missimone

~Lördag 17/10~

Publicerad 2009-10-17 18:19:48 i Allmänt,

Igår kväll hade vi besök av Rikards bror Robert och hans tjej Lisa, fick avnjuta en riktigt god fisk middag och bär med grädde till efterätt..mums. Tittade på Idol tillsammans och drack några cider till det..gissade rätt vilka som skulle sitta löst och blev inte alls besviken att Camilla fick lämna..iofs tyckte jag att Nicklas var sämre igår men han har väl lite mer tonårsfans som röstar.

Sen blev det lite snackis med systeryster Madeleine innan sängdags. Saknar henne massor!!(o familjen också förstås)

Vaknade idag,,lite bakis måste erkännas..men var vid huset strax innan tio. Hann städa av lite innan Sofie o Zanna ploppade in strax efter. Zanna har inte sett huset förut så det var roligt att hon kunde komma, hon trodde mig dock inte när jag sa att vi ville ha huset infl.klart om en månad.."men det är väl massor kvar!!!" o för en som inte vet så ser det ut att vara skitmycket kvar att göra, men det är lister som ska upp, köket ska göras klart det sista(tar ingen tid säger Rille, som han förövrigt sagt om det mesta..så man får ta det med en nypa salt hihi)tapetsering av hall(imorgon söndag) målning av klädkammare, taket i tvättstugan, o sen att el o vatten ska kopplas in. Sen lite småpul med målning runt dörrar o fönster. Oj blev visst en hel lista med grejer..men det känns mindre än vad det är. Blir långa dagar vid huset framöver..varje vardag o varje helg.Är ju bara typ 4 1/2 helg kvar innan vi åker!!Gulp..

Iaf idag har jag o Sofie tapetserat vardagsrummet..blev jättenöjd..rummet känns lite mindre, mer färgglatt men samtidigt mer färdigt. Så nu är det turkos så det heter duga. Blir nog bra:D

          



     
Före bilder


     
Så här blev det..

Imorgon blir det ut och tapetsera hallen..alldeles själv..gulp.Men skönt att få det gjort.Sen väntar evighetsarbete för mig då tak och golv listerna ska målas..tre gånger vardera..hujeda mig. Men skönt att darlingen kan börja sätta dem också:D

Nej nu ska jag ta o vara lite lördagssocial.

Ha en bra lördagkväll!! puss o kram Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela