får generalisera) men antingen är det för varmt eller för kallt. Jag som är höggravid har väl njutit av solen men samtidigt när man suttit i soffan på kvällarna pustat lite extra hihi. Men darling har inte tyckt det varit så skönt heller och på FB så klagas det varje dag på folk som inte kan andas eller smälter bort eller annat..så det är nog ett ganska vanligt svenssonproblem. Klaga är gratis, en AC kostar flera miljoner hehe.

Värst är att sova dock..igår ville inte darling ha fönstret öppet pga alla mygg(jag har endast fått två myggbett så jag vet inte vad han snackar om) men jag höll näbben och sov utan täcke. Vaknade sen för att kissa som vanligt och darling snarkade så sött(!) så då gick jag o öppnade fönstret i smyg hehe. Var så olidligt varmt och på nätterna är det ju sån härlig frisk luft som strömmar in. Jag skiter i myggbett, för jag sover dåligt som det är att jag ska behöva ligga och vältra mig i mitt eget svett haha.

Om vi ska prata lite graviditet så börjar jag få lite mer besvär..småå besvär men dock att jag märker av dem.
Besvär 1: Mina fötter börjar ömma efter ett tag i tunna flipflops..dock är det sommar och jag vägrar att gå omkring i superheta och fula walkingskor och jag är för snål o ytlig för att köpa pensionärsdojjor.
Besvär 2: Efter middag, som halverats men ändå är för mycket för min mage, har jag väldigt svårt att andas och har den fula ovanan att sitta och rapa för att få luft(Darling och Thess vet vad jag menar,,de tycker det låter skitäckligt hehe)
Besvär 3: ÄB har börjat sparka eller boxas upp i revbenen..(har ännu inte lyckats lista ut åt vilket håll ungen ligger..huvudet var till 98% neråt liggande sa barnmorskan men jag tycker det sparkas åt alla möjliga håll ändå..men jag är ganska säker på att den oftast ligger med benen mot min högra sida sett från erat håll för ligger jag på sidan i soffan eller sängen så kommer en fot och kittlar mig o man känner hela foten om man lägger handen under sig då :) )
Besvär 4:Jag kan inte göra number2 mer än en gång i veckan och då måste jag tvinga mig och påminna mig. Kan kännas riktigt besvärligt att gå ibland o då vet jag att det är dags.;P
Besvär 5: Jag har en stundande förlossning framför mig som jag sakta börjar bli lite mer nervös inför hehe..otroligt nyfiken och förväntansfull men jag är inte dum, det kommer en dag då jag kommer tro jag ska dö:P 

Men annars leker livet som vanligt..Hey it's me talking.:) Inte mycket att klaga på om man säger så. Alla vill att ÄB ska komma nu, men jag är rätt nöjd med hur det är för tillfället..njuter av sommaren och tar till vara på stunderna. Jag och darling har det så roligt ihop och njuter av varandras sällskap och tar dagen som den kommer. Har lite planerat framöver men känns som en toppen sommar och visst jag känner att dagarna nästan rusar fram. Snart är det BF för så är det ju alltid. Men jag hoppas att dagarna kan sakta ner lite. ÄB har det nog bra där h*n är en liten stund till, sen ska h*n få komma ut till mamma och pappa:D

Ska ta tag i lite städning idag..behövs dammsugas och tvättas babykläder. Tavlorna som är det enda som fattas i ÄB´s rum får jag ta i eftermiddag, behöver en darling som letar reglar. Men sen är rummet klart..jippie. Nej nu ska jag ta o äta lite frukost o sen läsa lite mer i ännu en förlossningsbok haha:D

Lite pics:

           
Fick impulsen att göra jordgubbstårta igår så det blev en trevlig kvällsfika:D



ÄB's rum på kvällen..nya byrån, lampor och mattan är på plats


            
Detta i vecka 33, mina höfter är gigantiska ser jag nu hihi..Barnvagnsdragning nästa:D

Tills vi hörs igen..ha det underbart allihopa!!

Puss o kram!!

Kommentarer

Postat av: MIO

Publicerad 2010-07-06 19:44:06

gud va mysigt ni har det!!!! jag är lite avis på er =) va fint rummet bli till ebben =) men varför kallar ni hon/han för ÄB =)

Postat av: missimone

Publicerad 2010-07-06 20:17:02

Tack tack gumman! Meh har du inte hängt med från början;P:D ÄB står ju för ÄlsklingsBebisen:D

Postat av: Annelie

Publicerad 2010-07-07 18:03:56

Ha lloj i värmen.

Med tanke på fotot i den gula tunikan och allt prat om sparkar under revbenen lutar det helt klart till en HAN med lite dampsymptom, precis som din storebror Johnny, och även hos Rille om man får tro Agneta, hihi , trodde han skulle sparka ihjäl mig och väl född sprang han ju oavbrutet i 9 år.!! Lycka till lilla gumman, några pojknamn på lut?

Puss från mammi, mormor, svärmor

Postat av: Sussie

Publicerad 2010-07-09 09:27:34

Du är underbart vacker Anna! Inte ska du vara orolig för "dina breda höfter" (vartdå?)

Men om de nu bredat på sig 1 cm eller så så var glad för det ska ut en bäbis där och du behöver all extra plats du kan få ;)

Rummet ser underbart ut och jag blir avundsjuk på ert vackra hus. Själv bor jag o Tuva i en liten tvåa.

Ett tips är att ha en spjälsäng inne i erat sovrum oxå för man vill inte låta bäbisen ligga ensam i sitt eget rum. Dels för moderskänslan men oxå för att det är skitjobbigt att gå o hämta dem för att amma. Tuva sover i sängen med mig men så är ju vi ensamma i en stor dubbelsäng oxå.



Kram och njut av sommaren!



/Sussie & Tuva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela