missimone

~pruuuuutttt~

Publicerad 2010-04-15 20:38:38 i Allmänt,

Idag är ingen bra dag..jag är ledsen att göra er besvikna och inte vara på mitt solskenshumör som jag brukar. Man kan inte alltid vara en shiny happy pregnant woman..lo siento:( Det började väl på jobbet, där jag försöker till hundra procent ha ett bra bemötande till alla mina kunder, men mitt gravida jag har ibland liiiiite svårt för vissa personer. Personer som förstör mitt humör vill jag egentligen säga ett o annat till, men ens servicemindness gör ju som tur var att man har en spärr. Men iaf..har ju en dag kvar denna vecka att arbeta och som ni vet så har ju solen skinit ( heter det så?? skint..skinigt´..står helt still, men iaf den har lyst hela veckan och det har varit helt underbart. Tittade då hur vädret skulle bli för helgen och det ser ju inte så himla positivt ut alltså..regn regn regn. Här har man drömmande suttit i kassan, tittat ut och sett alla människor i tygskor, solglasögon och tunna koftor och tänkt.."snart så..snart kan du med glassa runt" Men nej då..så blir det inte.

Så jag ska ta den här kvällen och inse faktum att imorgon när jag vaknar så kommer inte himlen vara blå och solen sippra in(sippra och sippra..stråla en rakt upp i ansiktet som en solbomb då vi inte har införskaffat persienner än) Så kanske jag kan vakna upp och tycka att dagen kommer bli rätt ok ändå..hoppas hoppas. Lite hormonkänslig är jag idag med andra ord..darling har fått känna av det och tyvärr några fler kunder än vanligt idag:P

Nåväl..jag får ju sovmorgon iaf..jippie!!:D

En rolig sak är iaf att jag har beställt kläder från hm som kommer nu dels under april och lite i maj också..visst gravidkläder i form av mammaleggins två olika sorter, mammatrosor, linnen och lite matrosrandiga lösa tröjor..snyggt..(fast jag kom på att så som jag växer så lär nog inte tröjorna sitta speciellt löst. Well well det får jag gråta över då.

Ja ni ser,,kan vända det mest positiva till negativt..ingen bra dag med andra ord.

Lägger upp lite bilder på min härliga dag i Onsdags..då solen sken och jag gick på morgonpromenad. Just det ja har varit ute o gått så mycket nu att jag knappt kan röra mig då det gör så jädrans ont i vaderna..ingenting klarar jag av haha..Nellie the elephant..det är jag det:P


              
Vackra..ehh blåa små          Tussilago!!:D                   Lindas o Stefans myrstackare:)
blommor


            
En söt och lurvig caterpilar       Mördarbacken!!!  



Magen är redan så stoooooor!!!  Vecka 22 ..18 veckor kvar..hur ska 
detta sluta haha.Vad har jag därinne hihi..           


Kommentarer

Postat av: Mio

Publicerad 2010-04-15 23:48:19

men ååååååååååh vilken söt magge!!!!! :D wiii <3

Postat av: Jes

Publicerad 2010-04-16 09:28:27

Man behöver inte vara ett solsken hela tiden...man får känna sig som en prutt ibland...

Du är för härlig och jag känner värme i bröstet, du är så klok, så fin, så duktig och du är min, min fina syster Yster.



Du har en fantastisk mage, vad fort du har växt till dig... avis fortfarande ;D ...undrar vad för fint som simmar omkring därinne??? hihi!!!



Ta hand om dig och prutta av dig i bloggen när det fylls på för mycket horminstinna tjurigheter. ;D



Love ya!!!



PS. Hur ser det ut för dig på torsdag/fredag nästa vecka, med jobb osv? DS

Postat av: Zanna

Publicerad 2010-04-16 09:59:34

Fina magen =O)

Postat av: sunna

Publicerad 2010-04-17 13:28:28

weee så den växer!du e ju värsta heta morsan ju älskade syster :*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela