missimone

~pizzeria Carneklevio~

Publicerad 2008-11-01 11:07:43 i Allmänt,

I veckan har det inte hänt mycket annat än att jobba jobba jobba, sen hem och laga mat, diska och slöa framför tv:n så inte mycket att skriva om med andra ord. Har haft det jättebra på jobbet den här veckan och även om jag varit trött på morgnarna så är det roligt att komma till jobbet. Jag kanske inte är så kräsen, vad vet jag men jag trivs jättebra på min arbetsplats och huvudsaken att det finns saker att göra så känns ju allt mycket roligare. Sista två dagarna så var jag på transferavdelningen och jag tyckte det var jätteroligt att göra något annat även om jag älskar brodyren med. Skönt med lite ombyte och jag gillar när saker går snabbt. Vissa brodyrer kan du ju få stå och vänta på om de tar lång tid och det är lite trist.Fort ska det gå så man kan tävla med sig själv:)

Anyhooo...på fredagen åkte jag till hageby centrum för att inhandla lite smått och gott till mysfredagen. Vi skulle göra egengjord pizza...deg och hela kittet. Har förut kört med sån blandning du köper och bara behöver blanda till vatten men jag tycker inte degen blir så god så nu köpte jag jäst för att kunna baka själv.

Tar ju lite tid att göra egna pizzor men Rille hann hem tills degen jäst klart så då hade vi ett litet familjeprojekt. Hackade, skar och knådade tillsammans. Fick bli varsin pizza för älsklingen gillar inte mina ingredienser värst:)


Min rödkåls pizzasallad med paprika. Rille tycker det ser ut som små
maskar...hihi passar bra till Halloween:D


Rilles pizza med skinka, räkor, ananas, fefferoni och gröna oliver



Min pizza med skinka, räkor, musslor, färska champinjoner,
kronärtskockor, svarta oliver och mozzarella. En quattro stagioni:D


Toppas med lite färsk Ruccola...PERFETTO:D


Sen blev det mys framför tvn och idol. Måste erkänna att Johan var mycket bättre den här gången..inte alls så där falskt och jävligt som innan..Anna gav mig rysningar som vanligt med sin fina röst, Alice var också himla bra och Lars var bara helt sjuk..skrattade som fan även om jag tycker det är lite synd att han inte tar det på större allvar.Hoppas nästa gång att han kan sjunga lite mer:) Synd att Sepideh åkte ur men det var väntat..nästa gång hoppas hoppas hoppas jag att det blir Robin B..har väldigt svårt för honom även om han skärpt sig lite. Jag tror att Kevin kommer vinna..inte för att jag gillar honom bäst..även om jag gillar honom, utan för att han är en idol. Gud vad mycket snack om idol..jag blir galen på mig själv...menmen  nåt ska man väl ha att ta ställning till..nu när jag inte är så insatt i USA valet..jag vet bara att jag vill att Barack Obama ska vinna för det känns som att de kommer bli en ny Bush i fyra år annars.

Idag är det Håkan Hellström konsert på schemat:D Ska dit med Emma och det ska bli jätteroligt! Först träffas vi hos henne och äter och dricker nåt innan det blir dags att gå ner till Flygeln..sen vet man aldrig vad det blir. Uppdaterar imorgon om jag orkar.

Ha en underbar helg allihopa och ta hand om varandra!!
puss puss

Kommentarer

Postat av: Gabriella~

Publicerad 2008-11-01 17:49:02

Wooow aNNa ja vill me ha sån pizza fast veggi hiih :) ser sååå Goood ut :D mums

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela