missimone

~uppdatering~

Publicerad 2009-02-07 08:59:34 i Allmänt,

Har fått höra att jag är dålig på att uppdatera bloggen och det kan jag ju hålla med om. Men det händer inte så mkt för tillfället i mitt liv och då är det jobbigt att inspirera sig o sätta sig vid bloggen. Blir väl roligare framöver när det börjar hända lite mer med jobb och arbete vid huset..hoppas jag iaf.

Är lite nervös för huset..har ju sagt upp lägenheten nu, men börjar väl mer o mer inställa mig på att man kanske får bo i husvagnen ett tag haha..kommer verkligen få arbeta natt o dag sen när elen är färdig för att hinna allt. Men så fort elen blir klar känns det som att det kommer rulla på mer. Även om det är mkt kvar så kan man vara flera som hjälps åt och få det att gå ganska smidigt. Har några som erbjudit sig med kakling och målning, tapetsering mm och det känns oerhört tacksamt:D Det blir nog bra ska vi se:D

I måndags var jag barnvakt åt lilla Mira igen..den här gången var det inte lika full rulle som sist. Hon kan roa sig ganska bra själv, bara hon har en väska att vända upp och ner på så ordnar det sig:D Alla mina grejer låg tillslut huller om buller överallt men hennes favoriter var tuggummipåsarna och en handkrämstub(lättroad liten tjej) Vi hann även äta mat..även om efterrätten var mer lockande o god så var jag nöjd att jag fick i henne mat så hon inte var hungrig iaf:D

Sen satt vi i soffan och busade och hoppade o skrattade och sen när jag tyckte att hon såg lite trött ut så la jag henne i mitt knä och då slocknade hon på två sekunder, jag lovar:D Så himla lätt att vara barnvakt åt den lilla snuttan så det är inte sant. Var bara lite ledsen en gång när jag såg att hon råkat få tag i ett tuggummi o stoppade i munnen..då kommer jag med mina läskiga stora fingrar o gräver i munnen..inte så trevligt för henne o såklart att man blir ledsen då. Men kanske mest rädd..men det gick över fort. Så även denna gång när mamma Sofie kom hem så ligger sötnosen o sover i mitt knä. Men barnvakt är jag gärna!!

                
River i Annas väska:D               Tog inte så mkt kort då Mira hade ögoninflammation o
                                                          kanske att blixten skulle irritera ögonen.

Sen blev det jobb i Onsdags och dagen gick så fort. Hoppas verkligen att jag får stanna nu i mars o gå på heltid..sååå skönt det skulle vara:D Men jag fick provköra en av bilarna i onsdags och det var bland det värsta jag gjort. Ingen servostyrning så jag trodde armarna skulle gå av när jag skulle backa o vrida mkt på ratten. Jag fattade inte hur växlarna låg och fick in trean istället för ettan så det blev motorstopp när jag skulle svänga ut på en gata...GAAAH panik!! Men de har lite andra bilar att välja på som nog är lättare..så jag får väl stå o hänga på låset om morgnarna så att jag får de bilarna! Ska jobba på måndag också..han ringde igår..en som var sjuk..o även om man inte ska önska att någon är sjuk länge..så är det just vad jag gör..hihi:D

Idag blir det ut til huset om någon timme..sen ska RIlle till sina föräldrar idag för jag ska förbi Annie en sväng med syster och fira henne lite då hon fyller år imorgon. Kände bara att jag vill ut o träffa lite folk en stund nu när jag lever som eremit i veckorna typ. Hon bor typ 1 minut härifrån så det känns skönt att jag kan gå hem skapligt och slippa taxikostnader. Så det ska bli lite skoj. Men jag måste vara pigg tills imorgon. Men jag skriver väl mer om det vartefter!!

Nu ska jag fixa lite frukost o städa upp innan vi åker.

puss o kram!!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2009-02-07 10:02:28

Hej sötnos!

Jag hoppas oxå jag blir bättre snart, har nästan glömt hur det känns att vara frisk. Husbygget ligger lite på is nu. Vi ska på möte med banken för att se hur vi ska göra på den ekonomiska fronten. Går ju åt lite pengar när man bygger, det vet ju ni lika väl som vi:) Ni är så duktiga som kämpar på och bygger så mycket. Det blir så fint och det ska bli kul att komma ut och se resultatet framöver!

Hur går det på jobbet då? Håller alla tummar o tår för att du får fortsätta sen och ta den där tjejens plats.

Ha en toppen helg!!

Puss&Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela