missimone

~Damn this cold!!~

Publicerad 2010-08-25 09:31:56 i Allmänt,

Snörvel snörvel..här är det sjukt....

Ingen ÄB än, en dag över tiden och vecka 40+0 idag..alltså går in i vecka 41. Varje dag är en enda lång väntan på något som redan ska ha kommit känns det som. Även om det är rätt skönt om jag får kurera mig först..går nog åt rätt håll känns det som. Söndag, måndag stegrade det men var helt ok, igår tisdag var riktigt illa med ont i kropp och inget smak o luktsinne what so ever..idag är väl inte heller så roligt, äcklig hosta, mindre snor dock(fräsch info) känns som smaksinnet finns just nu för jag kände att Strepsilsen smakade citron, men det kan ju försvinna under dagen som igår. Har ont i revbenen för jag tror att ÄB stjärt har krossat ett när jag har nyst här som en galning. Haha..:D

Ingen feber dock så jag ligger inte i fosterställning och tycker synd om mig själv utan jag klarar av att ha ett ganska normalt, fast isolerat liv. Igår gick jag inte utanför dörren, inte ens för att hämta posten.Städade iordning.(viktigt att ha fint när ÄB väl kommer)Sen ställde jag mig o bakade igen inför kalaset..nu ska jag bara baka en sak till så är jag färdig..hela frysen full.:P Sen blev det såklart dator och lite film. Mitt schema ser nog likadant ut idag verkar det som..typ exakt. Skulle träffat mamma idag o spelat kort och jag o darling skulle fått hennes goda köttfärsgryta men hon ringde imorse och vi bestämde att det är bättre att jag kurerar mig o sen vill jag ju inte smitta andra heller o detta är tydligen väldigt smittsamt. Man kan smitta innan förkylningen ens slagit ut..så man vet ju aldrig vem man får det ifrån...jag har ingen aning.

Sitter nu iaf med Thailändskt tigerbalsam under näsan o på bröstet(monica i vänner) o tycker det känns bättre..svider lite under näsan dock och idag blir jag lite lätt illamående eftersom jag känner lukten hehe. Men det är bara att stå ut..förhoppningsvis är jag frisk imorgon och operation ÄB kan sätta igång igen:)
(färdknäppar, promenader och bilstädning here I come:P)

ÄB då..Några timmar mitt på dan o sen på kvällen känns det som att h*n vill sparka sig ut ur magen..ibland gör det faktiskt riktigt ont..gud vilket liv så om barnet ska lugna sig fram till förlossning så har jag nog ett tag kvar. Visst härligt med fötter som rör sig över magen om man riktigt kan nypa till om den hehe, men när det känns som den ligger o gör volter o kullerbyttor i magen då tror man fasiken att den vill ut genom naveln.:) Lite förvärkar och sammandragningar har jag som alltid men inga man kan klocka haha. Som sagt jag vet nog när det är dags..inga tvivel där inte tror jag inte det kommer bli. Men jag är riktigt trött på det här nu..längtar efter vår bebis och magen är i vägen nu..vill bli Anna Mamma nu och inte Anna Gravid längre..men jag vet ju att det blir snart..

Nej nu ska jag ta lite skorpor o blåbärssoppa och hoppas jag får känna smaken..illamående av hunger.
Men en liten uppdatering iaf..Inga bilder orkar inte fixa med kameran..tog kort på världens häftigaste dubbelregnbåge igår..den var så skarp så det var inte sant..såååå vacker..Men den bilden kanske ni kan vara utan hehe:P:D

Ciao o ha en bra dag allihopa!!

Puss o kram från mig o ÄB

Kommentarer

Postat av: mammi

Publicerad 2010-08-25 10:38:51

Krya på dig, ÄB kommer endera dan eller veckan,puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela