missimone

~lugna gatan~

Publicerad 2010-08-12 08:54:55 i Allmänt,

Trodde väl jag skulle gå omkring som ett vandrande asplöv vid den här tiden. Mindre än två veckor kvar till beräknat förlossningsdatum och jag känner mig ovanligt lugn.Vilket är jätteskönt såklart, men jag som har lätt att bli nervös för saker väldigt tidigt tycker det är lite märkligt:) Men nu känner man väl mer att man vill att ÄB ska komma ut till oss och ut ska h*n ju i vilket fall som helst. Dumt att då gå o oroa sig för saker o ting. Känner att jag ändå är rätt förberedd, har ju läst mycket, hört mig för och pratat mycket med darling om förlossningen och jag är ju inställd på att jag ändå kommer att bli så chockad över hur det går till att det inte är ngn idé att fundera för mycket. Försöker tänka positivt och då menar jag den stund när ÄB ligger på ens bröst och man bara känner en stor lättnad och lycka. Det emellan får vi ta då..ont kommer det göra iaf...brrrrr:P

Tycker ÄB rör sig mycket med tanke på hur lite plats det finns, både darling och lillasyster har fått känna när dens lille fot kittlar en i handflatan och det är en sån speciell känsla som är helt otrolig. Jag ser fram emot när lillasyster ska bära på ett barn för så exalterad hon är över denna så kommer hon älska att själv vara gravid. Det är en häftig känsla på alla plan..både psykiskt o fysiskt. Visst jag vet att jag har haft en änglalik graviditet så jag ska inte tala för alla. Men som jag sagt innan, det här kommer jag göra om:)

Kissblåsan är tydligen platt som en pannkaka läste jag, och det märks. Minst 4 ggr per natt är blåsan så full att det känns som man ska spricka och det kan komma huxflux när man sitter hemma i soffan, helt plötsligt så kan man knappt stå upp för blåsan är så full..hehe skumt. Så min tanke jämt när man ska någonstans är att spana in var närmsta toalett är. Men det är slutspurten nu så det gör ingenting.

Har träffat både lilla Felicia och Lille Alfred denna vecka, och det är så roligt att se hur de utvecklas. Det häftigaste är att de verkligen ser på en nu..man får en kontakt o det är superhäftigt. Ska bli så roligt att följa ens egen snart..åhh jag längtar verkligen att få mysa med min egna och lära känna lilla ÄB:)

Annars är allt toppen..superkär i min darling och mår great. Känner mig som sagt lugn o harmonisk och ser så mycket fram emot vårat nya kapitel i livet. Lite skrämd ibland såklart, men det kommer över en ibland att guuuud vi ska bli föräldrar, men då ber jag darling krama mig hårt och då känns det bättre. Att man inte är själv liksom, det hade jag nog inte klarat. Men jag är så lycklig som har min fina darling som i mina ögon kommer bli den bästa pappan någonsin!!Men så hoppas jag att alla som skaffar barn känner, annars kanske man inte gjort ett så bra val hehe:P

Nej fixa till sig lite kanske..iväg o kolla på en ny kamera tills ÄB kommer ut. Har lagt ner tanken på en systemkamera..får vänta tills man har tid att lära sig o använda den på bästa sätt. Får be min svägerska Linda att ta lite fina bilder åt mig med hennes först. Vi kommer nog ses rätt mkt framöver..vi bor ju så nära:) Nu får det bli en lite bättre kompaktkamera, ska bli roligt!!:) Sen blir det lunch på stan med syster och mami..ska bli supermys eftersom jag satt inne hela dagen i går(kors i taket) gick endast ut för att hämta posten..så idag känner jag mig väldigt sugen på att ge mig iväg o träffa folk:)

Nej nu lägger jag ner för idag..ÄB buffar som vanligt mot mina revben när jag sitter så här o skriver..dags för lite frukost kanske. Hoppas alla får en bra dag!!

Lite bilder på fasters lilla tjejja:)

          
Hon växer men är ändå en liten plutt:) Sötnosen...<3

Puss o kram, Anna

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-08-12 19:45:53

Hihi vad stor Felicia blivit :D gud vad söt hon är :D



Jaa ni kommer klara föräldrar rollen toppen :D ni har ju varandra liksom och då klarar man allt :D Och moster läääängtartill lilla ÄB. är ju första bebisen jag sett växa från början så nu är det ju nästan ännu mer spännande. Madde var ju helt plötsligt höggravid så då hann man ju inte med på samma sätt, även om hennes pluttisar var lika efterlängtade och är lika älskade :D

Kom uuut ÄB!

Postat av: mammii

Publicerad 2010-08-13 00:11:15

Hejsan!

Är så lycklig för din skull, nästan så man blir avundssjuk oxå att du har sånt lugn o harmoni med min älsklingssvärson (har han alltid varit). Men nu ska jag ju inte ha fler barn/som tur är/fast spåkulan sa det, haha. tack för korten på Flizan, hoppas verkligen du får en dotter för alla de nuttiga kläder jag har i lådan har hon växt ur för länge sen ser jag. Puss

Postat av: Sussie

Publicerad 2010-08-14 00:41:32

Ni kommer fixa det galant...

Jag önskar att jag fick födas som din bäbis du kommer bli den bästa mamman ever! Så snäll o go o glad som du alltid är.. :)

Jag lovar att vi ska ses i framtiden med våra barn. Bara Tuva blir äldre så ska vi ta en tripp till Kolmården å då ses vi garanterat! Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela