missimone

~ännu en dag på jobbet~

Publicerad 2008-11-22 12:11:04 i Allmänt,

Då står man på jobbet en lördag..kanske inte ovanligt för de flesta, men jag är bortskämd med lediga helger så det känns lite konstigt här i den tomma lokalen:D Men det är rätt skönt också faktiskt..lugn o ro och bara ljudet(det öronbedövande) av brodyrmaskinen och sen lilla jag som tassar runt. Har mycket på brodyren som sagt och jag förstår inte hur jag o Carin ska hinna med alla beställningar som görs...heeeela tiden! och inga små beställningar utan ordrar på flera hundra plagg. Men det är bra för företaget och det är det viktiga.

Var ute och körde innan jag kom hit och det gick väl sådär om jag ska vara ärlig...inte alls som jag ville att det skulle kännas när det bara är FEM dagar kvar till uppkörning! Missade lite grejer, fast inte jättstora saker, men ändå tillräckligt för att jag ville dunka huvet i ratten:P Men imorgon blir det mer övning och sen har jag ju två lektioner med körskolan också. Hoppas att jag får till det nu så att jag känner mig någorlunda säker. Sen tror jag att man skärper till sig extra mycket när jag sitter där med en okänd man/kvinna. Nu känner jag ju både Rille o Andreas o då kan det bli lite missar(inga dödliga eller så dock:))

Ska jobba till tre idag..sen blir det att kanske träffa syster på badhuset och simma lite:) igår var vi ute och gick och det är ju himla skönt att röra på sig. Sen ska Therese och Nicke komma hem till oss ikväll och äta mat, umgås lite och ha det allmänt trevligt. Sen imorgon blir det körning och teori för hela slanten...skriver ju på måndag. Är inte lika nervös för det..känns som jag kan rätt mycket men man vet ju som sagt inte hur frågorna blir..de kan ju vara lite luriga också. Men det skulle vara så skönt att klara av det på en gång. En extra push till på torsdag.

Idol igår..nu blir det snart att bojkotta det om inte den där lille parveln får åka hem...han har förlorat sin charm för länge sen. Men iofs så är ju åldersgruppen 10-16, de är ju de som vill köpa skivorna o ha dem i julklapp så för tv4s del och skivbolaget så är det ju kanske bättre.Men klarar inte av hans röst eller scenspråk längre!! Anna hade ju iaf röst även om hon kanske inte är en idol..så kommer det nog gå bra för henne. Så nu har jag ingen favorit, tycker att de tre(ni vet vem som ska räknas bort) som är kvar är bra allihopa, även om jag fortfarande tror att Kevin kommer bli årets Idol.

Ja ja nog pratat om det..men så är mitt liv..rätt händelselöst för tillfället:P

Nähej..nu orkar jag inte skriva mer för stunden..hörs någon annan dag!

Kram på er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela