missimone

~sunday morning~

Publicerad 2009-02-22 13:14:38 i Allmänt,

Ja morgon o morgon vet jag inte. Gick upp innan nio och skulle kolla in Skidskyttet(sällan då) Det gick ju bra då Helena Jonsson fick en bronsmedalj så det var ju riktigt roligt. Tyvärr gick det inget vidare för herrarnas stafett (ur svensk synpunkt) vi slutade nia men jag gladdes åt Norge som vann.

Så nu är det slut på skidskyttet ett tag framöver..blir nog inte förrän nästnästa helg igen. Sen ska det bli skönt när det är över..för man blir fan beroende alltså.

Igår efter huset så körde jag ut oss till Åby o Rilles kusin. Började med att titta på travet som de också hade spelat på för att det skulle bli lite roligare men det sprack för oss alla. Satt o mumsade lite kex o ost innan maten. Sen fick vi en god kycklingrätt och barnen var så snälla så de fick varsin påse lördagsgodis av oss att mumsa på när vi andra drack kaffe o åt härlig äppelpaj med vaniljsås. Såå gott! Tittade på Melodifestivalen o kändes lite ovant att dricka fruktsoda istället för ett glas vin en lördagkväll men jag hade lika trevligt till festivalen ändå. De andra drack både det ena och andra(whiskeysmakeriet hade också börjat:P)

Sen när barnen lagt sig vid halv tio så begav vi oss ner i Gillestugan för lite singstar. Kände mig lite nervös..men när vi väl satt igång(jag o rille tävlade mot varandra och de två proffsen carro o pelle mot varandra så det skulle bli mer jämt)så var det skitroligt. Rille vann de första gångerna men sen fick jag in känslan(o rille fick i sig mer procenthaltiga drycker) så då vann jag hela tiden.och tävlingmänniska som jag är så tyckte jag det var extra roligt:P

Runt ett började jag känna mig lite trött och sa att vi nog skulle tänka på refrängen.Att det typ kommit 2-3 dm snö o fortfarande snöade gjorde väl sitt till också. eftersom de andra blivit lite runda under fötterna så tog det lite tid att tillslut komma iväg eftersom det skulle snackas om både det ena o andra. Men strax innan två och när vi sopat rent bilen så brummade vi iväg. Var lite skraj och körde inte fortare än 60 på motorvägen hem hahaha..men det var ingen trafik ute så ingen stördes nog av min snigelfart.:D Somnade strax innan två och även om jag var trött när jag vaknade så känner jag mig sååå utvilad även om jag är lite rastlös.Hade verkligen en supertrevlig kväll igår och kan verkligen tänka mig att vara fyllechaufför fler gånger..man har ju fan lika roligt alltså, o slipper baksmälla (Är det en mognare Anna vi skådar..??)

Darlingen mår nog lite sämre..även om han inte blir bakis så är han nog lite seg idag..så det blir nog en lugn dag idag. Inget är ju öppet tyvärr..jag vill ut o titta på kakel o klinkers. Fick sån inspiration av Pelle o Carros badrum o vilka färger de valt att jag vill ge mig ut o leta NU!! Så himla fint o Rille tyckte det också. Visst man kanske inte ska härmas men va faen..tror inte att de bryr sig utan mer blir stolta av vi tycker att de har god smak:D

Så det var min helg..nu blir det arbete och packning nästa vecka. Får ursäkta att jag är dålig på bilder..men jag har tappat gnistan av att ta kort på dagarna..lite synd. Men det kommer igång vartefter.Glömde ta med kameran när vi åkte ut till Åby också:(

Hoppas ni haft en bra helg!!
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela