missimone

~sol i sinnet~

Publicerad 2010-04-08 09:04:20 i Allmänt,

Gud vad härligt att vakna upp och solen lyser in genom fönstret och fåglarna kvittrar..visst klockan var bara 6.40 så jag hade ju gärna vaknat kanske en timme senare till det härliga vårvädret, men men:D

Nu har jag suttit och spelat bort lite mer än en timme på SuperMario Bros 3..ni vet från Nintendo 16 bitars..Darling har laddat ner 1,2,3 på datorn så man spelar och minnas tillbaka. Speciellt SMB 1 är ju kult:D Men nu tänkte jag uppdatera bloggen lite innan jag ska brumma in till badhuset där jag o syster yster ska plaska runt lite. Längtar verkligen och det är på tiden att man börjar röra lite på sig nu. Har ju en stundande förlossning jag ska klara av också..hujeda mig.

Påskhelgen har varit helt underbart..visst fredagen jobbade jag kväll, men det gick fort och sen var det bara hem och sova och se fram emot helgen. Jag och Darling gick upp vid sju och satte igång och städa och fixa det sista, började t.o.m att putsa både insida och utsida av våra fönster. Insidan var ju minst lika skitiga som utsidan då de inte putsats sen de sattes upp för typ 1 1/2 år sedan haha:D

Sen kom de små trollen:D, plus Ella och Filip haha..nävars Madde och Roger ska det vara. Och det blev genast liv o rörelse. Hela dagen var ett virrvarr för mig själv då det tar lite kraft o ork att vara värdinna till 16 personer, men jag hade sån otrolig hjälp av systrar, mami och Rille så det gick jättebra!!Jättekul att så många kunde komma och det var verkligen trevligt:D Men jag säger bara..tacka vet jag diskmaskinens uppfinning haha.

På kvällen stannade lillasyster kvar och det dracks lite vin och öl av vissa och vi pratade, spelade Wii och hade det jättetrevligt. Myste med barnen så vid elva-tolv var alla jättetrötta.
Sen höll filip hov hela natten, men han blev förlåten snabbt då han är så söt:D

Resten av helgen var jättebra också med bus och promenad och det blev verkligen tomt när de åkte på måndagmorgon..lugnt men jättetomt:( saknar dem redan massor!!

Som sagt nu ser man väl bara fram emot att våren ska komma ordentligt och det gröna och sköna komma fram..sen våran roliga tripp till Ullared i slutet av Maj..det ska bli GREIT:D

Lägger upp lite pics från påskhelgen..enjoy!

        


         
Bus med barnen              Tur att man har mkt plats      Så kul att alla kom!!

            
Jag och Rille roade trollen på söndagsmorgonen.     Rille o Filip hade kul!!


 
Sötnos Ella med morbror
Stefan o Lindas present.                                                                                                              



På härlig vårpromenad


         



Första tussilagon jag sett iår...härligt!!



FilleVille Sååå söt!!


Nej nu ska jag gå o se om jag kommer i mina badkläder haha..

Puss & Kram Anna

Kommentarer

Postat av: Jes

Publicerad 2010-04-09 09:36:47

Gud vilket underbart inlägg!!! Ibland älskar jag verkligen livet och jag blir så lycklig över den familj jag har.



Jag lovar att jag snart ska komma ut till dig( kanske du kan hämta mig med brumbrumbilen???, så jag slipper irra på bussen och komma hela vägen till Sörping eller nåt), för jag längtar verkligen efter lite systermys och att kolla på huset och glämma på din mage och gratuler Rille och lykta koskit och sniffa tussilago och sprätta grus och njuta landetsol och dricka kaffe på en byggstökig tomt ( =D) och och och och... Nu behöver jag inte jobba ihjäl mig längre så jag KAN faktiskt ta ledigt och få in allt i mitt schema. Bra va?!!!!



Fint att er påsk var så bra, Vi hade det lugnt och fridfullt här...och det är skönt att den är över så man kan gå tillbaka till vardagen, plus kasta allt j-a godos som blivit kvar. Jag har en full stor skål kvar och jag mår illa bara jag tänker på det.



Ta hand om dig, om Rille och om " det i magen" ;D...Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela