missimone

~´Septemberbarn~

Publicerad 2010-08-31 14:56:57 i Allmänt,

Visst det är 10 1/2 timme kvar i augusti men jag känner på mig att ÄB kommer bli ett septemberbarn, h*n kände sig inte riktigt redo att komma i Augusti. Känns helt ok..jag gillar september, visst lång väntan att fylla år när man är liten, men perfekt när man blir lite äldre och inte ser tjusningen i födelsedagar längre hihi:)Sen älskar jag ju hösten med dess blåa himmel, sol, kyla i luften och vackra färger. Så nu är min önskan att ÄB får se världens ljus en dag när solen skiner och himlen är klarblå..fniss.

 Lever rövare i magen gör h*n iaf..både pappa o mamma säger åt ÄB att lugna ner sig o förbereda sig för det som komma skall, men min ena sidan har definitivt ett skadat revben och små fötter kör över magen jämt. Darling brukar ligga o försöka hinna killa under dem hihi..Ibland gör det riktigt ont när den sprattlar som värst, men man ska inte ha det lätt nu sista tiden, bättre att vänja sig vid irriterande smärta. Det kan hugga till mellan benen också och det är inte heller det skönaste. Jag känner mig numera som en gammal tant när jag vaggar omkring..o ta sig upp ur soffan är inte det lättaste, speciellt om jag har en sprängfylld blåsa, då känns det riktigt segt, min stackars kropp behöver bli lätt igen:) Ena ryggsidan har en punkt där det ilar i också hela tiden nu..riktigt irriterande, för den sitter för högt upp för att vara en värk;-) Lite klagande från min sida nu sista tiden, men det blir så när man bara går o väntar o väntar och dagarna sniglar sig fram..man har ingen ro ELLER ork att göra någonting knappt. Man är liksom kluven till det mesta, mest av allt skulle jag vilja ha ett jobb nu sista tiden så dagarna går..för tillslut kommer ju ÄB ut..så är det ju...frågan är bara när??!!

Kan inte förklara hur gärna jag vill få en värk som jag reagerar på..mina andra små mensvärkar och hårda sammandragningar är bara mysigt på något vis..jag vill att det ska börja mola länge och mer ut i svank och på sidorna..jag vill att jag ska stanna upp o bara" auch, den där gjorde ont!" sen att den försvinner för att komma tillbaka..Sjukt att förklara men GE MIG SMÄRTA FÖR I HELVETE..ligg inte där och softa i mammas mage...kom ut o se solen, låt mig få se dig, hålla dig, älska dig ännu mer!!

Jag vet att jag sagt att jag känner mig lugnare, visst jag är lugnare över att den inte kom när den skulle, men jag är fasiken trött på väntan, trött på att försöka fylla dagarna med någon slags roande aktivitet, trött på att vakna utvilad och besviken, trött på att gå upp 18 ggr varje natt o kissa plus 30 ggr under dagen, trött på mina gravidkläder, trött på att inte kunna ligga på mage o sova, trött på att inte få ta ett glas vin och trött på att prata med ÄB genom 1 cm lager fett o hud. Jag vill ha min bebis nu och jag är så nyfiken på mitt nya liv, mina nya känslor och min roll som mamma.

Sen är jag ju väldigt lycklig o harmonisk i livet ändå trots brist på bebis :-P(går knappt att tro va efter mitt gnäll hihi)..men jag är så lycklig med min darling och vi har så roligt om kvällarna och vi tar vara på den här tiden och när jag tittar på honom så känner jag sån otrolig kärlek o samhörighet. Att ha hittat rätt i livet när det gäller kärlek och riktigt känna att det är han och jag o våra underbara barn för resten av våra liv och veta att han känner precis likadant det är en otrolig känsla. En sån trygghet och kärlek önskar jag alla. Jag önskar så att ÄB kommer vara lik sin pappa både till sätt och utseende..min fina darling:)

Men iaf..ingen ÄB än så länge och jag känner mig likadan idag som igår så jag tror vi alla får vänta på ÄB några dagar till iaf.. Men jag ska skynda mig att få iväg ett kort inlägg så fort the big day har varit här:).( Jag har ju flera fina läsare nu, över 50 stycken som följer den sista sträckan här nu och det är såå roligt..undrar vilka ni är..) Men som sagt, inget annorlunda än så länge...

Så ha en fortsatt bra dag, jag ska ställa mig o steka lite pankisar:-P

Puss & kram, Anna

Kommentarer

Postat av: Sussie

Publicerad 2010-08-31 18:52:11

Anna...



Snart, snaaaart komm h*n. :)

Ett tips för att det ska sätta igång är att dricka resinolja. Då brukar man ha sin bäbis inom 24 timmar och jag själv behövde jud et inte eftersom Tuva kom en vecka tidigare men har flera väninnor som gjort det o värkarna har satt igång.

Sen promenader så mycket du orkar, gärna gå lite i trappor oxå.



Lycka till nu inför din stundande förlossning inatt kanske det sker..



Puss & kram Sussie

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-08-31 19:18:55

Vi börjar bli otåliga nu!!!!!!! :DDDD Längtar ju så! Men sen när dina värkar sätter igång så önskar du nog att de inte skulle gjort det hihi :D Men jag håller tummarna att det ska börja nuu :D inatt vaknade jag två gånger och kollade mobilen ifall du hade skickat nåt... och jag drömde att Rikard (min Rikard) skulle föda barn... jag är verkligen helt besatt av födseln :D hahahahah. Massa pussar iaf!

Postat av: Elin

Publicerad 2010-08-31 20:10:43

Hej vännen! Så kul att få träffa dig igår och få önska dig lycka till! Spännande det blir när det verkligen sätter igång :) och det lär det göra närsom. Tänker på dig mycket.

Vagga omkring en stund till så ska ni snart få hålla i er lilla skatt.

Kram Elin

Ps. Jag kommer skriva direkt när den lille i min mage har gjort sig till känna :) Ligger och verkligen känner efter varje kväll när jag ska sova :) thihi

Postat av: Linda

Publicerad 2010-09-01 12:27:25

Hej gumman!



Jag förstår att du längtar efter er ÄB:) Jag gick 16 dagar över tiden med Alexander innan dem satt igång mig och 10 dagar med Stella. Varje dag kändes som en evighet och så går man och känner efter hela tiden! Tänker på dig och lycka till med allt!



Kram Linda

Postat av: Empa

Publicerad 2010-09-01 18:41:53

Din blogg är som en superbra teveserie och jag bara längtar efter nästa avsnitt. Du är så duktig på att skriva.. 4 september låter bra tycker jag ;) PUSS

Postat av: Elin

Publicerad 2010-09-05 11:17:37

Åhh jag är så nyfiken att jag dör! Eftersom jag inte har facebook så är jag lite efter. Har det hänt nåt? I torsdags berättade Titti att du hade åkt in på förlossningen så det borde ha hänt nåt. Vem är det som har tittat ut i så fall.

KRAAAM!!

Postat av: Elin

Publicerad 2010-09-05 21:35:15

GRATTIS TILL ER LILLA NOMI-LEE! Hoppas jag stava rätt. Så himla underbart att ni fått komma hem med henne. Jag fick höra av Sofie. Ska bli spännande att få läsa om hur allt gick till, och även få se en bild på henne såklart. Mys för fullt! Va underbart! Blir helt känslofull :)

MASSA KRAMAR

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela