missimone

~jobbet på gården~

Publicerad 2008-11-09 16:52:02 i Allmänt,

Som jag sa igår så har vi varit ute vid huset mycket den här helgen. Vi jobbar med att få upp fasaden och det har gått jättebra! Har övningskört både idag och igår och vi körde efter en lista som jag fått av Andreas där man åker de vanligaste vägarna som man brukar på uppkörningen..Mycket för att öva skyltar och att ligga i rätt fil in i rondeller osv. Idag gick mycket bättre än igår..men det är roligt att man känner att man blir mer uppmärksam och att det flyter.

Kom ut till huset innan tio och har burit virke, hamrat lite men mest hjälpt rille med frambärning av virket och att ge honom en hjälpande hand. Var inte lika kallt idag som igår och solen tittade t.o.m fram, men efter några timmar kändes tårna lite frusna och man blev trött.

      
Först musstoppet, så inga möss kommer in. Det andra gjorde de förra helgen

         
Byggde fel först..rättade till idag


Första gaveln färdig..lite blaskigt rött men det är bara grundmålat


Håller på med sista gaveln. Är färdiga med fasaden t.o.m nästa helg:D


Tog bussen vid halv tre då jag skulle hem och förbereda maten innan jag ska iväg och ha vattengympa med Therese.

Idag gör jag en fläskfile gryta med grädde, färska champinjoner, paprika och lök, till det kokt broccoli och bönor och en grekisk sallad. Rille Darling får potatis också för det behöver ju han som arbetar så hårt.Ska bli supergott, men det blir efter badet. Rille är inte hemma än heller och det är ju mycket trevligare att äta ihop.

Imorgon börjar jag tidigt på jobbet, kommer nog bli mycket arbete i veckan..har kommit in många stor ordrar så det är bara att kämpa på. Men det är roligt, trivs jättebra på jobbet även fast man är lite ovan att jobba så mycket, fniss, bortskämd har jag blivit. Men nästa vecka blir det att förbereda matlåda åt två:D

Nej ska väl ta o packa till vattengympan och förbereda det sista till maten.

Men vi hörs nog snart igen...Kram kram!!

Kommentarer

Postat av: Elin Alenteg

Publicerad 2008-11-09 20:02:41

Va fint det blir!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela