missimone

~vacker morgon~

Publicerad 2010-08-18 09:05:42 i Allmänt,

Blir att uppdatera igen..känner mig lite skrivsugen nu förtiden hehe:)

Har märkt att mina bloggbesökare har ökat..roligt! Har ungefär dubbelt så många som förut, lite mer än 30 stycken har börjat läsa mitt inlägg och för mig är det jättemånga och känns jätteroligt. Jag vet att jag gjorde en inställning här på blogg.se där jag la min blogg i kategorin famiilj och barn eller något liknande så att om folk vill läsa om sånt så poppar min blogg upp..så jag har säkert fått några läsare som inte känner mig..men som sagt kul!!

Ingen bebis inatt inte...inga känningar heller. Tänker som sagt inte på det så mycket och mitt datum är ju faktiskt inte förrän om sex dagar, fråga mig då om nervositeten kommit hihi:) Detta lugn är ju helt sjukt som sagt och det verkar som alla andra är mer nervösa än mig just nu..men jag är så van att gå omkring o vara gravid och som sagt inte mycket krämpor så det är ju inte så att jag ligger o sparkar på golvet o vill att detta ska ta slut hehe..men går det över två veckor då kommer jag INTE tycka det är alls roligt längre. Två dagar över tiden kommer t.o.m göra mig superotålig. Som att vänta på sin present som aldrig dyker upp när den ska...Men nu är jag ju sex dagar innan och ska inte klaga.

Idag går jag in i vecka 39+0, alltså vecka 40 har påbörjats..tänk när man tänkte på vecka 40 när man var i vecka 6...hujeda mig..kändes ju som en evighet...men det har gått ovanligt smidigt o fort och jag har haft en toppenupplevelse i min graviditet..jag hoppas verkligen att min nåsta blir likadan. Fast ens första graviditet går ju inte att jämföras med de kommande för nu är ju ALLT nytt..man har ju ingen aning om någonting och följer ju varje steg jätteintresserat. Sååå gud vad roligt och spännande det har varit:)

Idag kommer Mammi hit..:) ska bli jätteroligt..hon tar bussen ut om någon timme. Ska höra med Linda om vi kan komma förbi så mamma får träffa sitt barnbarn,,hoppas att de är hemma. Sen blir det lunch och kortspel!!:D Så roligt att hon kommer hit för jag kommer vilja att hon kommer ut ofta sen när ÄB är ute och att ta bussen är ju smidigare än många verkar tro.Bor ju precis utanför stan så resan tar ju typ 10 minuter från stan...inget landet landet jag bor..(skulle jag aldrig palla) utan man har ju värsta lyxen som bor på landet men ändå så nära till stan..sen hoppas jag att jag kan använda cykelvägen när man börjat jobba igen..tar ju ingen tid alls.

Kameran är beställd nu..åkte till Elgiganten(får se hur de sköter sig, syrran hade de varit urusla mot tydligen) och de sa att den med stor chans är här på fredag. Så nu längtar man tills man får den, de hade inga skyltexemplar hemma men jag har ju läst mycket om den och den känns helt rätt. Funderade ju länge på en systemkamera men det får bli en senare fråga. Har inte tid ork eller råd just nu känns det som. Så jag är superdupernöjd med min present!! Så kommer den på helgen vet jag vad jag kommer pyssla med i helgen:) Åhh vad roligt!!

Funderar på att kanske åka in till stan på fredagkväll, Kalle Bah spelar ju..kanske kan hoppa ut ÄB till den musiken hehe:) De spelar vid åtta så det är ju inte så sent. Kanske man kan ta Langos på marknaden innan också, är ju så suuuugen. Ska höra med darling om vi ska haka på Syster på det..vore roligt. Många av de man känner ska ju ut på stan på lördagen men jag pallar nog inte med det..kommer vara apmycket folk och jag tror att fredagen är lugnare. Men vi får se inget bestämt än.

Nej nu ska jag och magen hoppa in i duschen och sen göra lite fint till mammi kommer:)

Hoppas ni får en bra dag!!

Puss o kram, Anna

Kommentarer

Postat av: Big Brother

Publicerad 2010-08-18 13:17:29

Vet ej om ni hann få tag på Linda, men de skulle till IKEA vet jag.

I morgon kväll är jag och Flisan ensamma, så då kan ni komma och fika:-)

Postat av: madde

Publicerad 2010-08-19 08:16:48

Jättekul att du uppdaterar så ofta nu,me like!!! :D Roligt att mammi kom ut igår,skulle hon komma idag oxå? Ja nu kan ÄB komma NÄRSOMHELST!!Så spännande!:D puss puss

Postat av: madde

Publicerad 2010-08-19 08:20:26

Förresten hur ser man hur många besökare man har??Måste man göra nån viss inställning eller? puss

Postat av: mammii

Publicerad 2010-08-21 14:07:33

Ja, tack för både onsdag o torsdag, var verkligen helt slut igår men idag har jag piggnat till. Nu får du knipa ordentligt så ni kan njuta i skärgården och inte behöva åka till BB, puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela