missimone

~feeling happy~

Publicerad 2009-02-21 07:57:35 i Allmänt,

Ja nu har det ordnat sig med arbete ett tag framöver.:D Har hoppat in som vikarie de senaste veckorna o faktiskt arbetat en del. Men sen i torsdags så pratade min arbetsgivare med mig och erbjöd att jag kunde arbeta 31.5 timma i veckan fr.o.m 2 mars!! Visst det är än så länge bara fram till sista april. De förlorar en stor kund 1 maj och han vill väl se hur mycket jobb det kommer finnas efter det. Men han sa också att en till tjej går på mammaledighet i april så förhoppningsvis så kommer jag få behålla mina tider:)

Känns så otroligt härligt och lättande och jag känner mig otroligt priviligerad idessa tider att hitta ett arbete så snabbt. Mycket varför jag fick tjänsten(de har ju flera vikarier innan mig), förutom att jag är en härlig arbetskamrat:P, var just att jag har körkort. Så tur att jag äntligen fick tummen ur arslet o tog det. Har till o med kört de läskiga bilarna o backat o haft mig nere i det millimala garaget..tog mig mod till det o det måste man även om det känns läskigt i början.

Så nu känns allt bara underbart...ett arbete..en underbar pojkvän..ett hus på väg att bli inflyttningsbart och vänner o familj som jag älskar så mycket!! Dagarna blir ljusare också så det kunde ju inte bli mycket bättre:) Våren är snart här!!

Ja ja nog om det..klockan nio(är uppe med tuppen, strax efter sju en lördag) är det skidskytte..sen brumma ut till huset o dona. Sen bär det av hem för att göra oss redo och brumma ut i Åby o hälsa på Rilles kusin Caroline och hennes härliga familj. Blir god mat, bus med ungarna, sen kan jag tänka mig att Melodifestivalen står på spel. Hela familjen är sålda på singstar också så det lär det väl bli en släng av hihi. Ungarna är så söta..de kan inte engelska men har lärt sig melodierna som de försöker sjunga egna texter efter..o då funkar det ju i singstar. Själv blir jag fyllechaufför idag..känns spännande..har alltid suttit i passagerarsätet annars, men även om Rille vill ta det lugnt så har ju Carolines man en stor bar med massa whiskeysorter som han vill att de ska testa..så vi får väl se hur lugnt det blir för darlingen hihi.

Sen blir det jobb jobb jobb nästa vecka..visst jag har ett ganska lugnt schema innan det andra sätter in den 2 mars..jobbar 7-12.30 mån,tor, fre, ledig tisdag och jobbar 7-16 som vanligt på onsdag. Men det kan behövas lite lugn så jag får i lite grejer i mina banankartonger vi hämtat hos söta syster yster. Mammas fingrar kliar nog lite också då hon vill ha ALLT som jag inte vill ha..så hon kan sitta o pula med det om kvällarna..hon är så gullig:D

Hoppas att ni alla får en underbar helg o njuter av det vackra vädret som det ser ut att bli idag också. Igår var det ju hur härligt som helst!!

Puss o kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela