missimone

~solen går ner~

Publicerad 2010-04-13 20:11:42 i Allmänt,

Gud vad skönt det har varit ute idag också..fick till slut ändan ur vagnen och tog mig på en 45 minuters promenad. Gick inåt mot stan på den nya cykelleden och det var roligt att se lite andra hus gömda bland träd och åkrar. På väg tillbaka gick jag upp för backen i Kummelby, den som går till paintballen och jag trodde fan jag skulle dö!! Den pekar liksom rakt upp, är väl iofs inte så lång, men jag fick kämpa för att kunna lyfta benen alltså. Men som lillsyrran säger..egentligen går jag ju runt o bär på en 8-10 kg som jag inte ska. Det syns inte men det känns kan jag lova. Är jag nere i golvnivå o fyller på varor på jobbet så är det knappt jag tar mig upp ibland..kan ju tänka mig hur roligt det kommer bli om några månader..hujeda mig:P

Igår fick jag med mig darling på en promiss och vi kollade in tussilagosarna och njöt av vädret..Darling är väl inte supersugen att gå efter en dag på jobbet..han springer nog som det är så jag får vänta till i helgen nästa gång..jag vill ju röra på mig mycket också för att min viktökning inte ska bli för stoooooor:P

Nu har vi nog äntligen hittat ett tjejnamn som vi båda tycker om..lite ovanligt namn och det tar nog ett tag för vissa att vänja sig. Men jag tycker det är gulligt, kort och mjukt..precis så som jag vill ha det. Sen har det vackra betydelser.Killnamnet vågar jag inte röra..då blir darling så ledsen, så blir det en grabb så får han ta det..så kanske jag får veto till nästa barn:) Men namn är jättesvårt tycker jag. Men som sagt, tills man skickar in papperen så kan man ändra sig en miljon gånger, vilket är skönt:) Darling och jag har haft dessa namn som vi gillat en del till tjejer, vissa namn mer Annas favvo o vissa darlings.
* Alicia
* Meya
* Lilja/Lily 
* Jolie
* Aimée
* Madison
* Melie

Men just nu är det alltså inget av dessa namn som ligger överst. Bra tycker nog vissa för namnen är väl inte de vanliga Emma, Ella, Maja, Tuva eller Saga som finns. Som jag iofs tycker är fina men man vill ha något lite mer annorlunda. Sen om det är annorlunda bra eller dåligt det är ju i lyssnarens öra att bestämma. Men jag ska sluta tänka på vad alla andra kommer tycka och följa mitt hjärta..känns det rätt så är det rätt.  Sen kanske man hinner ändra sig hundra gånger..men jag har ju min lilla lista nu iaf som jag kan gå tillbaka till.

Imorgon ska jag träffa Mami på lunch o kortspel innan jobbet klockan fyra..ska bli mysigt. Skönt med sovmorgon för inatt vaknade jag när jag tillslut var tvungen att tömma blåsan och sen kunde jag fan inte somna om på hur länge som helst..låg bara o tänkte tänkte tänkte..så imorgon ska jag lugnt sova till minst halv åtta iaf!!

Nu kom darling in..rensar upp tomten så vi kan börja gräva och fixa för våran framtida trädgård och altan..niiiice:) Blev så himla sugen på att grilla i dag..kanske till helgen tänkte jag..men så fan kom jag på att vi eldade upp de gamla utemöblerna i helgen och grillen har legat ute sen sommaren 2003 typ och inte fasiken skulle jag lägga min mat för grillning på det gallret om jag inte vaccinerade mig först haha..så jag får nog vänta någon månad och kanske tjuvlåna svärmors grill och fina gräsmatta tills dess:)

För visst är det underbart nu och vilken glädje man kan känna av lite sol och grönska:) det är som att gå på ett LSD rus för jämnan haha..alla fågelkvitter och skogsljud förhöjs och färgerna fast de egentligen är ganske blekt gröna och fisbruna känns som de vackraste man sett på länge...eller är det bara jag o mina gravidhormoner..undra då hur det ska bli i sommar när världen verkligen kommer att spraka:)

Nej nu babblar jag om allt o ingenting..Inga bilder dock..tyvärr..hatar inlägg utan bilder, men jag hoppas ni kan se det vackra utan bildbevis.

puss o kram tills vi ses igen!!

Kommentarer

Postat av: Jes

Publicerad 2010-04-13 20:35:11

Underbart du skriver....jag märker verkligen att du mår bra och är lycklig och mår du bra och är lycklig så mår bigsis bra och är lycklig!!!! (Jag var väl ganska övertydlig där va? HIHI(



Apropå namn på sina kids så är det ju extremt svårt...vi gjorde den dealen jag och Dennis att vi helt enkelt fick namnge en varsin...den lyxen har ju inte ni dock... men det var svårt i alla fall. Jag höll mig ju i alla fall på en någonlunda lätt nivå medan min gubbe skulle göra det så svårt som möjligt. Herregud, i början glömde jag själv av vad min ena unge hette, hur jag skulle uttala det osv, fick fråga dennis hela tiden...hur pinsamt är inte det då??!!! Men det gör att jag har respekt för att Yssestackarn blir kallad både det ena och det andra, men hon är van själv nu och har inga problem med att rätta dem. "ELyssea heter jag faktiskt"...hehe!!!!



Ha det underbart gumman, miss you like hell...snart kommer jag ... (men du får hämta mig med brumbrumen hihihi)

Postat av: miio

Publicerad 2010-04-13 20:54:01

melle har vi som favvo namn till en kille =) men även mellie som tjej namn =) hihihi det låter så mjukt <3 gud va kul det ska bli att ni ska få en liten <3 hihihi hoppas du klarar av att ta dig till nån pom pom i sommar =) PUSS MIO*!!

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-04-14 19:52:05

Lily är givetvis världens vackraste namn! En Lily kan inte annat än att bli fantastisk!



Roligt att följa din blogg!



Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela