missimone

~no baby, no cry~

Publicerad 2010-08-22 14:12:21 i Allmänt,

Nej ingen ÄB har tittat ut ännu..visst två dagar kvar till beräknat, så jag håller fortfarande tummarna att den kanske vill titta fram tidigare bara för att visa alla som säger " Nej nej den kommer nog komma två veckor efter utsatt tid..gå inte o tro annat.." Varför vissa ska vara så negativa:P) Men jag vet ju att det kan bli så men jag tänker tänka positivt och hoppas in i det sista på ett augustibarn:D

Har börjat få mer o mer sammandragningar och förvärkar..inget att oroa sig över,mer att man vill att de ska eskalera och komma mer regelbundet hihi. Igår kväll låg jag o hade ont mellan benen o det kom i perioder..då blev jag lite uppmärksam men samtidigt lättad att det inte blev något inatt för jag var så trött hihi:)

Veckan som varit efter jag skrev sist har varit bra.Mamma och jag har setts både onsdag och torsdag och spelat kort och hälsat på lilla Felicia..:D Varit kul att umgås med mamma och jag hoppas att hon kommer ofta sen o är med mig o ÄB:) På fredagen fick jag träffa Felicia igen då jag och Linda åkte o fikade på Carin och Bosses från shamrocks(mitt förrförra jobb) nya företag.Det var kul att se dem igen o uppdatera lite.

På torsdagen så blev det barnmorskan o magen växer fortfarande..guuud hur stor ska jag bli. men Äb har ju plats att röra på sig iaf. Ungefär ett kilo upp i vikt..så 13 kg samanlagt o det känns helt ok. Annars tyckte hon att vi skulle ha en massa sex, för det kan tydligen hjälpa till att få ut ÄB sooner than later..så det ska vi nog fan börja med..vad kan vi förlora liksom, vi skulle bara vara lite rädda om huvudet haha..Darling blir nog glad, jag gör det mest för att testa, jag känner mig inte så sexig i min barbamammakropp hehehe:P

Jo just det på fredagen fick jag ju hämta min 30 års present också!!!Min nya Canon Ixus 210 IS...så himla fin!! Mycket att lära sig, sitter med handboken på datorn och försöker få in så mycket som möjligt. Finns ju en del inställningar man kan ta till..men det kommer bli bra med tiden. Så roligt iaf och jag är jättenöjd och glad(TACK VÄRLDENS FINASTE DARLING!!!<3<3<3) Så lite bilder har man tagit de här dagarna för att prova sig fram..inga superroliga på folk kanske, mer för att löra mig när jag ska använda vissa inställningar osv..ska lägga upp lite som jag tagit även om de kanske inte är så kul som sagt:)

Har ju varit Augustifest och vi har inte sett ett skit..har varit inne i stan både fre o lör men har inte varit på marknaden..har kommit lite annat ivägen..igår hade jag mega gravidhormon blues...tjöt o tjöt o tjöt o trodde ett tag att jag blivit galen..något så litet som kan trigga en och man får för sig saker som inte stämmer..har ju hänt en gång innan och det är så jobbigt!! Men det ordnade sig till slut när hela kroppen var uttömd på tårar och jag låg i darlings knä och hade slutat hyperventilera..såå sjukt hur man kan bli sådär..vet ej om det är vanligt, men man känner sig ju sinnessjuk under de värsta hormonanfallen. Stackars darling som inte vet vad han ska säga för allt blir fel..komiskt i efterhand men gårdagens förmiddag o tidig eftermiddag var riktigt jobbig. Sen åkte vi iaf ut till St Anna och en kompis till Rilles föräldrars hus och var med på kräftskiva. De bor så himla fint..i ett timmerbyggt hus som är så himla mysigt och pappan är så påhittig och man får en sån myskänsla när man är där. Var jättetrevligt, trevligt folk, mycket skratt och massa roliga snapsvisor. Kom hem vid halv elva och somnade som en stock. Har sovit superbra inatt(trots 6 toalettbestök) o vaknade 9 tills trålande sol och underbart humör:)

Darling är nu inne hos en kompis så han inte får damp..jag känner av lite i halsen o kände bara för att vara hemma och kurera mig lite..vill inte bli värre med tanke på att ÄB kan vilja titta ut närsom. Typiskt att det blir fint väder då...:( Men darling tycker jag ska försöka lära mig att vara hemma och ta det lugnt lite mer..o vila behöver man ju faktiskt..o som sagt, jag hoppas att halsontet går över på en dag nu. Har *peppar peppar* klarat mig från all förkylning sen jag blev gravid.

Så idag är jag lycklig ändå..känner ett lugn igen o känner mig igen redo för att det kan börja hända saker..såklart lite nervös, spänd men på ett bra sätt...:) Komsi komsi lilla vackra, fina ÄB<3<3<3

Lite bilder från mitten av veckan...



Vecka 40 och ni ser hur jag växer...gulp

       
Faters och farmors lilla sötnos:D<3<3

       
Gullnosen..man blir helt kääääär!!:)


             
Kortspel med fina mami   Muffinsbak till kalas             Våra katter Vilda o Cherry


Lite bilder från nya kameran


        
Framhäva grönt             Miniatyreffekt                  Porträtt

       
Svart vitt                        Sepiafärgat                   Miniatyreffekt

       
Framhäva blått                                                   Lövverk..framhäver det gröna


                                    
Kräftkalas:)




Liten ljuskälla..myspys:)


Som sagt jättenöjd med min nya kamera o möjligheterna känns oändliga bara man lär sig:)

Nej nu orkar jag inte sitta här längre..ÄB trilskas med stjärten mot revbenen och man blir datortrött:P


Hoppas ni alla har haft en toppenhelg och jag hoppas verkligen jag och darling blivit tre till nästa:)
Men ikväll ska han och jag bara mysa med god mat, bra film och MASSOR av KÄRLEK!!<3<3<3

Puss o kram Anna


Kommentarer

Postat av: madde

Publicerad 2010-08-22 17:27:47

Vad roligt med den nya kameran!:) Blir jättefina bilder,och roligt att man kan ha det i svartvitt men lyfta fram en färg,det var jättesnyggt!! puss

Postat av: mammii

Publicerad 2010-08-22 23:09:59

Begriper mig inte så mycket på kameran men är lycklig för allt annat du beskriver.Nu börjar jag oxå vänta o längta o hoppas på en liten tjeja men annars får jag ställa mig på loppisen och sälja alla flickkläder jag samlat på mig. Huvudsaken är ju att du får din ÄB vad det nu än blir. Mio min mio eller Noomi Li kramar från mej till alla tre

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela