missimone

~en helg i sthlm~

Publicerad 2008-11-17 11:16:37 i Allmänt,

Åkte till Stockholm med bussen på lördagmorgonen och det kändes verkligen skönt att få komma iväg ett tag och sedan såklart träffa lillplutten Ella och Madde och Roger. Var ju flera månader sen nu och hemma hos dem har jag inte varit sen ett år tillbaka..alldeles för lång tid!!

Träffade Madde vid elva och vi gick iväg neråt drottninggatan..gud vad mycket folk det var redan! Kommer ihåg när jag bodde där att jag älskade att det var mycket folk och en puls i allt..men nu fick jag mest panik och man fick hela tiden akta sig då folk i sthlm verkar ha en tendens att bara gå rakt fram..Men Sthlm är ändå Sthlm och det har sin charm det med:)

Åt på ett mongoliskt ställe där det var buffe med dels en wok man plockade ihop till själv som de stekte på plats och sen den vanliga kinesiska buffen. Himla gott men man blev riktigt mätt för vi var så hungriga så vi slevade i oss maten.

Sen bar det iväg att gå och titta i affärer efter julklappar. Så himla svårt att bestämma sig..både Madeleine och jag gick mest runt och såg saker till oss själva, och man är ju inte gjord av pengar så julklapparna måste ju planeras noggrant. Men mycket fint finns det att hitta..synd att det finaste är det dyraste..så det blev inte direkt några fynd. Men nu har jag lite ideer på klappar och jag fick faktiskt med mig två julklappar på en summa av 80 kronor..haha. Säger inte vad det är eller vem det är till för de läser den här bloggen. Men de klapparna är jag rätt nöjd med. Madde fick med sig lite julpynt hem från Hemtex också då hon ska ha det riktigt julmysigt hemma..köpte dukar och lyktor o annat smått o gott. Jag nöjer mig med det jag har hemma då det inte känns som någon idé att köpa på sig nu innan man flyttar. Men visst är det så det kliar i fingrarna när man ser allt juligt o mysigt.

Kom hem strax efter tre och möttes av lilla sötnosen..hade med mig två paket till Ellisen för att komma i goda dager med henne direkt(mutmoster)Nej det var för hon varit sjuk och det blev uppskattat som tur va..hihi.Nej hon är inte lika blyg o mammig som förut och har blivit en himla framåt tjej nu. Så himla söt och säger så roliga saker hela tiden. Så roligt när man kan ha en konversation med henne och man förstår henne jättebra! Så vi la hennes I love Kitty pussel hon fick av mig o det gick jättebra och lekte med pruttlera (prinsessan på fjärten!) som Madde köpt och hade det mysigt.

           
Pruttleran var rolig:)

Sen blev det kortspel och Schack(stavas det så) med Madde och det gick riktigt bra med båda för mig(VINNARE!:)) och att spela schack var roligare än man trodde.Man får ju tänka en heldel, så det var faktiskt roligt. Gjorde varma mackor till middag och sen blev det både det ena o andra att gotta sig med:D Inte den bästa helgen kanske i GI synpunkt, men det blev min lilla UNNA mig helg. Så nu är ju mätt på onyttigheter för en tid framöver.

        
Spela kort och schack o mumsa nötter


                
Ella Sötnos                        Ella fånar sig:D

Söndagen blev lugn med mera schack, frukost o bus med Ella. Åkte till Rogers syster o kille som flyttat in i ett mysigt hus utanför stan och de har precis fått en liten tjejja som heter Emmie. Så himla liten o söt..man glömmer så lätt hur små de är. Fikade där och sen bar det hem igen. Åkte iväg vid fyra till busstationen och sen bar det av hemåt till Norrpan. En skön men kort helg hemma hos syster o familj. Men vi ses ju snart igen till jul då mamma, jag o Thess åker upp i mellandagarna och firar lite. Nej jag hoppas verkligen att Madde o familjen kommer flytta hit om något år..känns trist att man ses så sällan även om man pratar ofta med varandra. Snart kommer väl vi alla ha familjer o då blir det ju extra viktigt. Men vi får se hur det blir.


Jag o Ella vaknar och tittar på bolibompa i min "båtsäng"


Ella allvarlig


Kan vara glad också

               
Lägger pussel och dricker blåbärssoppa till frukost



Hihi så söt bild..mosters lilla apa:) Ska alltid busa.

Nu sitter jag o pluggar teorin..(EN VECKA KVAR!!) och ska iväg till jobbet om någon timme.

Vi hörs, puss o kram

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2008-11-18 09:24:14

Hej Anna! Jag är inne och tittar på fina foton eftersom du är snabbare än din syster på att uppdatera (hihi) Ha det bra, och lycka till med husbygget, vilket projekt!!! Kram Katta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela