missimone

~kickboxing baby~

Publicerad 2010-04-17 08:57:37 i Allmänt,

Åååååhhh igår kväll på jobbet när jag satt i kassan, framåt nio när det var lite lugnare, så kände jag hur armen fick sig en buff när den vilade på magen. Blev alldeles till mig och rätade på mig och tryckte fingrarna mot området där jag känt det och se, flera härligt underbara och söta små sparkar precis där jag hade fingrarna. Får en pirrig och känslosam känsla i kroppen bara jag tänker på det. Satt och fånlog i kassan och höll min hand mot magen. Tyvärr kom det nästan direkt efter en ström med kunder som förstörde mitt moment och jag blev minst sagt irriterad hihi. Men kunde känna den flera gånger och skrev till darling och hoppades att lilla knytet skulle vara vaken också när jag kom hem.

Kom hem och satte mig i soffan..Rille var halvsovande i soffan och fattade nog inte riktigt när jag rusade in och bad honom hålla på magen. Men det är ju svårt för någon som inte känner också inifrån var någonstans buffarna kommer ifrån så så fort hans hand kom dit så vart det alldeles stilla:( Jag fick flera små sparkar men darling fick inte känna. Vi gick o la oss o då levde den lilla rövare i magen igen..väckte Rille som somnat på en sekund och bad honom känna..men totalt stillestånd. Så fort mammas hand kom så buff buff. Så darling bad mig att inte väcka honom nästa gång utan vi kunde ligga och känna hela nästa kväll i stället. Det var som Älsklingsbebisen jävlades med honom hihi.

Men jag är helt i glädjerus nu och känner hela tiden små sparkar och tar jag dit handen så får man sig en liten buff. Vilken härlig känsla och man blir ju helt gråtmild..får tårar i ögonen och NU förstår man ännu mer att man har ett litet liv därinne. Konstigt att man inte blir skräckslagen första gången då det är lite strange egentligen att man har något växande i magen. men jag ser bara det underbara och längtar sååå mycket tills Älsklingsbebisen kommer ut. Vill lära känna den lilla i magen..vill nosa och gosa med den:)

Anyhoo..ville bara dela med mig lite av min glädje idag..är så lycklig!!

Darling o Fredrik har nu börjat att köra iväg sophögen på tomten..weehoo..snart försvinner soptippen. Jag ska tvätta och småstäda lite idag sen blir det att luncha på stan med söta syster yster och SheilaSötnos:) En härlig helg med andra ord och jag förstår inte var min formsvacka kom ifrån..nu är det som att den aldrig funnits:)

Kärlek och varma kramar till er alla!!!

Kommentarer

Postat av: madde

Publicerad 2010-04-17 10:44:39

Hihi visst är det underbart när man börjar känna de små sparkarna!Fick tillbaka känslan när du beskrev dem,kan känna exakt hur det kändes när man kände de små buffarna i magen,underbart,blev lite nostalgisk hihi. Var mer regel än undantag att de slutade sparka när nån annan la handen på magen,tänk att bandet mellan bebis och mamma är så starkt,de känner till och med om det är mammis hand som känner på magen :)Ha en underbar helg och hälsa Rille och syster yster!Puss puss <3<3<3<3<3

Postat av: Jes

Publicerad 2010-04-17 13:32:39

Jag blir jttelycklig över ditt inlägg idag!!! Perfekt nedladdning efter workie...



Rilles kommentar om att inte bli väckt och dealen därefter var ju störtskön...härlig kille!!! Skrattade gott!!!



Fortsätt vara euforisk nu, för det blir "värre" kan jag lova. Du kommer fladdra omkring som en fjäril av lycka fram till sista veckan innan BF. "Kom ut nu UNGJÄ...Hmmm...mamma menar lilla älsklingsbebisen"...hihi...



H*n må banne mig röra på sig lite när moster kommer med handen, för annars... hihi!!!



Take care gumman. Love ya!

Postat av: mio

Publicerad 2010-04-17 21:24:32

ååååh va härligt anna =) Jag blir så glad när jag läser det du har skrivit =) Min kompis anna fick lilla dottern i fre morse =) 3400 g vägde hon, en liiiiten tjejja =). Ni kommer oxå få en liten söt bebbe (så klart!) hihihi PUSS MIO!!!!

Postat av: mammii

Publicerad 2010-04-18 18:36:38

Trodde jag glömt hur de små sparkarna kändes men nu när jag läste din blogg kände jag helt plötsligt hur det kändes,Underbar känsla som man inte kan förklara för någon som inte haft en bebis i magen.puss Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela