missimone

~Yiiha~

Publicerad 2010-04-20 20:31:48 i Allmänt,

Tänkte inte bloggat idag..kändes inte som jag hade så mkt intressant att säga, men blev så besviken att ingen av de typ 6 bloggar jag läser hade uppdaterat. så jag tänkte roa mig själv lite med en uppdatering av mig själv:)

Idag fick darling sin första box:D Så häftigt för det var en riktig redig spark ÄB fick in..Men det bästa av allt var att se Darlings ansiktsuttryck när det hände. Så häftig grej egentligen och nu kommer han också ett steg närmare våran skrutt. Känner ju bebisen hela tiden nu..tycker den är vaken jämt och håller på. Ibland starkare och ibland lite svagare, kanske hon sprattlar i sömnen, vad vet jag. Pigg som en mört redan iaf. Försökte beskriva för darling hur det känns när den rör sig omkring därinne och det är liksom som att man blir lite, väldigt svagt sjösjuk..svårt att förklara, men det kör runt i magen lite..fast på ett härligt och positivt sätt, men det är lite som när man åker bil fort över en kulle..det kittlar till i magen fast inte lika starkt då. Härligt iaf:)

Har bokat bord åt darling o mig på Indra tills på lördag..vi känner att vi förtjänar lite romantiskt myspys och bli servade eftersom vi båda jobbat så mkt sista tiden. Jag tycker bara det ska bli skönt att ha något inplanerat o få göra något, får lite kramp och tycker inte alls om att ha lediga helger. Måste ha något att se fram emot. Annars blir jag slö och uttråkad, tar mig inte för ngt istället för att göra allt när man är lite stressad. Ska iaf bli både gott o mysigt!:)

Sen är jag jättesugen på att åka till Ullared, men jag o lillasyster kom fram till att det nog tidigast blir den 29 maj..hon jobbar ju varannan helg o sen finns det en del inplanerat emellan. Storasyster M har tyvärr inte möjlighet att följa med nu när hon har så mkt med planering och sånt inför den högst troliga flytten hit!!!Åh känns som att det kommer bli verklighet nu och jag är så himla glad!! Längtar så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har väntat så många år nu och nu verkar det äntligen bli av. Hoppas Roger snart hittar ett jobb också så han kommer ner fort också. Kommer bli helt toppen att ha dem här. Mycket man kan hitta på, o bara att få träffa Ella och Filip när man vill är ju guld värt. Nej jag blir alldeles till mig bara jag tänker på det:D

 Åh börjar älska min gravidmage nu också..innan hade jag lite ångest att jag går upp så mkt och fort, speciellt när min svägerska och tjejkompis inte gått upp något knappt o de är 2 1/2 månad före mig, men alla är vi olika och just nu är jag i den fasen när jag älskar min mage och verkligen längtar efter att få bli stooor haha..Nu ser man ju iaf att jag väntar bebis, men jag vill bli ännu rundare o känna mig ännu vackrare. Får se vad vågen visar på runt den 12e maj när vi ska till barnmorskan bara.. 6 kg var det i vecka 20, hoppas jag inte får en likastor chock nu..jag ska ju bli av med kilona också:)..fast just nu känns det bara som det är magen som växer..kanske har mycket extra jox därinne..fick två par byxor av chefen veckan innan påsk..de var lite för stora då..inte så jag tappade dem men inte perfekt passform. Nu spänner de över magen..fast jag känner mig uppblåst för jämnan..som att vara kissnödig hela tiden..för det är jag också och så kommer det några droppar liksom. Magen växer rakt ut, armarna, ansiktet o benen ingenting..ass och mage kabooom haha.Men man ska inte stirra sig blind på siffror, kommer ju ändå få räkna med MINST nio månader innan jag kommit ner till vanliga vikten igen..lagom till badsäsongen 2011 och det ska jag fasiken lyckas med. Mycket promenader och inte massa snabba smörgåsar förhoppningsvis för man inte hinner med riktig mat. 

Värst vad jag babblar..nu orkar jag inte mer..darling kollar champions league, ska nog gå ut och mysa med honom en stund innan sängdax.

GodKväll allihopa!


                  
Jag riktigt känner hur det börjar hända saker nu..:)



Tänk o få träffa denna lilla sötnos när man vill!!:D


Ella Bella och Rille blev bästa kompisar,,så söta ihop:)

Sådär hoppas jag har roat några av er iaf..GODNATT!!:D

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-20 20:39:49

hihihihhihihi åh va härligt att du gillar magen =) jag skulle oxåfå lite panik över att man går upp lite där i början =) men det ÄR JU BARA EN VACKER PROSESS MAN GENOM GÅR =) Jag fyller år den 12 maj =) 12 maj är en "bra" dag , hehe ;) hälsa rille! kram miobio

Postat av: Jes

Publicerad 2010-04-21 22:22:37

Älskar dina uppdateringar!!!!

Jag är kass själv periodvis, är himla trött just nu, men ska uppdatera...Du ser hur jag tar förgivet att du läser min blogg va...hihi...Avslöja inte sanningen för mig, då blir jag bara ledsen ;D.



Snart får du börja med gumminbandtricket då verkar det som... Du vet, fästa ihop byxan i fram med ett gummiband. Jag har ett par jeansmammabyxor (ganska smala i passformen i benen) och ett par svarta mammabyxor ifall du vill låna. De duger ju att ha hemma... (fast det är inget skit...hihi) Jag var ju ganska fet dock och hade skaplig mage, men kanske kan det funka för dig med...De är i medium tror jag.

Bara du säger till om intresse finns!!!



Ledsen att jag inte hört av mig angående vår träff. Det har blivit mkt jobb här och jag känner en sån där envis "jag orkar ej vara social"-känsla...jag saknar dig massor,,,missförstå ej,,,men jag har varit så j_a trött...min nästa vecka ser ganska lugn ut, så kanske kan vi ses då...annars så har vi ju 1 maj...tivoli och picnic kanske????



Love ya!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela