missimone

~Söndags Blues~

Publicerad 2010-04-25 17:23:02 i Allmänt,

Min tanke i helgen har hela tiden varit att uppdatera just idag..ge alla en liten chans att kommentera mitt senaste inlägg. Å tack alla sötisar för de fina kommentarerna och gud vad roligt att se att så många fler än jag trodde läser min blogg:D Jätteroligt verkligen och jag är mer än nöjd. Sen har det skrivits så många fina ord och jag blir glad att se att jag roar några med mina små vardagstankar och känslor:)

Just nu har jag drabbats av lite söndagsblues..hela helgen har varit helt toppen och dagen började så bra, men sen kom ett mörkt moln över mina annars så lyckliga tankar och jag tänkte först inte skriva något alls idag..ville ju vara på mitt vanliga glada humör. Men man ska väl få ur sig solsken som regn förstås. Kan inte ta på vad det är som förstörde mitt humör..kanske att jag råkade mosa en tand med min piercing när jag tuggade på en för uppvärmd bulle, så munnen känns jättekonstig och det ilar när något kallt kommer i kontakt och jag vet att jag har en tandläkartid framför mig(gillar inte tandläkare..brr) eller så är det för att Darling har varit borta stor del av dagen..först några timmar på dagen och nu åkte han iväg igen för att träffa en vän han inte sett på länge. Kanske mer GräsänklingsBlues..jag vill att han ska hitta på saker o träffa sina vänner och jag brukar uppskatta min egentid men som jag berättat för er innan så är jag i ett stort darlingbehov för tillfället och vill vara med honom mest hela tiden hihi. Men han kommer om någon timme igen och då blir det tacos och myspys så jag är egentligen inte så ledsen..Kanske är det vädret som gick från strålande sol till vitt kallt rugg på bara en kort stund..var ute och gick i solen i en timme och dansade omkring till musiken mellan åkrarna och tänkte på framtiden och var så där himla lycklig..fotade blommor(som är såååå tråkigt att titta på i efterhand haha) och förundrades utav värmen och lukterna och alla människor som var ute i sina trädgårdar o tänkte att livet inte kunde bli bättre för tillfället och sen kom jag hem och en kvart senare så föll en mörk skugga över huset.Konstigt...

 Och när jag tänker på det så är jag  ju förresten inte ensam då ÄB har varit extra aktiv idag..nu buffar det i magen hela tiden och det gör mig faktiskt otroligt lycklig och gråtmild, och jag kan för mitt liv inte förstå varför allt vissa stunder känns så hopplöst just idag. Helt sjukt men ju mer jag skriver så lättar det i mitt hjärta en liten bit i taget..är nog lite som terapi denna blogg..häftigt!:D
Känns skönt att lätta sitt hjärta lite och det verkar mycket ljusare nu:)

Iaf som jag sa så har helgen varit jättebra..i fredagskväll följde syster och R med hit hem till oss..vi stannade på vägen o handlade lite mat och annat gott och hade det himla trevligt. Sen blev vi lite tvålägerindelade då darling o R roade sig i datarummet med whiskey och hög musik och jag o therese pratade om allt o inget och försökte lyssna på The Doors, lite svårt att höra genom den andra musiken..i dessa lägen önskar man att man hade ett större hus haha. Vid halv två var alla så pass trötta att vi kröp ner till sängs..darling blev så dan att han krypit ner utan att ta av sig vare sig byxor eller tröja haha..då är man inte riktigt nykter. T o R bestämde sig för att slagga kvar på soffan.

Nästa dag spenderade jag och syster några timmar på nyöppnade hageby centrum..riktigt fint o stort har det blivit..liiite mkt folk men vi orkade med två timmar och jag blev väl en 600 kronor fattigare,,men i mina ögon las inte pengar på något onödigt haha..en ny bh till boobisarna som växer i rasande takt..(jag har hört att det är viktigt att ta hand om dem MEDANS de växer för att slippa taxöron efter urmjölkningen haha, så bäst att ta det säkra före det osäkra) en jättefin tavla med 30% rabatt på Gallerix till ÄB:s kommande rum..silver o grått med hjärtan..mkt gullig.Lite gravidkläder till i sommar och kläder till darling..Lite får man unna sig precis vid lön..nu gäller locket på och väntan till nästa lönetillfälle:)

Jooo just det..var ju och käkade på Indra igår..såå mysigt att få klä upp sig och göra sig till..solen sken på väg in till stan och jag var på mitt bästaste och roligaste humör..kände riktigt hur jag skulle kunnat festa hela natten om det funnits tillfälle(utan alkohol såklart) och jag kände mig rätt så attraktiv trots gravidmage(har läst att den här perioden känner man sig som vackrast, för man är liksom i mellanstadiet innan magen gör att man känner sig klumpig och stor) Har ingen som helst sug eller lust efter alkohol och känner mig hög på graviditeten istället..helt underbar känsla. Iaf maten var jättegod och den kom snabbt och det var fin inredning jag o darling pratade om allt o inget och allt kändes jättebra. Men tyvärr var servicen inte den bästa och den förstörde ganska mycket när man satt o väntade på vårat kaffe o avec i 40 minuter..till slut så bad vi om notan, sket i kaffet och åkte hem. Suttit där helt i onödan..o grejen var att en servitris var framme efter halva tiden o frågade om vi ville ha något och vi sa då att vi väntat ett tag på kaffe, men ändå så går hon inte ut och ser till att vi får det. Nej så det blir nog att ta med sig hämtmat därifrån nästa gång för jag har nog aldrig varit med om något liknande. Nu fick jag spilla lite galla om det också..har inte mkt till tålamod och förståelse än haha..hoppas att det kommer med bebisen:P

Nu väntar en rolig vecka..för mig iaf..syster och barn kommer från sthlm på tisdag..sen blir det full rulle hela veckan. Ska bli jättekul för vi ska bland annat kolla på en lght till dem!!! Hoppas att den är fin och att de får den..då är det verkligen allvar att de kommer hit om några månader!! Är så freakin´happy!!:D Sen ska jag få min syster att byta sin hästsvansfrisyr som hon har haft i 15 år miiiinst..ska bli en riktig pudding o gå o klippa sig hos min frisör och sen ska jag fixa lite slingor till henne också..ska bli sommarfin inför nya flytten. O sen är det ju såklart 1a maj..då kommer också roger ner och sen ska vi alla gå till folkets park och träffa syster nr 3 med barn och ha det roligt. Så veckan är fullplanerad..plus att man ska jobba varje dag också. Men alltid roligt att ha mycket inplanerat..

Guuuuuud vad jag babblar..är det någon som orkar läsa detta svammel..är nästan så jag trycker delete och skiter i det haha. Men nu har jag fått ur mig mycket och tack vare detta så säger jag hejdå med ett mkt gladare sinne än när jag började skriva iaf:D

Hoppas att ni alla också har haft en bra helg och tack igen för alla kommentarer..kul att kunna se lite ansikten på dem jag skriver till.

Lägger upp lite pics..bl.a på huset till nog någras lycka..;)


Köket taget i vintras



Lite suddigt sovrum



Vardagsrum med ÄB:s tavla i hörnet


                
En annan vy                          Taget från hallen                  Badrum


                             
Thess o hennes R  :D           Joo magen syns:)                           På väg in till Indra:)  
                                        


    
Har inte hänt så mkt med magen denna vecka


kanske blev det värt att läsa när ni fick lite bilder också;P

Ha en fortsatt bra söndag!! Nu går jag o lägger mig framför tv:n...

Puss o kram

Kommentarer

Postat av: Charlotta

Publicerad 2010-04-26 22:18:53

Att vara med Kärlek är underbart och skrämmande på samma gång. Man konfronteras med så mycket, med varandra och var för sig. Ni är i början av en lång och spännande resa som jag önskar Er all lycka till på! Sista bilden är klockrent fin! Kramar

Postat av: Jes

Publicerad 2010-04-27 11:27:01

Tjockis!!!! =D

Du är så vacker!!!! Med eller utan söndagsblues, jag längtar såååå till första maj då jag kommer o våldgästar sällskapet i parken. Skulle vi fixa lite mysig picnic i gröngräset eller????



Äntligen lite fokuserade bilder på huset...vill ha!!!!! Vad Rille har jobbat, superduktig!!! Ja och DU också, du har ju också jobbat bakdelen av dig, inte att förglömma. Du har också inrett gudomligt, helt min stil.



Love ya!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-28 10:13:40

Det är inte själva amningen som påverkar "taxöronen", det är hormonerna.

Postat av: aggebagge

Publicerad 2010-04-28 14:35:04

Hej från svärmor! Har haft datorn inplastad ett tag, men nu är rummet färdigt. Gamla tapeter bortdragna, spacklat, slipat och målat. Vitt, vitt. Bara att försöka få bort allt slipdamm, som ligger i hela huset. Så nu läser jag din blogg igen. Jag också. Ett litet tips; Magen blir inte större för att du svankar och putar ut extramycket. Än. Men den kommer att bli. Passa på att köra bil nu, för sen kommer du inte in bakom ratten. Kram

Postat av: Linda L

Publicerad 2010-04-28 20:32:13

Hej gumman! Klart jag läser din blogg. Jätte kul att följa dig och magen. Är så glad för er skull. Här hemma har jag fullt upp nu med lilla Stella och Alexander, men så kul att äntligen få vara 2 barns mamma. Ha det så bra och va rädd om er.

Kramar från din gamla jobbar kompis

Postat av: mammi

Publicerad 2010-05-02 10:24:41

Du har det så fint och jag är så glad att du verkar må så bra hela tiden. Lite sorgsenhet är inte så farligt när det mesta är solsken. Älskar dej.

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-05-03 11:46:30

Tack för den mysiga fredagen! Det får vi göra om snart :) Rikard hade också trevligt :)

och du är så söt med magen:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela