missimone

~lazy days are over..for some of us~

Publicerad 2010-08-08 14:41:18 i Allmänt,

Sista dagen på darlings semester...har redan gått tre veckor..men i ärlighetens namn tycker jag vi haft mycket tid ihop och hunnit med en hel del. En skön semester, tror jag vi båda skulle rösta på:) Hade lite panik över vädret men det har faktiskt varit helt ok ändå..ingen katastrof och som jag sagt innan så har ju darling inte klagat:) Så imorgon börjar darling jobbet igen och vi räknar ner dagarna tills ÄB kommer ut till oss..nu kan det bli närsomhelst från o med nu till fyra veckor framöver. Är väl inställd på att det blir lite senare, men jag hoppas ju såklart att det kanske blir ...imorgon;P Inget som tyder på det dock hihi..annat än att det rör sig mer i magen..ÄB vill nog egentligen också ut..trångt för stackaren, men det är ju inprogrammerat i generna redan innan när det är dags så det är bara att vänta....PUUUUST:D

Har haft en supertrevlig vecka..hmm ska bara tänka lite vilken ordning allt hänt..jo just det..sen jag skrev sist så har vi ju haft middag här hemma med Jenny Torda och lille Milton(eller lille..lång o smart är han för sina 3 små jordsnurr:)) Blev att bjuda på sommarens klassiker, PLANKSTEK och till efterrätt en frisk fruktsallad med gräddglass o chokladsås..mums..älskar fruktsallad!! Hade det jättetrevligt och Jennys kula börjar också bli riktigt stor nu..hon ska ju ha ganska exakt 10 veckor efter mig..såå roligt:)

På torsdagen vaknade jag upp till strålande sol och toppenhumör och gick in till darling och föreslog en spontantrip till Skänningemarken och sen att passa på att åka förbi hans bror och tjej utanför Vädersta. Förslaget togs emot med entusiasm..kul!!:D Hämtade även våran barnvagn som äntligen kommit..var lite nervös där för den har dröjt lite men nu är den här och färdigmonterad:) Iaf marknaden var den största jag skådat och efter 3 1/2 timme var mina fossingar o rygg väldigt ömma, men vi hade jättetrevligt och fick med oss lite vilt korvar, rökt sik, godisremmar, ryggkliare( mmm vad skönt jag får det:P) och en huvudmassagegrejja:) Så det var en trevlig grej att göra. Sen åkte vi ut till darlings bror och kollade in deras nya växthus med massa olika tomater, gurkor, paprikor, jalapenos och kryddor..mmm så härligt..kollade in deras trädgårdsland och mumsade vinbär och sen avslutade vi med en fika i deras trädgårdslund...åh jag längtar tills vi också får en gräsmatta:) Så den dagen blev helt perfekt!!

Fredagen var det ju också underbart väder, så vi tog först o hälsade på våran Barnmorska. Jag hade t.o.m gått ner över ett halvt kilo sen sist..kors i taket..men det är nog allt vatten som lämnat min kropp sen den extrema värmen.Allt annat såg bra ut och darling fick känna på huvudet(utanpå!!) och barnmorskan visade hur ÄB ligger i magen..så nu vet jag det.H*n sparkar inte upp mot revbenen som jag trott utan ligger o trycker sin lilla stjärt uppåt. H*n ligger som en liten ostkrok:) Sen drog vi iväg till sjön och låg där i tre fyra timmar och jag fick nog mitt avslutningsbad..lite kallare än i Juli, men sååå skönt. Hoppas ju såklart att det kommer fler solbad dagar, men om inte så har jag badat mycket i sommar:) Sen åkte vi hem och gjorde oss redo för kvällen, jag hade ju en date på underbart goda o mysiga Meze med supertjejerna Therese och Sheila o vi hade det verkligen jätteroligt och mysigt. God mat som vanligt och jag kommer aldrig tröttna på Libanesiskt..bästa bästa. Sen träffade vi upp darling, Fredrik och Frigge och det var också jätteroligt. Gick iväg till Bishop och avslutade kvällen där vid tolv. Då var t.o.m darling trött och vi brummade hem..fick en hel del konstiga blickar när jag stegade in med magen i vädret och man undrar ju egentligen hur dumma folk får bli...såg ut som de aldrig sett en gravid kvinna sitta på pub o umgås med sina vänner innan..Iaf var superkul att träffa både Sheila och Frigge eftersom det inte händer så ofta. Syrran och de andra två hade avslutat kvällen på 18 åringarnas favoritställe..OTTEN och jag dog av skratt när jag hörde det hahaha:D

Man känner sig ju lite vilsen i krogsvängen nu när man tänker på det..har ingen aning var man ska gå eller något sådant..Iofs inte som att partylivet lockar ändå och speciellt inte att gå ut o dansa. Men ett glas vin eller två i goda vänners sällskap ser jag fram emot vartefter:)

Jo just det..gårdagen var ju också mysig.Låg hela tidiga dagen med darling i soffan o kollade film o tv..myspys..såg Shutter Island och den var jättebra!!Rekommenderas starkt till de som inte sett den. Sen bar det av till Syster och R i hans föräldrars hus på landet. Så hade vi minikräftskiva och jättemysigt..skrattade mycket och det var så himla trevligt:) Kräftor är ju så förbenat gott också och jag är sååå glad att man får äta det som gravid:) Svenska färska kräftor med underbart spad och stooooora klor..skulle kunna äta idag också hihi..vi har ett kilo kvar i frysen o det måste ätas snart igen:) Syster bjöd på god ananaspaj också och vi brummade hem efter åtta mätta o belåtna. En toppen avslutning på helgen:D Orkar inte skriva mer nu,,sitter ju lite konstigt i soffan o ÄB´s lilla stjärt gör mig illa haha:D Men som jag har sagt...h*n är jättevälkommen ut nu och vi känner oss så redo man kan med tanke på att vi inte vet vad som väntas:) Ska bara packa väskan imorgon så är vi fit for fight..men kanske vi får vänta en månad..we'll see.

Lite pics..

                   
Vecka  37            Vecka 38 från alla vinklar:) Börjar bli tungt nu..:P


       
Våra  16500:-                  Familjen Frank-Stenberg:) 
 


         
På Marknaden                  Hos Darlings bror..härligt livet på landet är:)



        
Snyggaste tjejerna i stan:)


       
Med våra drinkar...(min var godast:P)



THE FOOOOOOOOOOD!!!:P:P:P


Stor tjej=stooor kopp kaffe  Liten tjej= Liiiiiten kopp kaffe:D


               
Fredrik o Thess                         Pubhäng på Bishop


El babyvagn


         
Kräftkalas...såå mysigt och gott!!




Hoppas ni orkat läsa o kolla bilder..jag är helt slut efter denna uppdatering..PUST! Nu blir det slött resten av söndagen:D

Puss o kram Anna 

Kommentarer

Postat av: madde

Publicerad 2010-08-08 15:15:36

Jättefina kort som alltid!:) Vagnen ser superfin ut!!:D puss

Postat av: mammii

Publicerad 2010-08-08 15:43:10

Ja ni har utnyttjat er semester till fullo tycks det. Ring mej när ni tinar kräftor nästa gång. Hihi

Ja du när jag ser din toppiga mage utan hull på sidorna så blir jag mer o mer övertygad. Rille får nog användning av namnet MIO, men man vet ju inte säkert, får sluta o köpa röda o rosa kläder nu tror jag. Puss puss vi kan väl ses något i veckan:)

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-08-09 17:11:16

Mysigaste helgen på länge! Får göras om snart :))

Jättefina kort :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela