missimone

~Winnerbäck Bebis~

Publicerad 2010-04-09 11:54:58 i Allmänt,

Fick ordet framför mig igår när jag satt i bilen efter att ha varit o simmat, att det här kommer verkligen bli en WinnerbäckBebis..varje dag i bilen så är det Lasse som spelas och sjungs med och framför datorn blir det också en hel del Lasse..Och i Juli blir det härlig och underbar sommarkonsert!!Nu är det nostalgi med "Solen i ögonen"

Det är väl Winnerbäck som verkligen kan få mig att känna att åren verkligen har gått. Vilka minnen man har från när man var 20..och han har verkligen följt med genom åren. Nya fans har jag fått med mig såsom lillasyster, storasyster, bror och Linda. Konstigt nog är han bara en enda stor glädje för mig även om hans texter inte är de lyckligaste..men jag får en pirrig känsla i kroppen.

Tänker också tillbaka på min första tid här i Norrköping och minns tillbaka med ett visst pirr..allt var så enkelt, man var ung och livet låg framför ens fötter..nya bekantskaper såsom Sussie, Erik, Johan, Frigge, Jocke, Zanna, Emma, Cornelia o sen rullade det bara på. Sommarminnen, folköl och parkhäng. "Jaa livet var frid och fröjd" Nu har det gått tio år men jag känner mig fan likadan till sinnet då som nu..fast det kanske bara är hjärnan som luras. För visst kände man sig gammal när man var 15 år också..men det var man ju inte. En 20 åring i mina ögon nu är ju värsta plutten och de vet ju ingenting. Men själv kände man sig störst och visste mest och ville mest. Barnasinnet är kvar men skillnaden är väl att nu betalar man räkningarna först innan man tar en utekväll på krogen haha:D Ansvaret har krypit på en och man går och lägger sig troget klockan 10 varje vardag..ja för gud nåde om man inte får sina 8 timmar..man kommer ju vara helt slut. Förr satt man hos kompisar långt in på natten och snackade, gick ut på krogen och ändå kom upp till jobbet.

En bebis har man i magen också..känner mig inte orolig alls för det..men det är väl för jag tänker inte så långt..då skulle jag nog få krupp. "Ska JAG bli mamma!!" Ta hand om en liten krabat och finnas där och alltid ta rätt beslut och alltid veta vad man ska göra...I dont think so..jag vet inte hur man gör. Hoppas det finns en knapp som kan sättas på så fort bebisen pluppar ut..Men så börjar man tänka på alla de som faktiskt klarat av detta..alla ens vänner som  har kunnat ta hand om sitt barn och jag tror ju inte att de har suttit och läst varenda bok som finns för att kunna göra det. Det ordnar sig...:P Men jag tror oron kommer smyga sig på både mig och Rille vartefter,,när faktiskt det märks att jag har en liten kotte i magen och den sparkar hej vilt så att Rilledarling också får känna och förstå. När man förstår att nu är det fanimig nära!! Men jag längtar så jag döööör:D Komsi komsi..

Sommaren är på språng..allt känns ljusare och man har bara roligt att se fram emot. Sommar,att syster och barn kanske flyttar hit snart & Bebis!!

Ha en underbar helg!!

Puss & Kram


Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-04-09 13:00:51

Hej Anna! Vilken fin blogg du har! Ååh vad spännande med bebis.. Och en Winnerbäck-bebis kommer det ju garanterat bli. Låter bra. Massa kramar till er! Hälsa min kusin =) PUSS

Postat av: Jes

Publicerad 2010-04-09 13:34:02

Jag håller VERKLIGEN med dig i allt du skriver och känner igen mig så väl...ja kanske inte i detta med herr Winnerbäck, men det beror väl kanske mest på att jag inte tagit mig tiden att LYSSNA till honom.



Livet flyter verkligen på och ibland är det som att kroppen åldras men psyket hänger inte med. Jag kommer bli en sån där patetisk 70-åring som klär mig som en 20 åring i en 100-årings kropp. =D



Underbart att läsa lyckan i dina inlägg. Keep up the good work, du kommer bli en exemplarisk mamma och Rille likaså...ja fast pappa då ;D



Puss

Postat av: Sussie

Publicerad 2010-04-23 00:33:16

Jag spelar också Lasse för min bäbis :)

Både på stereon och med gitarren och mig som sjungande winnerbäck, tror det gör den gott!



Vad härligt att du känner babyn sparka. Det är en underbar känsla av liv inom en...



Kommer också ihåg tiden vi hade, i vardagsrummet på Bråbogatan med winnerbäck och en massa kramar!

Underbar tid!



Kram från mig o min lillstrumpa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela