missimone

~vilken härlig lördag~

Publicerad 2010-04-10 14:20:26 i Allmänt,

Jahopp då har man äntligen haft sitt första köp till den lilla i magen:) Det blev en jättefin spjälsäng som jag hittade på blocket..glömde ju såklart spara en bild som jag kunde ha visat för er o nu är den ju såklart borta. Isärskruvad är den också så ni får vänta o se tills vi sätter ihop den om sisådär en 2-3 månader..Barnrummet ska ju fixas och tapetseras först. Men den var iaf en vitlaserad säng med finare kortsidor..inte raka och sen hade den varsitt hjärta inristat på varje kortsida..guuud så fin:D Fick den plus fräsch madrass och fräscht vitt och stort spjälskydd för endast 700 kronor!!!

Har kollat på lite spjälskydd o de man hittat som varit billiga har ju inte varit vackra och ett lite finare på typ Åhlens med laban eller något på kostar ungefär 400:- så jag anser att det var ett mkt bra första köp. Den vita spjälsängen jag tittat på på Ikea kostade väl en 850 kronor och jag tycker den såg riktigt tråkig ut och finns ju säkert i alla hem. Så jag är skitnöjd med mitt första köp:D

Efter det första kommer ju såklart det andra..i rask takt..hittade två fina fotoalbum på gallerix med svarta blad som jag ska ha o dokumentera graviditeten och den lillas första år. Halva rea priset på dem, så 49 kronor betalade jag..billigt billigt.:)

Idag är det eldning på tomten..luktar så gott, sprakar härligt och är sådär mysigt, känns ännu mer att våren är på väg nu. Synd att solen inte behagar titta fram. Så darling och Fredrik är jätteduktiga och har fått massa gjort. Nu precis har vi också grillat korv ute och det är också mysigt. Man känner sig så huslig helt plötsligt haha.. Tyvärr hade Darling en liten olycka här i början och svedde av sig lugg , ögonbryn och ögonfransar..ser helt jävla idiotiskt ut haha:D Han ser ut som Afroman..så han o Fredrik ska hämta hans rakapparat hemma och så får han ta bort håret..luggen står liksom alldeles rakt upp då det är som svinto..skrattar bara jag tänker på det..stackarn. Kommer ta ett tag o vänja sig med rakat hår på min darling..men hellre det än krullsvintogubbe:D

Annars blir det lördagsmys med grabbarna här ikväll..tror Fredrik ska sova över. Vi ska äta mina goda räksmörgåsar lite senare och sen har jag köpt grönsaker, chips och dip till ännu senare..kommer känna mig som en sprängfylld ballong då Älsklingsbebisen verkligen tar sin plats i magen nu. Men det är så mysigt så..älskar att den rör mycket på sig och lever rövare..mest på kvällarna men bebisar rör ju mer på sig när man själv är still. Undrar hur den mår där inne..toppen hoppas jag:D

Nehej..ta o rensa ur klädkammaren..så vi förhoppningsvis nästa helg kan sätta upp hyllor och annat så det blir lite ordning..nu är det kaos. var iaf iväg och pantade allt vi hade där inne idag och slängt ut massa kartonger som får brinna upp i elden. Känns bra den här dagen..känner mig lycklig och harmonisk, älskar min stora familj och lilla knytet i magen:D

Lägger upp lite bilder..

                                 
                                   
Hihi ser ni stackars darlings krull..o stackars ögonbryn och fransar:(



                                 
                                    
Mina fina kärleksalbum till Lilla Knytet
 


 
                                      
 
Och magen har vuxit som en raket dessa två veckor..och värr ska det bli.
  Men jag tycker det är sååå
roligt och härligt. Jag har kommit över viktnojan.
  Visst 6 kg på 12 veckor, men det är normaaaaalt:D


Ha en fortsatt bra helg alla fina så hörs vi!! Vinkevink..


Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-04-10 14:47:52

du är så fin Anna! puss <3

Postat av: madde

Publicerad 2010-04-10 16:24:16

Åh stackars Rille!!Men tur det inte gick värre iaf!Får lägga upp bilder när han snaggat sig sen så man får se :P Du är superfin med lilla maggen,nu börjar det kännas mer verkligt va när man både ser och känner lilla underverket! :) Längtar efter er!Ha en super mysig lördag och smaska en räkmacka för mig oxå!:P Här blir det köttbullar(iaf egen gjorda) och makaroner,inte lika festligt,men nu är jag så hungrig så det kvittar nästan vad jag äter! Puss puss <3

Postat av: Jes

Publicerad 2010-04-10 19:37:01

Åh vad sugen jag blir på att börja fixa på min egen lilla täppa när jag läser om hur ni haft det under dagen...jag kanske inte börjar elda ris osv, för då bränner jag väl ner hela klocket, men jag vill fixa i rabatterna osv. Men än så länge är det för blött och äckligt. Skulle bara bli geggamojja av det hela.



Stackars Rille också. Jag ska väl erkänna attt det undslapp ett litet fnitter när jag såg bilden, men erkänn sis att det var den reaktionen du trodde att du skulle få? HIHIHI!!!!



Här kollar vi på "Mask" och frossar chips osv. Lugn tv-kväll med andra ord.

Älskar dig och din mage är underbar!!! avis

Puss

Postat av: mammi

Publicerad 2010-04-10 20:28:04

H..ej snuttan!

Snart märker du om bara magen växer i en tipp så blir det en pojke men om du lägger ut på hullet runt midjan blir det ju en tjej. Tur att du tänker på andra namn än Alva o Tyra, tycker det låter hemskt i mina öron.

Vi ses på onsdag p uss puss

Postat av: Emma

Publicerad 2010-04-10 22:30:35

Dock så har ju mina tjejmagar pekat rakt ut ;-) fina namn, vad har ni för pojknamn? Puss

Postat av: Anna

Publicerad 2010-04-11 10:58:34

Jessica: Hihi våran tomt ser för jävlig ut men det börjar arta sig..o gegga är det här också..var lite rädd att huset skulle brinna ner men grabbarna är duktiga även efter 8 öl var haha:D



Mammi: Alva och Tyra är väl inte helt fel, även om det inte är mina första val och aldrig har varit.



Emma: Inte mina namn utan min bror o tjej som ska ha nu i juni. Men jag gillar korta och enkla namn.Låg o blev helt kär i namnet Siri, hade inte tänkt på det innan ni tog det, så där slog ni huvudet rätt på spiken.:) Om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning om namn..känner inte för något till hundra procent..Ska lusläsa namnböcker och hoppas jag hittar något jag och rille kan fastna för. Puss på er!!

Postat av: Emma

Publicerad 2010-04-13 21:31:06

Ja vi är supernöjda med deras namn, dom fick helt rätt som passar deras personlighet och hade dom fått varandras hade det blivit så fel! Ni har ju lite tid på er att hitta rätt och när ni gör det så kommer det att kännas så självklart att det är just en sån. Kram på dig vännen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela