missimone

~produktiv..njet~

Publicerad 2009-02-24 14:42:36 i Allmänt,

Var igår hemma hos söta syster yster på film och myskväll. Vi gjorde smarriga varma mackor och tittade på först en film liknande Scary Movie..parodi på kända filmer o personer..gick väl att titta på men själv tycker jag det blir lite väl larvigt. Men den var inte så lång som tur va. Sen blev det Brokeback Mountain..den är ju jättebra..har bara sett den en gång innan o glömt mycket,så det blev nästan som att se en ny film. Men vi hade det mysigt o låg o killade o masserade varandra på fötterna och hade bara myspys.

I söndags tittade jag o darlingen på Twilight..den var ju också bra. En härlig kärlekshistoria och det är ju inte lite man suktar efter den manliga huvudrollsinnehavaren..så j*vla sexig. Men sen var han ju vampyr också o det har väl alltid varit lite spännande o upphetsande med det haha:D

Idag är jag ledig..gick hem när Therese gick till jobbet vid åtta och hade bestämt mig för att börja packa lite..speciellt till mamma. Har fått lite gjort men jag får panik på allt som ska packas ner vartefter o all jävla skit som ska slängas. Man måste ju sortera sakerna efter papper, glas, plast o.s.v och det kommer ta sån jävla tid!! Får panik..vill bara hiva iväg all skit i plastsäckar o dumpa dem någonstans men det är inte särskilt miljömedvetet. Packade ner mina julklappar från i julas som legat i en hög på golvet och det gick fan åt två kartonger åt bara det. Tänk då hur mkt det kommer gå åt med resten av huset. Men jag får ta små steg i taget..iaf slänga sånt jag inte vill ha. Gick igenom lite kläder jag lagt undan i klädkammaren från år tillbaka och jag kan inte slänga någonting!! Hittar saker som jag har minnen till och jag vill inte göra mig av med skiten..får grov separationsångest åt gamla kjolar o linnen. Saker jag vill titta på när jag blir gammal och minns tillbaka haha..patetiskt jag vet men jag har ärvt det från mamma. Hon kan inteheller slänga saker och jag blir galen på mig själv. Allt kommer ju ändå stå uppe på vinden och damma.Möbler o sånt har jag inga problem med, de har inga såna minnen eftersom jag inte har något arvegods, men gamla prov, brev, kläder och skor får jag mig inte till att slänga!! åh hjälp mig någon!!

Har säkert hittat 4 st gamla mobiler idag, de har jag kastat utan problem. De är ju antingen trasiga eller fula. Men ett linne stlk 34 från 2002 ids jag inte kasta bort..VARFÖR!! kanske jag vill minnas min mindre storlek och mina djärva färgval i framtiden..jaja får se hur det blir i slutändan. Lite röjt har jag gjort iaf.. är ju två månader kvar som tur är.

Nehej..ska väl hoppa in i duschen nu..sen blir det iväg o handla lite till middagen och lite mera plock.

Puss o kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela