missimone

~flyttpanik~

Publicerad 2008-11-18 09:29:39 i Allmänt,

Vaknade i morse av att klockan ringde vid åtta och tänkte att nej jag ska nog ligga en halvtimme till..var ju så mörkt och skönt under täcket. Men så fort jag ställt om klockan så kom tankarna om flytten från den här lägenheten! Jag får panik, jag hatar verkligen att flytta..inte att flytta in men att flytta ut. Bara tanken på alla kartonger, all skit som ska slängas, alla vrår som ska städas och hur mycket prylar man faktiskt kan samla på sig under bara några få år är ju helt otroligt!! Kom ju hem från Spanien för 2 1/2 år sedan och då hade jag endast en sopsäck med kläder och några futtiga kartonger hemma hos mamma och nu är en hel lght på 3 rum och kök full med grejer. Kan säga att myrorna och andra hjälp organisationer kommer få sin del av kakan när vi flyttar..och mamma såklart:) Tänker inte ta med mig en pryl till nya huset som jag vet bara kommer ligga o skräpa. Vårat hus är liksom inte så stort och vi har inte planerat in något förråd där man kan stuva in massa grejer, då får vi använda uthuset och där står ju allt som Rille hade i gamla huset. Där måste också röjas och göras plats. Kanske hade varit en smart ide att gräva ut för en källare ändå..hmm.

Så ska be älsklingen om sopsäckar från huset så ska jag börja rensa ut i veckan..ta upp kartonger från källaren och börja småpacka lite. Bättre att vara ute i god tid för en gångs skull..annars är jag en sista minuten tjej..har alltid varit  "Det ordnar sig" o sen står man där med andan i halsen o panik i hela kroppen för att man flyttar om två dagar och man har inte ens börjat flyttstäda och man har inte ens tagit sig an köket. Så om ni har lite packtips så dela gärna med er.

Det som känns skönt med huset är ju att så fort ett rum blir färdigt så kan man ju börja köra över lite kartonger o sånt så man inte behöver ta allt på en gång. Men jag ska verkligen försöka att göra mig av med så mycket jag kan av onödiga saker. Är en sparare..sparar på allt som jag tror att jag kommer uppskatta ha kvar om några år..gamla prov, uppsatser, tidningar och annat skit. Är så jävla dålig på att slänga men ska verkligen skärpa mig denna gång. Får be mamma om hjälp så hon kan säga till mig när jag stoppar ner för mycket skit i lådorna...fast jag vill minnas att hon är rätt bra på att samla på sig också. Allt som vi slänger tar hon tillvara på och sen ger hon bort det igen när man kommer på besök..hihi:D

Så vi får se hur det går..

Satt med teorin igår också..det gick ganska bra faktiskt..har ju köpt prov som man gör på datorn. Känns som det räcker att titta igenom boken lite mer, läsa mina stödpapper med det viktigaste och sen göra lite prov så ska jag nog känna mig ganska säker på måndag. Kan ju inte få in hur mycket som helst i min lilla hjärna, utan den sållar ju ut det viktigaste..får bara hoppas att det jag tycker är viktigt kommer på provet.

Så det är jag också nervös för..det blir plugg hela veckan. Sen ut och köra x antal timmar i helgen och plugga lite mer. Sen har jag körlektion idag och nästa onsdag..kanske tar en tid till i början på nästa vecka..får se hur det går i helgen. Måste träna på säkerhetskontrollen med bilen också..skulle gå igenom det med Andreas innan uppkörningen, men då kommer jag vara så nervös att jag inte fattar någonting så lika bra att öva på det hemma också.

Nehej..ta o plugga lite teori nu då.

Hoppas ni får eller har en bra dag!!

Kram o Puss

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-11-19 15:47:16

Åh lycka till med körningen och teorin, jag tror det kommer gå galant!

Förstår att det är jobbigt att flytta (det värsta är väl att städa efteråt?) men tänk vad mysigt att flytta till nytt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela