missimone

~låååånga dagar~

Publicerad 2010-08-29 16:42:39 i Allmänt,

Att få ett förlossningsdatum och sen gå över tiden är nog de längsta dagarna i ens liv. Inte nog med att du har väntat på ditt kära förlossningsdatum i över 8 månader ungefär, sen när du inte är en av de lyckligt lottade som får strax innan eller strax efter så blir man sååå besviken och varje dag känns ohyggligt lång. Har du inte haft en jobbig graviditet innan så blir ALLt helt plötsligt väldigt jobbigt. Konstigt det där, men jag har ju sett att ÄB ska komma till oss den 24 augusti och nu är det den 29 augusti och man börjar känna mer o mer att Nej vi kommer inte få någon bebis..vi är det enda paret någonsin som alltid kommer ha våran älskling i magen hihi. Vet att många får gå igenom dessa lååååånga dagar efter BF och vänta, jag hade hellre blivit helt paff när det satte igång några dagar innnan istället än att ligga och känna efter varje förvärk man har:) Men nu är det som det är och det är bara att acceptera, men jag har ju en blogg o då har jag rätt att få skriva av mig lite..:P

Fast paff lär jag ju bli iaf, över smärtan, över själva förloppet, över ALLT, men just nu så ser jag fram emot allt det där för det tar oss ett steg närmare ÄB:-)

Har ju fått mer o mer sammandragningar och lite förvärkar som jag berättat, de senaste dagarna har jag också haft som ett illamående liggande och magen har varit lite i uppror..trodde först det var något jag ätit men det har inte gått över nu på flera dagar så det har förhoppningsvis något med det som komma skall att göra??Men vi får se...

Jag o darling har det jättebra iaf..tar dagarna ändå som de kommer, har inget hänt på nätterna så roar vi oss bäst vi kan på dagarna(känns som det kommer hända på natten)..skrattar och myser och pratar om förlossning, om det som kommer efter och pratar om ÄB och undrar vem det är som ska komma till oss:-) Vi är ju sååå nyfikna och mamma o pappa vill ju att väntan ska vara över nu:-) Tycker att h*n har lugnat ner sig även om jag känner av den hela tiden(svårt att förklara för de som inte vet) men det är nästan som jag känner av varje andetag(om den nu kunde andas i magen) så ingen oro för att något inte är som det ska iaf..men lugnare(eller är det bara i mina önsketankar??)...

Ska gå ut o gå en lång o rask promenad med darling när jag är klar här..måste pröva allt nu..färdknäppar har hjälpt nada och sååå roligt är det inte när man känner sig som en uppsvällt sjölejon..inte ens darling har haft så "kul" som man ska och vi har skrattat mycket under själva "akten". Så nej, det får nog vara för oss..om jag inte blir helt desperat igen efter plus 10 eller något haha. Så nu blir det promenader och önsketänkande istället. Trappor har jag hört bara fungerar när allt väl satt igång för att få sig att öppna sig snabbare, o sen har jag inga trappor här heller förutom två ynka steg upp till ytterdörren och det är nog inte riktigt vad de menar haha:-)

Annars har helgen varit helt ok..besök av darlings pappa på lördagförmiddag, sen en trip till hageby, darling åkte ut i skogen o kom hem med kantareller på eftermiddagen, sen kom fredrik o visade sin nya bil och stannade på antagligen den sista grillen för i sommar. Kvällen blev mindre lyckad för då satte jag o darling på en film jag fått låna av mamma och den var tydligen fransk men hade fått bara fyra o femmor av alla kända tidningar o recensenter och skulle vara en nervkittlande psykologisk thriller med det bästa skådespeleriet på länge och fått priser o allt möjligt men vi klarade inte ens av att kolla klart den igår för darling höll på att somna i soffan och jag vågade inte kolla klart ifall den skulle sätta igång någon gång o bli läskig som det stod att den var. Iaf imorse kollade vi klart och jag höll på att döööö, utöver den the human centipede som vi såg så var detta nr två över usla filmer...Caché hette den på franska iaf och jag utsänder en stooor varning för den filmen!! Man blir luuuuuurad..men man kan skratta åt den i efterhand hur jävla seg och trååååkig den var o det är väl alltid ett plus:-P

idag har det bara varit tv, bokläsning och 2x20 minuters naps för mig och det får inte igång någon förlossning, så nu ger vi oss ut.

Hoppas ni har haft en bra helg och håll tummarna om att ÄB kommer imorgon då;-)



           
ÄBs fina rum        Vackra regnbågar:)        Syster och jag på date:)


         
Lite vecka 40+ kort..nu vill jag inte bli större:(

                    
Lilla Feli(lilla utomjordingen:)) som jag hälsade på i stallet en dag:)


  
Mumsiga o supergoda kantareller..till höger ett riktigt praktexemplar:D

Puss o kram till er!!

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2010-08-29 17:41:49

jag hoppas verkligen att ÅB kommer snart :) kramn å lycka till

Postat av: mammi

Publicerad 2010-08-29 22:46:33

Ett måndagsexemplar kanske inte vore så bra, det finns en ramsa om veckans dagar man är född på men hittar den inte tyvärr.

Du är iallafall onsdagsbarn, Madde tisdag, Thess söndag, Johnny torsdag o Stefan fredag, tror att jag är lördag så inga måndagar här. puss

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-08-30 08:52:26

Jag hade bf 11/9 när jag väntade Victor. Ville också hemskt gärna ha ett augustibarn men hade liksom gett upp hoppet när jag vaknade den 31 augusti med fortfarande stor mage... 11.00 satte värkarna igång och 11.45 föddes han, så håll ut, augusti har många timmar kvar;) Och skulle ÄB nu välja att stanna till september så kommer det säkert också att vara en alldeles perfekt månad att födas! Lycka till!

Postat av: Empa

Publicerad 2010-08-30 16:41:24

Ååh vilken väntan! Jag följer er här på bloggen och hoppas att du inte ska ha skrivit nåt nytt varje gång jag tittar för då kanske det betyder att ÄB är på väg haha. Hälsa R! PUSS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela