missimone

~tråkväder~

Publicerad 2010-08-03 08:39:17 i Allmänt,

Ja rubriken är typ lika rolig som vädret just nu..så himla grått och trist ute. Klockan är iofs bara åtta på morgonen och mycket kan väl hända, men det känns som denna vecka kommer gå åt det gråa hållet vädermässigt.:( Min panik för det är ganska så bortblåst..har börjat lugna ner mig i sinnet och försöker njuta av min darling o att göra andra saker förutom sol och bad. Det kommer ju fler somrar. Nej usch vad neggo jag blev nu, som min svärmor sa, Augusti har ju faktiskt bara börjat och sen har vi ju kanske en vacker september och se fram emot:) Se man ska inte vara så negativ hela tiden, vem mår bra av sånt egentligen??

Vill bara säga igen att min lilla svacka senast endast var en liten hormonsvacka som nu är helt bortblåst. Tack alla fina underbara som ringt och skickat mess om hur jag mår,,love you!! Fina människor man har runt omkring sig. Och som sagt jag mår jättebra nu:)

Igår växlade vi in våra mynt som vi sparat på i några år..satt ju o räknade dessa i söndags..fyra timmar tog det mig att sortera och räkna. Jag älskar ju sånt, men när sista kronan var uppstaplad så drog jag en lättnadens suck och vill nu knappt se åt en femkrona.Nej det är inte sant..för nu börjar vi på nu kula och spara igen:) Iaf en nätt summa av cirkus 16500 kronor blev det och det är ju helt underbart med tanke på att det är pengar som man inte tänker på egentligen. Hur många är det som alltid vill bli av med sina småmynt egentligen. Jag är precis tvärtom..ju mer mynt jag har i plånboken, desto gladare är jag och det är knappt så man vill ge bort minsta krona haha. Men det lönar sig ju i slutändan..obviously:D Så lite ska vi unna oss..bla  en systemkamera. Resten åker in på Sparkontot tills vidare. En altan är ju också högt upp på listan över saker vi vill ha.

Martin, Challe och lille Alfred kom ut en sväng på en kopp kaffe igår kväll. Det var riktigt trevligt, Martin har ju inte sett vårat färdiga hus än och han överröste oss med komplimanger(alltid lika trevligt hihi)Men det var jättekul att de kom och Alfred växer och frodas han med. Liten smileys har han blivit emellanåt...:)

Idag är det exakt tre veckor till beräknat förlossningsdatum. Tiden den går minsann..jag känner mig lugn. Lite pirr ibland när man tänker på vad som komma skall, men jag har fått en annan attityd. Lämnade in alla hundraelva förlossningsböcker jag lånat på bibblan igår, nu känns det som det får räcka med läsning. Nu får det bli som det blir. Mitt förlossningsbrev ska också skrivas om. Jag känner mig inte så nervös för saker o ting längre..vet att de på förlossningen gör sitt allra bästa och sen har jag ju darling som vet precis vad jag önskar o tänker om jag inte skulle kunna förmedla det själv. Just nu blir det väl mest att skriva ner vilka slags smärtstillande jag har i åtanke och att jag inte vill ha några studenter som står o observerar mig i min smärta. Det räcker att ha darling där som ska stå ut med mig.:P Men det känns jätteskönt att ha ett lugn inför allt. Nu börjar man känna sig redo..

ÄB då, jo tack, h*n lever rövare i min mage dagligen. Nu kan man ju sitta o kolla på magen o följa de små fötterna och ibland så skakar det tag i magen så man tror att nu sparkar den sig f*n ut genom naveln haha. Det är så häftigt när man lägger handen emot och man blir kittlad av en liten fot i handflatan. Pappa Darling får sin dos hela tiden också..han är ännu mer att han vill ha ut ÄB nu..men han känner ju inte av ÄB på samma sätt som jag så det är ju förståeligt. Jag har ju med mig "hanne" hela tiden. Men jag tycker också det är dags nu..börjar bli riktigt tungt..kisserit är väl uppe i en 118 gånger per dygn och man längtar lite efter sin gamla kropp igen hihi. Sen är man ju så förbaskat nyfiken!!!:D

Så vecka 38 imorgon..gulp..men inga mega grejer att klaga på. Börjar få lite ont i ena sidan av benet..men jag har nog bara suttit konstigt.Eller som jag sa till darling igår(jag har nog fått en liten foglossning i ena benet:)) Sen är det himla svårt att ta sig upp ur soffan ibland, speciellt när blåsan är sprängfylld. Det lilla vatten jag tror jag fick i vaderna verkar ha försvunnit..de känns lite mindre och är inte alls lika stenhårda..men det var väl värmen. Så det jag just nu klagar mest på är nog att min kissblåsa känns full 24/7..men det har väl sin charm det med..jag vet ju vad som ligger o trycker på den...o snart vill ut!!:D

Nej nu orkar jag inte sitta här längre..har ju tagit bort datahörnan i vardagsrummet och sitter nu uppkopplade till tv:n och det är ju inte den bekvämaste ställningen att sitta på..Hoppas att alla får en bra dag och jag uppdaterar snart igen!!

Puss o kram, Anna

Kommentarer

Postat av: Zanna

Publicerad 2010-08-03 11:38:22

Oj! ja det är inte långt kvar för dig :) kommer gå så bra Anna, ta det som det kommer bara. Svårt och planera för mycket när det ändå är naturen som bestämmer. :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela