missimone

~bla bla~

Publicerad 2008-11-06 08:56:52 i Allmänt,

Den här veckan har väl innehållit lite smått och gott att roa mig med, vilket är roligt. Har ju lite svårt för hösten när löven försvinner och solen likaså..man blir inte lika glad och myspys i själen.Nu längtar jag till dec och julmys.

I måndags var jag o syster hemma hos mammi på gourmet middag och pyssel. Lyckades få ihop två skruttiga armband och en fotlänk. Fotlänken blev en beställningsvara och ska nästa gång tillverka varsin åt mami och syster också. Det var faktiskt roligt när man kom in idet. Pyssla är roligt faktiskt..kanske man ska satsa på det på heltid:P

I Tisdags var jag ledig..kom iväg till Zanna med Mira och Sofie och Challe var också där. Så himla roligt att träffa allihopa. Fast jag märker att jag är lite socialtstörd ibland. Har alltid haft svårt att ta ton i större sällskap, visst jag har inga problem att prata när folk pratar med mig..jag är inte nån sån som sitter i ett hörn o piper men jag är nog mer den som observerar än tjattrar när man är fler än tre..himla jobbigt tycker jag i vissa fall. Kanske ska gå en kurs..."åhåhåh anna åhåhåh anna, du måste höja din(a) röst(er) för att höras. Hahaha...men mycket roligt att träffa mina bästaste vänner iaf...o lilla Mira såklart..:)



         


Igår träffade jag syster på en långpromenad..var ute och gick i nästan 1 1/2 timme..kände mig skruttig på morgonen och vi skulle först ha gått till badhuset..jag var nästan redo att ställa in, men så hade Therese sin röda vecka och jag kände att en promenad är nog lagom jobbig och jag skulle nog klara av det bättre. Först gick det jättebra men sen började ryggen krångla och jag blev illamående och ont i halsen. När vi kom hem så kröp jag ner i soffan efter vi fått i oss lite mat och låg och huttrade. Skulle ju ha träffat Charlotta på e.m innan jobbet men jag kände att jag måste få tillbaka energin och må bättre innan kvällens arbete så jag fick ställa in:( Är ju jättenyfiken på hur hon o Martin har det i sin nya lght..men det får bli i nästa vecka. Tog en clementin innan jobbet..intalade mig att C-vitamin är uppiggande och bra mot sjukdomar och jag tyckte mig känna en förbättring...Idag är det väl sisådär också men jag börjar inte förrän tolv så jag hinner få i mig både en o två clementiner...tre också..men inte fyra för det har jag inte..:P

Idag ska jag träffa Zanna efter jobbet..det hoppas jag att jag orkar med, men det känns mycket bättre än igår..På kvällen fick jag ju sådär ont i lungorna/ryggen igen. Har haft det i över två veckor och jag måste fan gå o kolla upp det snart. Jag har ju fått noja på att jag är cancersjuk men tänker att det går säkert över..men så försvinner det ngn dag o dyker upp nästa...nu känner jag ingenting..så det kanske är en muskel i kläm eller nåt...men man borde ju inte ha ont i musklerna när man oftast inte rör på sig??Svårt att förklara men har det inte gått över till efter helgen så får jag gå till läkaren o ta lite bloodprooves..känns som jag överreagerar det är därför jag drar ut på det..men men vi får se.

Nästa helg åker jag till min kära syster o familj..ser jag jättemycket fram emot!! Ska gå på stan o titta lite, sen bara hem och mysa med familjen:) Saknar lilla Ellisen..eller saknar de alla..ska bli jätteroligt!


"Det lilla gosiga kakmonstret, mosters älskling"

Ja och i helgen blir det bara jobb jobb jobb med huset..så ni får äntligen lite mera bilder. Ska byggas byggställning, spikas och målas. Håller på med utefasaden..så nu blir det lite mer färg på huset..Sen blir det lite bio för mig o darlingen på lördag..skönt att bara ta det lugnt:D

Vi hörs snart igen!

Pussar o kramar

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2008-11-06 23:08:16

Krya på dig gumsan :)

Pöss o kräm /E Alenetg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela