missimone

~teoriprov~

Publicerad 2008-11-25 12:19:13 i Allmänt,

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!

Ett steg närmare körkortet:D

Var igår vid två iväg och gjorde teoriprovet till körkortet. Kände mig mer nervös än jag trodde jag skulle bli men samtidigt förväntansfull. Visste ju att jag hade pluggat ordentligt men samtidigt kunde jag ju inte veta hur frågorna var upplagda.
Testet var lättare än jag trodde, men det beror ju säkert på att jag hade läst på det mesta. Vissa svarsalternativ var helt sjuka så man förstod att bara ett stämde. Men som sagt..det kanske man vet om man kan det. Så när jag skulle trycka på rätta knappen så dunkade mitt hjärta så hårt att det nästan kom ur bröstkorgen. Men det första ord jag såg var GODKÄNT..gud vilken lättnad:D  Fick 59 av 65 rätt, men som två av mina vänner sagt..huvudsaken är att man får 52 eller fler och det stämmer ju...så jävla skönt. Jag tror det blev en liten självsäkerhets boost för torsdagen men jag är redan så himla nervös.


Hihi..så skönt!Men nu väntar det värsta,,,gulp

Har ju liksom kommit en hel del snö då rå..visst det ska man ju också klara att köra i och kan jag så kan jag. Men när jag fick syn på de där körprovs gubbarna när jag väntade på att få ta testet så höll jag på o dö. De såg så stora och farliga ut hihi:P Nej gud vad nervös jag kommer vara..hoppas det inte sätter käppar i hjulet för mig bara...hmmm.

Idag ligger snön kvar på marken och vägarna..såg i tidningen att det skulle bli 7 plusgrader på torsdag..kan ju hoppas att vägarna blir fria från snö då iaf. Vill inte hålla på att sladda runt. Men nu har jag ju en stor anledning att ta det extra försiktigt. Kommer gå bra..det måste det..jag kan ju köra. Se till att stanna vid stoppskyltar, rödljus och använda blinkers bara så går det nog fint. GAAAAAHHH! Vad man ska utsättas för alltså...

Ska iväg o övningsköra om någon timme.. ska bli skönt så man får lite mer i ryggen..kör imorgon också. Får se vad omdömet av Andreas blir. Slira runt som en galning..ih läskigt!

Skönt att pengar har kommit också även om det känns som de försvinner lika fort med alla räkningar o skit. Ska ner på stan och kolla lite klappar o sånt..sen blir det att ensam åka iväg och storhandla som vanligt..lite trist men man får ju skjuts hem iaf..skönt att ha en massa mat hemma sen så man kan laga lite gott.

Just det..kanske känns konstigt att jag nämner det så sent i bloggen..men min mormor somnade in igår eftermiddag.
Hon har legat på sjukhus i fem veckor tror jag och läkarna hann upptäcka både det ena och andra. Hon hade cancer i magen o lungorna och vägrade äta på hela den tiden så de har gett henne näring men de slutade med det för ett tag sedan. Så hon tynade bort men hon förlorade nog viljan att leva för länge sen. Så hon har det nog bättre nu.
Har inte alltid kommit överens med min mormor o har väl i ärlighetens namn tyckt väldigt illa om henne de senaste 20 åren..fast lite bättre ju äldre och "mildare" hon blev, men när någon går bort eller försvinner ur ens liv så tänker man ju oftast på det bra stunderna och sånt och då blir det ju sorgligt på ett sätt ändå.
~ADJÖ MORMOR,VI SES I ETT ANNAT LIV~

kram på er alla!!

Kommentarer

Postat av: Charlotta

Publicerad 2008-11-25 15:36:36

Grattis bruden!!!

Postat av: Elin

Publicerad 2008-11-26 08:10:25

Grattis tjejen!!! Va skönt för dig! Bara uppkörningen kvar nu då, och det kommer gå som en dans :)

Det ska bli askul att ni kommer på min fest. Skickade mess till din systeryster igår och bjöd henne! Wee kuligt! Har jag sagt var festen kommer att vara? Om inte; Hemvärnets lokal på Bråvalla mitt emot Fia hemmet. Tiden är ca kl 20.00 :)

Meddela Tessan och Nicke.

Pöss

Postat av: Jes

Publicerad 2008-11-26 10:54:20

Gratulerar kära systra mi!!!! Underbart, jag tvekade inte en sekund att du hade det i dig och nu håller jag alla (!) tummar jag har att du också får "lappen" ihanden utan några problem. Supernice!!



Jag måste också beklaga A-L´s bortgång. Jag förstår dina tankar och säger att jag finns här. Samtidigt kkanske det var det bästa för henne...att få somna in.



Skönt att läsa din blogg, för du ger ett sånt lyckligt sken runt dig. Älskar dig massor!!! Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela