missimone

~veckan~

Publicerad 2009-02-13 10:09:39 i Allmänt,

I lördags var det ju fest hos Annie. Träffade en del som man inte sett på länge och det var roligt. Fick tårta och sen vid tolv gick syrran, Myzan o Maria ut på Cromwell..jag ville inte följa med o var i valet o kvalet om jag skulle gå hem. Då tog de fram Wii Nintendo och speldjävulen i mig fick mig att stanna ett tag till. Har aldrig spelat det och det var fan svårare än man trodde. Bowlingen var roligast, men jag vet inte om jag skulle köpa det själv. Är mer en SuperMario nörd..klara banor och grejer. Therese o de andra kom tillbaka vid två..två av dem(ej Therese) hade nog tagit en shot för mycket hihi. Så jag Therese o Maria gick hem till mig och sov. Vaknade vid nio och mådde faktiskt bra!! lite seg bara..fixade lite frukost efter tjejerna åkt till Therese och sen vid tolv kom darlingen o hämtade mig. Vi åkte till Bauhaus och sen ut till huset. Ska slipa ner en kant ¨på mina 12 trappsteg..tar lite tid men hann ändå med tre stycken i söndags. Och då var Rilles bror och tjej ute i två timmar o hälsade på också. Så jag hoppas att jag hinner färdigt nu i helgen. Skönt när man kan börja måla den och lägga faner o grejer. Får ta lite före o efter bilder.

I veckan har jag jobbat varje dag förutom idag(fredag) har varit roligt att komma ut o göra något vettigt om dagarna även om man gråter en skvätt när klockan ringer innan sex om morgnarna. Men dagarna går fort o jag trivs med alla jag arbetar med. Hinner också hälsa på Therese på hennes jobb varje dag och det är ju ett stort PLUS i kanten(även om matkontot växer drastiskt:))

Idag var en besiktningsman här..Rille tog ledigt en timma och kom hem så vi hann äta god frukost ihop. Jag gick upp tidigt och städade(min panik att allt måste vara perfekt när jag får hem folk)Men besiktningen gick skitbra..han var här i tre minuter och tyckte allt såg jättebra ut. Vi sa till om en list som sitter löst som målarna inte satte dit från när de tapetserade och sen visade det sig att besiktningsmannen kände igen Rille då R gått i samma klass som hans dotter. Så det samtalet tog längre tid än besiktningen. Har varit lite nervös för man vet ju inte riktigt vad de tittar efter. Men de ville väl bara se att allt såg helt o rent ut och det gjorde det ju tydligen:D SKÖNT!!

Ikväll blir det hemmamys med hemmagjord pizza och Let's Dance..som vanligt en fredag. Imorgon ut till huset några timmar och sen är det ju faktiskt ALLA HJÄRTANS DAG..så då blir det myspys med bubbelbad, god mat o dricka och bara ägna oss åt varandra. Sen är det melodifestivalen på kvällen som jag kommer tvinga Rille att se. Jag har lite hatkärlek till melodifestivalen..älskade den när jag var liten men ibland är det såna stolpskott som vinner. Förra året var en besvikelse, men får hoppas att de väljer en liten mer annorlunda låt i år.

Så det är väl min helg..myspys o arbete vid kära huset:D Jo just det..mamma kommer i eftermiddag o ska paxa lite grejer som jag annars vill slänga inför flytten. Hon samlar på sig alla möjliga grejer som ingen annan vill ha. Fråga mig inte varför..det har jag undrat i så många år. Men bara hon blir glad så blir jag glad:D Så jag ska gå iväg o handla vartefter o bjuda mami på lite sen lunch sen när hon kommer. Älskade mami!!

Puss o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela