missimone

~BF plus 2~

Publicerad 2010-08-26 20:49:52 i Allmänt,

Nej ingen ÄB idag heller..dessa två dagar efter beräknat har känts som 2 veckor typ, konstigt, känns som att det är jättelänge sen man egentligen skulle ha, men mycket beror väl på att man har gått o väntat lite ungefär 2 veckor innan BF. Men jag är inte stressad eller att jag tycker det är jobbigt, det är ju mer att jag verkligen vill ha ett Augustibarn:)(o att jag är nyfiken på lille ÄB såklart!!:-)) Larvigt kanske, men vi har ingen i familjen som fyller då och desto fler i september. Annars spelar det väl egentligen ingen roll att det tar lite tid..annat än att jag vägrar bli igångsatt!!!! Jag kommer totalvägra om de föreslår det, så länge inte barnet mår dåligt därinne så får det ta den tid det tar och hellre att jag tar ett kejsarsnitt än blir igångsatt..det blir aldrig bra och blir sällan en rolig upplevelse( Iofs kanske det inte är ngn rolig upplevelse ändå men jag tänker inte gå in och veta att jag kommer få en jobbigare eller svårare förlossning än någon annan) det är min åsikt o det står jag för..har läst om flera som vägrat igångsättning..oftast har det satt igång av sig självt inom någon dag eller så blir det kejsarsnitt(eller vissa som inte orkar stå emot o går igenom helvetet ändå) Jag tror på att det bästa blir om kroppen sätter igång det själv, inte på något annat onaturligt sätt.

Nog om det..ÄB ska ju komma innan veckan är över ;-)

ÄB har lugnat ner sig i magen..inte samma akrobatiska konster de två senaste dagarna..känner ju av den såklart men väldigt lugnt o skönt i magen. Hoppas att det beror på ni vet vad..att den förbereder sig för att komma ut, men annars kan den ju varit sliten efter min förkylning?? Jag är frisk iaf..kände att det gick åt rätt håll igår och idag har jag mått toppen:-) Lite täppt, men inget snytande, nysande och nästan inget hostande. Känns bra..gick över fort.

Idag har jag därför varit på stan och sett folk, har ju varit isolerad i tre dagar och var tvungen att ge mig ut i världen. Träffade därför söta syster Therese vid elva och vi gick på stan i 2 1/2 timme..jag fick med mig ett par virkade vantar utan fingertoppar till i höst..50 kronor, som hittat.Sen blev det inget mer, tänkte efter både en o två gånger på varje grej o kom oftast på att jag inte behöver det hehe. Så nu blev Darling stolt över mig haha:D " Hur kommer det sig att jämt när du får lön o man ringer så befinner du dig nere på stan??!!" Jo för att jag är tjej o man blir glad av att ha med sig lite påsar med skit..det gör mig lycklig:) Hehe..det är faktiskt konstigt att man kan bli så glad av att handla lite smått o gott till sig själv. Syster fick mig att inte handla mer babykläder nu innan ÄB är ute o vi vet om det är en flicka eller pojke..Så tack syster ;-)

Fast grejen var det att när jag kom hem så "råkade" jag beställa hem kläder o skor från H&M och Ellos för X antal kronor..oops.:-P Iofs var både vinter o höst jacka med massor av rabatt med där..tre par skor och lite annat som jag måste prova o se om det passar. Brukar ju bli att man skickar tillbaka hälften ändå eftersom kläderna oftast inte sitter på mig som på modellerna haha:-D Så det blir nog bra...tillslut. De kommer inte förrän i slutet på september så jag hinner förhoppningsvis amma bort lite av magen ;-P

Mamma träffade jag efter stan o vi åkte hem till henne och spelade lite kort och hon lagade sin goooda köttfärsgryta som jag inte ätit på flera år känns det som. Det var trevligt och jag har fått min lilla dos av familjen :-)

Nej nu dödar min rygg mig..har blivit lite bräcklig i rygg och stjärt..antar det är graviditeten..känner mig som en vobblande pingvin när jag ankar fram..börjar bli tungt nu..men inte långt kvar...weeeehooo:-)

Ha en fortsatt bra kväll..Ciao o godnight!!

Puss o kram Anna

Kommentarer

Postat av: mammi

Publicerad 2010-08-26 21:17:47

Om man kan neka igångsättning så kan du ju göra det ett tag, men varken 1967 eller 1980 visste jag inte att man kunde neka utan gjorde alltid som man blev tillsagd! Ingen höjdare jag lovar, är man inte redo så blir det att bryta isär bäckenet till slut, usch ja. Tack för idag och knip till lördag så rille kan jobba i lugn o ro. Kram till er alla tre

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-27 12:35:20

Hej Anna!

Snubblade in här och läste genom facebook!

Det är Ninas Anna om du kommer ihåg mig, som var ihop med Calle!



Såg att du väntar på din bäbis, vad kul!

Lite komiskt om den skulle ploppa ut på söndag, min första grabb William är född 29 augusti på söndag alltså, och vi om jag inte minns fel fyller ju samma dag med! ;-) 17 sept!



Så jag tror den komemr söndag! Lycka till!

Själv är min största redan 4 år på söndag!



Ha det bra och njut av det lilla miraklet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela