missimone

~städkaos~

Publicerad 2008-11-01 13:08:49 i Allmänt,

Tänkte jag skulle vara duktig på min lediga dag och ta och storstäda..storstädning i mitt hus inträffar alltför sällan även om jag plockar, diskar o bäddar dagligen. Men det är ju det där med dammsugning och torkning av golv. Damm uppe på hyllor brukar sällan ses av mig heller hihi.

Iaf tror jag inte gud vill att jag ska städa.. när jag dammsög i köket så ville inte sladden dra ur sig och jag tänkte inte på det utan ryckte till och då åkte ugnsplåten jag diskat ner i diskhon och fick med sig ett av mina fina chaiglas ner i golvet. Jag såg det ramla och det klarade första smällen, konstigt nog, men sen studsade det in i väggen och gick i tusen bitar. Jag kände riktigt känslorna när jag först såg att det var helt o en sekund senare så var det helt förstört. Visst jag har 3 till och jag dricker inte chai te speciellt ofta(används mest som whiskeyglas och treoglas) men jag har svårt för saker som inte är jämna speciellt i mina köksskåp..(sen är de så vackra..) Gillar inte ojämnt antal glas, vinglas, muggar, tallrikar, äggkoppar osv. Fick dessa av min söta syster i julklapp för 2 år sedan och jag tror ju inte att de finns kvar att köpa..så ska jag ta de 3 jag har eller slå sönder ett till?? Hmmm... Och sen efter jag sparkat lite på dammsugaren och sagt farväl till det lilla glaset så skulle jag stoppa undan dammsugaren...sladden krånglar som vanligt t.o.m när den ska dras in så då blir jag lite aggressiv och tar i så att dammsugsröret och det hårda munstycket  som jag lutat mot väggen, ramlar ner i mitt huvud med en jävla smäll! Allting som har hänt har ju iofs varit mitt fel för att jag har 0% tålamod. Kan brusa upp på en sekund o bli så arg så jag inte vet vart jag ska ta vägen..(stå och skälla ut en dammsugare liksom..vilken mening) men sen blir jag lugn lika fort..men då är skadan oftast redan gjord. Jag tror jag måste träna på mitt tålamod..annars tycker jag synd om mina barn..vill inte bli en arg mamma liksom..utan lugn som de flesta mammor jag känner är...


Stackars lilla glaset..:P

Jaha lite tankar nu när jag varit duktig och dammat och torkat:D (visst är mina inlägg intressanta:P hihi)

Ciao!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-11-01 23:19:31

Nä mammor är inte lugna, bara härdade ha ha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela