missimone

~jobba vecka~

Publicerad 2008-11-13 07:41:22 i Allmänt,

Tänkte ta och uppdatera lite nu när jag äntligen har lite ledig tid. Har jobbat mycket den här veckan och igår jobbade jag från 8 till 19..men det var inte så jobbigt som jag föreställde mig. Först var jag på transfer där ett jobb skulle bli klart till e.m så då körde man på och klockan bara rann iväg, sen gick jag över till brodyren vid fyra och tävlade lite med mig själv. Har 70 jackor som ska vara klara ikväll och jag tänkte att jag måste göra typ 35(hälften) på 3 timmar varje dag. Men jag racade på som satan och de blev klara på mindre än 2 1/2 timme..sen fick jag vänta på en kund som skulle komma runt sju och hämta det andra jobbet som vi gjort klart. Han kom där med sin lilla skåpbil och jag undrade hur han skulle få in 2 1/2 pall i den alltså.Men det gick. Så den här veckan känns det som att vi har varit produktiva hela gänget!:D

Idag börjar jag 12, ska iväg och köra med körskolan 10.15 och nu är det dags för det sista kapitlet..motorväg!! ~Vroom Vroom~ Ska bli roligt. Känner mig som sagt mer o mer beredd på den där jäkla uppkörningen som det idag bara är TVÅ VECKOR kvar till. Kör mycket på kvällarna så min uppmärksamhet tycker jag blivit bättre..upptäcker saker tidigare. Mitt stora problem nu är att få in att hålla mina händer TIO I TVÅ hela tiden..då jag har en tendens att sätta händerna långt ner när jag cruisar runt hehe. Jag är verkligen nervös för uppkörningen men samtidigt tänker jag att det måste finnas folk som kanske inte är lika förberedda som jag som tagit körkort?? Jag har ju fan kört med körskola för x antal tusenlappar och jag övningskör hemma flera dagar i veckan. Men men..vi får se hur det går AHHHHHHHH!

Så nu blir det råplugg med teorin också...läsa läsa läsa och pränta in i min lilla skalle. åh så mycket att kunna..

Annars vad har hänt i veckan. Jag och darlingen har nog kommit fram till att kanske ta en 2 veckors all-inclusive till dominikanska istället för thailand..känns skönare när jag vet att rille bara vill ta det lugnt på semestern att åka ngnstans där man blir omhändertagen och man kan ligga vid poolen eller det turkosa havet utan dåligt samvete. De har även aktivieter utanför hotellet(säkert svindyrt) men att man kan göra ngt annat..fanns hur mkt som helst att välja på. Skulle så gärna simma med delfiner(om det sköts på ett snyggt sätt så inte delfinerna far illa) åka iväg till någon ö och snorkla och åka ut i djungeln. Thailandsresan känns så stort och att det blir mkt restid då vi absolut inte vill åka till de mest turistiga öarna. Vi får se hur det blir...

Sen blir det julbord med SHC(rilles jobb) den 12:e december. I år ska vi vara på Palace..Det ser jag fram emot att få vräka i mig lite julmat(som fakiskt är väldigt GI vänlig:)) Sen blev vi inbjudna till Jimmys 30års kalas den 29 nov...måste vi verkligen gå på..träffar de alltför sällan..krockar lite med min vita månad.Den började ju 2 nov..så jag får se om det blir dricka eller ej. Har inte bestämt mig..känns så skönt att bara ta det lugnt. Men vi får se.

Jo just det..Macke och Sara har ju fått en liten tjejja också..en liten Freija:D (ett namn jag också tänkt på bytheway..haha..mina vänner har god smak) Väkommen till världen! Så nu är det två små sötnosar jag måste få träffa snart. Funderar på att höra av mig till Marcus så kanske jag och Rille kan åka ut dit ngn dag på en fika. Har ju än inte sett hur de bor heller..:(

Åker som sagt till min syster på lördag...åh jag längtar. Ska bli så roligt att träffa de allihopa och umgås mycket med min kära syster och systerdotter:D Ska bli himla trevligt! Bara tre dagar kvar!!

 
Madde o Ella under fotbolls EM 08

Nähej..ska ta o ställa mig lite på min träningsmaskin och sen blir det frukost o dusch innan jag åker ner på stan.

Hoppas allt är bra med er!! 

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela