missimone

~Nedräkningen har börjat...~

Publicerad 2010-08-17 07:55:01 i Allmänt,

En vecka till beräknat!!Jaa nu kan ÄB verkligen komma närsomhelst:) Inget jag tänker så där jättemycket på..försöker lunka på som vanligt.Men visst vill man ju att varje liten sammandragning ska utveckla sig till att bli riktiga värkar. Konstigt att man kan se fram emot att få hiskeligt ont, men nu är man redo och vill bara ha sin lilla bebis hos sig:) Börjar bli rätt så uttråkad också..nu när sommaren närsom är slut(augustifest i veckan..nedräkningen har börjat)så finns det inte så mkt roligt att göra och folk har börjat jobba och återgå till det normala. Jag ser fram emot helgerna när darling är ledig, men mest av allt ser jag fram emot ÄBs ankomst. I veckan är det ju augustifest men det känns som det kvittar..marknad är jag absolut inte sugen på efter Skänninge och Öltält har vare sig jag eller darling någon nytta av nu när vi inte dricker. Fyrverkerier tycker jag bara är roligt på nyårsafton och min mage trivs inte bland massa trängsel..så nej detta år blir nog augustifesten ingen fest för mig hihi:)

Men det är klart att man kanske kommer åka in och kanske äta på någon restaurang eller något..se lite folk...men vi får se vad vi har lust till och som sagt, man kanske är på BB:P

Nu har jag börjat ha svårt att somna på kvällarna och vaknar tidigt på morgnarna, är det kroppen som ställer in sig måntro..?? Lägger mig på kvällen och känner mig rätt så trött..läser en stund..men när jag väl släcker så börjar det klia i benen och jag vrider och vänder mig och springer upp på toan flera gånger o det känns som man aldrig ska somna..skitjobbigt. Vaknar ju sen minst fem gånger till och går upp o kissar men sover som sagt bra emellan där, sen ringer darlings klocka tre gånger mellan 5.40-6.00 men då känner jag mig fortsatt trött.Jag o ÄB får varsin hejdå puss och "jag älskar er" och sen när dörren låses är det som att jag bara BING..nu är det dags att vakna liksom. Går från zombie till klarvaken på en halv minut. Men då är det ju skönt att vara ledig och faktiskt så har jag kunnat slappna av så pass i några dagar nu så jag har kunnat sova en timme mitt på dagen.Så det är ju skönt.. Så jag vet egentligen inte varför jag klagar för jag tycker ju inte att det är superjobbigt..jag vet ju att sömn säkert kommer vara en bristvara i några år framöver här haha:)

Nu har jag äntligen packat klart förlossningsväskan också..jippie.Har haft lite ångest över den för jag inte vet riktigt vad jag ska packa och sen vilka kläder jag ska ha med till ÄB. Men nu har vi tre små set med kläder att ha med...alla i storlek 50 så det är bara att hoppas att man får en liten bebis..annars får darling åka hem och hämta något annat..har ju en del nu med lite köpt och massa arvegods. Jag har kläder att ha o skrota i  och sen åka hem kläder och likaså darling. Lite drycker och snacks till honom och hygienartiklar..så det känns som man är fit for fight när det gäller den grejen också.Skönt att ha det klart..ska bara skriva ett litet förlossningsbrev o ha med också, men där kommer det bara stå några få punkter som är extra viktiga..Ingen roman som det blev först hehe

Igår fick jag träffa fasters lilla Fliz och oj oj vad hon växer..fast hon är sååå söt:) Men jag känner nu att nu vill jag gosa med min egna bebis också..men Flisan duger bra så länge hihi:)

Idag väntar en fullspäckad eftermiddag. Promenad tog jag igår och har fått vädigt ont i en skinka..ichias kanske..som att en nerv åkt i kläm så jag får se om jag kommer iväg idag..kanske det har blviit bättre. Men det är skönt att röra på sig så vi får se..Sen åker jag in och hälsar på Sofie en sväng på jobbet, sen ska jag få åka och handla min för tidiga födelsedagspresent..fyller ju 30 om exakt en månad..gulp..en Canon Ixus 210 IS..verkar helt underbar som kamera o nu har jag äntligen bestämt mig. Måste ju få en massa bra kort på ÄB när h*n väl kommit ut och jag tycker inte vår gamla kamera(som är fyra år..lång tid för teknikprylar) håller måttet.Även fast den är bra så är jag inte helnöjd med snabbhet och skärpan..så nu blir det nytt!!:D O lite ska man ju få unna sig när man fyller 30..men den bästa presenten kommer ändå vara när ÄB kommer..större än någon gåva men jag har fått vänta lääääänge:)

Sen ska jag hem till lillasyster och vi ska ge varandra massage och kli:) sååå skönt..vi ligger utslagna i varsin ände på soffan och masserar fötter hahaha..underbart..Lite rygg blir det också och det kan behövas nu känner jag. Ska bli mysigt att umgås med syster också...hon är så nervös för att ÄB kommer snart och tänker på det nästan mer än mig hehe..men idag blir det nog ingen resa till förlossningen..känns väldigt som vanligt i magen..men jag tror inte h*n vill titta ut innan den 24e tyvärr..men vi får se.

Nej ska väl försöka vila lite innan allt sätter igång om några timmar..blev helt plötsligt väldigt trött:P

Kommer nog uppdatera lite oftare nu känns det som..o mycket för jag är lite uttråkad o behöver ngt att göra hehe:)

Ha en bra dag allihopa, för det ska jag:)

Puss o kram, Anna

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-08-17 09:10:43

Åh va spännande Anna!! Undrar va det är för en liten människa som kommer ut alldeles snart :) Vilken lycka för er att snart få hålla i er efterlängtade bebis. För oss dröjer det ett tag till ;)

Jag vill passa på att önska er all lycka! Så mysigt ni får det i huset sen ni tre.

Massa kramar Elin och Pierre (o magen) :)

Postat av: aggebagge

Publicerad 2010-08-17 12:07:46

Jag fick ischias mot slutet när jag gick med Robban. Det var obehagligt eftersom benet bara vek sig hux flux. Man ville ju inte dråsa omkull med stora magen. Tog till och med taxi till mvc. Fick tabletter, men dom ville jag inte ta och det gick över av sig självt.

Hoppas du inte gör samma tabbe som jag gjorde med ”åka-hem-kläder”. Hade inte packat ner några kläder. Och tyckte att jag var såååå smal efter förlossningen. Trodde i min enfald att jag äntligen skulle komma i mina vanliga byxor. Pyttsan. För man ville ju inte ha mammakläder längre. Du vet, det var ju andra tråkiga kläder på den tiden. Inte fräcka t-shirts som nu. Blev väldigt ledsen. Fick åka hem i ett par av Berts brallor, för mammakläderna ville jag absolut inte ha. Man går ju ner snabbare när man ammar så tack och lov slapp jag se ut som Bert nån längre tid. Hihi!

Postat av: Sussie

Publicerad 2010-08-17 19:40:01

Åhh Anna jag längtar tillsammans med er!

Jag födde Tuva pecis i v39+0 så det kan verkligen ske nä'r som helst. Jag hade inga föraningar om att hon skulle komma och helt plötsligt när jag satte mig ner för att äta kvällsfika så gick vattnet.

Du kommer fixa det här skitbra och du kommer få världens gulligaste bäbis ;)



Jag följer din blogg dagligen nu o kikar in på din fejjan sida...



Kram o lycka till nu!



/Sussie

Postat av: Jocke & Linda

Publicerad 2010-08-17 20:25:51

Hej!



Vill Du vara så snäll och svara

på "Dagens jävla fråga" ?



http://fuckingjb.blogspot.com/2010/08/dagens-javla-fraga-178.html



Tack på förhand!!!



Mvh



Jocke & Linda

Postat av: karolinajonsson

Publicerad 2010-08-17 20:45:17

ooh, spännande!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-08-17 22:44:59

Hihihihi jag läääängtaaar :D

Och tack för idag, var jättemysigt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela