missimone

~rolig helg~

Publicerad 2008-11-03 10:54:08 i Allmänt,

Jahopp då var det dags att uppdatera helgen igen. Kunde ha gjort det igår för jag mådde bra och var inte trött men såg det som ett stort projekt en söndag när det finns så mycket på tv:D

Gick hem till Emma runt fyra och hade med mig hamburgertallrik som jag handlat på ett ställe som säkert inte säljer så mycket mat för pommefriten var alldeles sladdriga och luktade gammal fritös(stor besvikelse) hamburgaren var väl ok men inte mer än så och jag kände att det var viktigt att äta då vi hade en lång kväll framför oss.

Satt och snackade och fixade iordning oss och det var riktigt trevligt och jag blev lite ledsen över att tiden gick så fort. Jag och Emma träffas ju så sällan och har mycket att prata om när vi väl ses...

Drog ner till flygeln med taxi runt sju och visst det var mycket folk men tog ingen tid alls att hänga in jackor, gå på toa och beställa en öl i baren därnere. Mycket mer folk än jag tänkt mig men inte så att folk stod packade. Han dricka både en och två grejer i baren innan Håkan kom in. Och vilken stämning det blev direkt. Jag och Emma letade oss längst fram till vänster där man såg jättebra och konstigt nog fanns det en massa plats. Stod och dansade och tjoade och Emma var en supertalang på att sjunga med i texter hon inte ens kunde hihi. Först trodde jag hon kunde alla så jag sa det"gud vad bra att du kan alla låtar" " nej jag gissar bara" haha..så jag försökte också och det gick helt ok även om det säkert lät för jävligt..kom säkert på ord som inte fanns:)

Tog en massa  kort och filmade jättemycket. Har inte tittat på filmerna än men det känns som att den känslan man hade när man stod där, att det var så jävla bra, just var själva stämningen och det är nog svårt att få in på filmerna. Men jag hoppas att det känns lite iaf..Konserten var helt magisk och jag har ju sett honom en gång innan då när han var ny och man kunde hela hans första album utantill och då var det ju också helt sjukt bra. Men nu 5 album senare och man kanske har hört 10 låtar till bara så trodde jag man mest skulle stå i ett hörn och lyssna..men man dansade, sjöng, skrattade och levde sig med. Han är en stor entertainer den där Håkan:D

Bäst var när "nu kan du få mig så lätt" kom..så himla bra låt och det blev allsång för hela slanten..hela flygeln sjöng med och jag fick rysningar i hela kroppen!

Så det var fan den bästa konserten jag varit på på länge och då är lasse inräknad tyvärr..


       
Emma hemma:)                    Los billetes     

            
Väntan i baren..bacardi breezer..mmm

            
Jag drack äcklig öl..men den gick ner ändå:)

            
Vi skojar med ljuset på bordet...
Lite halloween känsla:D



och nu liter bilder från själva konserten:D



          



                    



        


Så det var en himla bra konsert helt enkelt!

Efter konserten drog vi till Zannas syrra Lotta och träffade bl.a Zanna, Lotta, Maria och Marre.
Satt där i någon timme och pratade och hade kul. Drog sen till Harrys där vi skulle möta upp Frigge, Thomas
och Hanna. Det var kö till Harrys och sen hade de börjat ta inträde så då fick vi för oss att gå till Wasa,,,lika lång kö där
och då gick Maria och Marre hem istället. Bara jag och Zanna kvar och tillslut kom vi in på Harrys istället:D
Zanna var jättesnäll och bjöd på mitt inträde då jag var i valet o kvalet att också gå hem. Kom in och träffade våra vänner..stod och hängde i baren och snackade och hade jätteroligt faktiskt. Lite dans blev det också..bl.a Lambada då de spelade den låten.Både Frigge och Thomas orkade göra "lyftet" som jag pratat om tidigare med mig medans Zanna och jag dråsade i backen. Lite fjortisvarning här..men det var himla roligt ändå!

Kom hem vid halv fyra efter köp på McDonalds..Frigge åt upp sin mat i väntan på taxin men jag insisterade på att vänta tills jag kom hem och kunde sitta i soffan framför tvn. Det resulterade i iskalla pommefrites och en Qp jag fick värma i micron..men vad gör väl det när man är så hungrig:P

Sov ändå till halv tolv på söndagen och vaknade pigg och glad och mådde inte dåligt alls. Kändes som lördagen blev en bra kväll att avsluta med innan jag nu ska ha en vit månad. Ska bli såååå skönt!
Söndagen blev slapp med mycket Tv och en hel del sug efter saker. Drog iväg till Lidl och handlade dricka och fiskbullar(!) haha. Älsklingen var dock lite trött efter sin kväll och låg o halvsov på soffan och käkade lakrits.

Snart bär det iväg till jobbet..först lite städning och frukost. Sen ska jag träffa mami och syster o pyssla o äta gott!
Mer om det imorgon:)

jahopp det var lite av min helg:D

Puss o kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela