missimone

~härliga söndag~

Publicerad 2010-08-15 12:50:25 i Allmänt,

Såklart att så fort jag sätter mig för att skriva så börjar ÄB leva runt..men men kan ju knappt säga när h*n inte lever runt så man är rätt så van. Har iaf kommit ur min förnekelse att min mage är ganska liten, den är enoooorm:) Ser nu på bilder som darling tar att jag är rätt så stor så kanske därför ÄB kan röra sig så fritt..för jag tror fan inte att h*n är en onormalt stor bebis, jag hoppas att det blir en under 3 kg..ppfft hoppas kan man ju alltid:D

Iaf helgen har varit helt underbar, i fredags kom sötnosarna Fredrik och Sofie hit och käkade o myste med oss. Jag bjöd på wokade grönsaker med kyckling o cashewnötter och sen blev det äppelpaj till efterrätt. Gud vad huslig man kan vara då:) Mycket skratt o roliga youtube klipp fyllde kvällen. Kom på att Sofie o Fredrik firar 10 år(!!!!) nästa sommar, oh my lord, vad tiden går fort. Efter  nästan sex timmar så brummade de hem(sofie hade ju ett häftigt fallskärmshopp(sååå coolt) framför sig) och jag somnade som en stock den kvällen.

Ja en som inte sover så bra nuförtiden är darling..de dagar han kommer in efter mig eller somnar efter mig så får han gå o lägga sig i gästrummet..jag har tydligen börjat snarka och så har jag mina klickljud.
Så inte bara att man blir en tjockis, man ska börja snarka också:) Men det är ju slönt att det händer två veckor innan beräknat..

Jag går upp o kissar mellan 5-10 gånger per natt nu..helt otroligt..o inga smådroppar heller så min kropp har väl mycket vatten i sig. Man får treva sig fram för trött är man ju..man sitter o halvsover på toan och sen ska man stappla tillbaka i mörkret o hitta sängen utan att missa. Nej så skönt sover jag väl inte, men helt ok då jag väl sover. Kan lugnt sova till nio om morgnarna nu för tiden..förr vaknaade jag ju vid sex o fem och kunde inte somna om.

Lördagen på förmiddagen så kom darlings pappa förbi en stund, han hade varit o plockat lite svamp(ingen till oss dock buhu) o det var trevligt. Sen begav vi oss iväg in till stan och spelade minigolf:) Jag älskar minigolf och då var det mycket roligare för jag är så himla lugn haha..annars om det går dåligt på en bana så hetsar jag upp mig o det går ännu sämre och jag är ju sån dålig fölorare också, men igår var så himla mysigt och vi hade jättetrevligt och det gick faktiskt bra att spela. Darling är ju väldigt duktig på minigolf och jag hängde med jättebra och han vann endast med tre poäng!!! Men allt går bättre när man är lugn har jag kommit fram till och jag blev inte ens sur att han vann..jag kände mig bara så jävla nöjd:D  Sen blev det kanske sommarens sista glass med darling i folkparken..mys mys. 

Sen åkte vi o handlade till kvällen o hämtade förlossningsväska hos svärmor. Hon börjar få jättefint hemma i huset..hon pysslar o har sig o varje gång man är där har ngt nytt hänt:)
 Så nu ska jag ta o packa väskan idag..skönt att ha det gjort iaf. Annars som sagt är vi nog redo för ÄB..eller så redo man kan bli med tanke på omständigheterna och att man inte har en aning hehe.Men en själv  väntar ju på att börja känna lite värkar o liv därnere hehe och darling blir nervös så fort jag ringer till honom på jobbet..Men jag tror att minst en vecka till..som sagt troligare later than sooner:P

Kvällen avslutades med bruschetta med tomater, basilika, olivolja och parmaskinka och sen svenska kräfor..mums. Sen blev det filmmys med darling och mycket sparkar från ÄB..inte rör det sig mindre här inte.


Idag blir nog lugnt..en sväng in till stan men just nu sitter vi inne och lyssnar o tittar på skyfall och åska...känner att luften genast blir lättare så vi har öppnat upp ordentligt. Åh vilka åskknallar..häftigt och mysigt!!:D Som darling säger..det är nästan så man vill ta av sig naken och springa ut i regnet:)

Nej men vi kan iaf konstatera att helgen varit underbar och att ÄB är välkommen att komma ut och glädja sin mamma o pappa nu. Man är liksom klar nu känns det som..har gjort mitt som gravid och har haft det helt underbart, men nu är det dags för något nytt. Vill ha min lilla bebis o mysa med o lära känna..o vi är ju så nyfikna!! Men fortsättning följer.....

Hoppas ni haft en toppenhelg!!

Lite pics...


  
          
Lite magbilder från vecka 39..gulp!


       
En superbra kväll med sötnosarna Fredrik och Sofie:)

        
Superroligt att spela minigolf..o bara spöad med tre ynka poäng:D


       
Gott med glass i solen..herr ekorre letade tappade våfflor..Vattnet som går hihi:P


       
Kvällen som avslutades med god mat och film...såå myyys:)

Tills vi hörs igen..Puss o kram!!

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-08-15 15:48:37

Iiiiiih bara 9 dagar kvar nu till beräknad :D :D :D och JA fan vad stor din mage är! Ännu större än när jag såg dig sist :D men så fin! :D

Postat av: mammii

Publicerad 2010-08-15 22:08:50

Ja nu har ni ju haft en otrolig sommar vad jag förstått så nu är väl både du o rille redo för ÄB. Jag längtar oxå, är tom pirrig i magen. Vi ses snart,puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela