missimone

~ who's your reader??!!~

Publicerad 2010-04-22 08:59:19 i Allmänt,

Halloj..detta är inget vanligt blogg inlägg utan jag låg igår kväll när jag försökte somna och fastnade på vilka det egentligen är som läser min blogg.. Som ALLA som skriver en blogg så ÄLSKAR de när folk kommenterar..inte bara för lite feedback utan just för att veta vilka som håller koll på vad man babblar om i tid och otid. Jag vet ju att jag har min trogna skara i mamma, Jes och Madde, nu också Maria som lägger sin kommentar ofta och det är ju jättekul!:) Men sen blir jag osäker..skulle vi kunna göra ett litet test där ni idag eller när ni väl läser detta inlägg kan lämna ett avtryck bland kommentarerna(även ni trogna läsare:)) Behöver inte skriva annat än erat förnamn, men bara så jag vet ungefär vilka jag skriver till när jag väl skriver. Vet att ni ej är många och det gör mig absolut ingenting, jag är bara så förbaskat nyfiken:D

Såå pliiiis gör detta för lilla mig:) Bara idag, sen behöver ni inte kommenterar någonsin igen även om det är liiiiite tråkigt;)

Idag är det snöväder ute..jippie..fick gnugga ögonen ordentligt när jag vaknade haha. Men som tur är så ligger det inte kvar på backen och då är det väl helt ok. Snart så kommer våren..jag vet det..känner det på mig..det är ju Maj snart för i helvete!!:) Men efter (regn) snö kommer solsken..det vet ju alla.:P Ska iaf träffa söta syster yster på stan o få i sig en(eller två) minikebeb o snacka lite skit innan jag börjar workie senare. Städning av hus står också på schemat..visste att denna dator skulle sno sina klor runt mig o få mig att fastna i dator och facebook träsket igen..då blir inte många golv skurarde eller många tröjor ihopvikta eller toaletter städade. men idag har jag lovat mig själv och darling att det ska bli av, perfekt väder att göra tråkiga sysslor i iaf.

Men men..inte tid att sitta här..bre lite frukostknäckisar för energi,,o sen sätta på någon bra skiva på härlig volym..så bebisen hör och tar efter mammas o inte pappas musiksmak haha.Låter som en plan..

och just det vill bara att alla ska veta att jag är superkär i min darling..mer än jag är annars(som jag inte trodde var möjligt) vet att det är mycket gravidsymptom(om man kan kalla det det när det är så härligt) men jag har läst om att man ser den blivande pappan i ett helt annat ljus o det stämmer verkligen. Han är den vackraste och mest underbara människan i min närhet och jag t.o.m drömmer om honom varje natt..kan inte vara utan honom för tillfället. Kan ringa bara för att höra hans röst och längtar efter att bara sitta nära och pilla i hans hår haha. Helt sjukt..visst vi är väldigt nära och kramiga och mysiga annars, men nu är det ett totalt och osviktande kärleksrus när jag tänker eller ser på honom. Önskar att man kunde känna så här för alltid..att varje människa kunde känna så här hela tiden för sina kärlekar för då skulle det inte bli skilsmässor o bråk. Men jag vet att detta kommer tona ner vartefter..men jag lever på det just nu. Min lilla darling..min prins och den vackraste mannen på hela jorden. Jaa nu fick jag ur mig det haha..

Men vi hörs snart igen!! Ps)glöm inte avtrycket ds) :D

     
Min fina darling..




Puss på nyår!!:D

Puss o kram!!

Kommentarer

Postat av: Jenny Andersson

Publicerad 2010-04-22 09:17:56

Jodå, klart jag läser lite då och då. Måste ju hålla koll på bebisandet oså! :)

Hoppas allt är bra med er!! Kram

Postat av: Jes

Publicerad 2010-04-22 09:29:15

Jag håller med dig i ALLT du skrev i detta inlägg!!!

Jag lämnar först mitt avtryck;

JESSICA ÄLSKAR ATT LÄSA DIN BLOGG!!! pUSSIPUSSI!!!



Nåväl, så till mitt vanliga ordbajsande!

Jag känner samma nyfikenhet som du vad gäller lläsarna. Skillnaden mellan våra bloggar är ju dock att min är lösenskyddad, så jag VET ju liksom vilka som har möjlighet att läsa det jag skriver, men jag kkänner alltid en längtan efter kommentarer. Ni är EEXTREMT dåliga på att lämna avtryck hos mig också kan jag säga (fan skit under knapparna, bokstäver försvinner!! )...att få en kort eller lång kommentar på det man skriver, hur det nu än är formulerat, är ju rena drömmen. Då vet man dels vilka som läst just DET inlägget, men också att det ger ett visst intryck av att det man skriver är INTRESSANT på nån liten skala.

Jag förstår absolut din önskan i detta inlägg.



Så till det andra du skrev som verkligen fick det att bubbla i mitt hjärta. Jag är så lycklig att du är så lycklig med Rille och att ni är så lyckliga för ÄB. Vad är väl livet utan kärlek och lycka!!

Jag kan faktiskt känna igen mig och min och D´s relation. När vi väntade trollen så var vi också så där lyckliga och jag kände en så speciell kärlek och törst efter D och mycket tror jag faktiskt beror på att han hela tiden bekräftade mig och sina OCH våra känslor för varandra och för det som fanns i min mage och som komma skulle. Han var lika lycklig som jag och fann det lika spännande och intressant och det gjorde ju att jag inte kände mig ensam i situationen. Vi var liksom VI TVÅ all the way, sånt tror jag påverkar mycket.



Sen tror jag också att mycket beror på den grund man har att stå på i sitt förhållande. D och jag har strax varit ihop i 10 år och vi är lika kära och törstande ( hihi) nu som vi var efter 1månad...enda skillnaden nu är att vi vuxit ihop och har en djupare relation på så många fler plan. Bekräftelse, närhet, tolerans, trygghet, öppenhet och lyhördhet är nyckelbegrepp.



Oj vad långt det blev. Ordbajsaren ville tjänstgöra...hihi...

Puss på dig och mana ÄB att ge en kick för moster.

Postat av: madde

Publicerad 2010-04-22 09:35:29

Kastade mig in direkt,som alltid, när jag såg på "fejan" att du hade uppdaterat!:) Jag ÄLSKAR din blogg,du skriver alltid helt underbara inlägg,även om du säkert inte tycker så själv utan att det bara är massa gagga om vardagssaker ect,men det är så roligt att läsa!!Längtar redan efter nästa inlägg!:)

Känner verkligen igen det där med känslorna som svallar för mannen när man är gravid!jag som inte är någon svartsjuk person har blivit det under graviditeterna,det är väl biologiskt att man värnar om sin lilla familj:) Sen är det kanske så att man behöver dessa känslor så starkt nu och bygga upp relationen innan "det lilla monstret" ;)kommer och det blir vak-nätter,blöjbyten och annat som kan va påfrestande i början för relationen..Bara att njuuuutaa av känslan nu och mysa på!!:D

Älskar dig! puss puss <3

Postat av: Emma

Publicerad 2010-04-22 09:56:09

Går in och läser någon gång i veckan kanske, mest när du skriver en liten påminnelse på fejjan ;)

Är som många nyfiken på bebisen och magen och hur du mår nu när du är gravid! Är glad att se att ni verkar ha det så bra, du o rille <3

puss puss

Postat av: Elin

Publicerad 2010-04-22 10:19:13

Hej sötnos!

Självklart läser jag din blogg. Var inne med jämna mellanrum för att kolla när du skulle börja blogga igen när du hade ditt uppehåll. Är så nyfiken på lilla magen oxå. Är ju självklar avis, för nu är det ju världens babyboom! Är helt otroligt glad för er alla som ska få era små mirakel, men jag kommer aldrig ifrån att jag längtar så det värker i hjärtat. Men jag måste tro och hoppas att det snart är vår tur. Du och Rille kommer bli så mysiga, kärleksfulla och coola föräldrar! Om jag inte hade sagt grattis innan så gör jag det nu: GRATTIS till er båda!

MASSA KRAMAR Elin

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-04-22 12:00:23

Du vet att jag läser men glömmer alltid att kommentera ;)

Jag älskar när du skriver om "vår" lilla bebis, hihihii... som jag berättat förut så blir jag tårögd ibland när jag tänker på den :D nu längtar jag efter att få känna en liten "box". hoppas den är vaken när vi ses i eftermiddag :D

Postat av: Charlotta

Publicerad 2010-04-22 14:05:51

Löööööööve... Love it! Fortsätt skriva, jättekul att följa er! Ni är så söta! All lycka till er båda. Eller, rättare sagt: till er alla tre! :) Kramisar/C

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-04-22 18:24:27

Hej söt!!

Du är super på att blogga, jättekul att läsa och det gör jag, hela tiden:) Tyvärr är jag desto sämre på att kommentera, SKÄRPNING;) Vad härligt med detta lyckorus, fortsätt så, ni är ju gjorda för varann, det har jag alltid tyckt, både i uppförsbacke och nedförsbacke<3 Vi måste ju bara få till att ses någon gång, gärna innan ÄB kommit ut:) Ha det bäst och fortsätt att skriva, här har du en trogen läsare iallafall hahaha!! Puss PS. Tror du ÄB skulle ta skada om han fick pappas musiksmak;)DS.

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-04-22 20:21:13

Hej hopp!

Läser lite då och då. Kul!



Kram

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-04-23 08:46:05

Jag läser i alla fall varje vecka:) Spännande att följa husbygge, flytt, bebis och massa skoj!

Postat av: mammi

Publicerad 2010-04-24 17:34:32

Hallo!

äär ju redan nämd men som någon sa tidigare är jag dålig på att kommentera.

Kan ju inte bli annat än avundssjuk på din lycka samtidigt som jag naturligtvis önskar er båda eller alla tre all lycka i världen. När jag läser din blogg far jag alltid 40 år tillbaka i tiden då jag kände som du nu beskriver. Vet att den tiden är förbi men minnas det måste man få göra ändå, inte det onda kanske men det goda. Blir glad när jag tänker på att Agneta o jag ska slåss om ÄB, tycker verkligen om din svärmor men f-n hon vinner säkert eftersom hon har bil, nu ska jag vinna på tipset sen kör vi racet. För att återgå till det ursprungliga så är jag lycklig när du är det. Många pussar o en till Rille. Älskar dej.

Postat av: sunna

Publicerad 2010-04-25 08:40:16

Love u sis!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela