missimone

~long time no see~

Publicerad 2008-12-23 08:25:37 i Allmänt,

Är urdålig på att uppdatera..vet inte vad som har hänt..känner ingen ro att sätta mig o blogga om vad som händer i mitt liv. Kanske för att det är så ytterst lite:P

Nu är det julafton imorgon och min julglädje har försvunnit rätt så mycket..trist tycker jag. Vet ej om det är för att Rille nog har bestämt sig för att fira med sina föräldrar. Förstår ju honom, de firar inte så mycket annat än att äta julmat och dricka och umgås. Här hemma är det mer planerat..jobbigt för någon som inte är van. Det ska vara grötfrukost och Kalle och sen att man kan sitta i timmar med julklapparna och kommentera vad någon har fått. Inget ska stressas fram och sen avslutas kvällen med spel och glögg och bara mysigt. Jag ville så gärna att Rille skulle tycka om julen så som jag gör det..visst att det är onödigt med julklappar..för pengarna går bara runt och folk kan lika gärna köpa sina egna grejer. Men jag gillar numera att ge klappar och bryr mig inte så mkt vad jag får. Det är mest känslan att sitta med ett paket och öppna i skenet av julgranen..sen om det ligger ett paket russin där eller  vad som spelar liksom ingen roll, bara man har haft någon slags tanke bakom. Det är ju så himla mycket roligare att ge nuförtiden om man hittar något riktigt bra! Svårt att förklara..

Men jag vill samtidigt att Rille ska vara med sin familj på jul..det är ju det som är meningen..att umgås med sin familj..o både hans farfar och bror kommer och de ses ju inte så ofta. Man kan lätt bli självisk..Men jag åker till Rilles föräldrar på juldagen som vanligt..så lite får vi umgås iaf.

Visst att det blir bättre när det finns barn med i bilden..Ella ska ju nu inte vara med oss på julafton, vi ska ju till sthlm till helgen, men jag o therese är ju mammas barn och man blir ju som små barn runt jul. Man får en sån känsla i sig som man minns från förr..men nu vet jag inte vart den har tagit vägen.

Mamma är ju sjuk..något virus hon har haft ett tag..ont i kroppen. Hoppas hon känner sig bättre idag, det är ju en fullspäckad vecka med julafton, julgröt på juldagen hos bror Johnny o familj och sen åker vi till sthlm över helgen o träffar Madde o ella o roger. Inte roligt att vara sjuk då.

Känner mig oinspirerad..måste skärpa till mig..får gå ut o titta på den vackra kungsgranen i vardagsrummet o bli lite gladare:D Ska ner på stan o inhandla det sista...sen blir det hem o rulla köttbullar. Städa av det sista ska jag också göra...sen kommer therese hem efter fem och vi kan hjälpas åt med skinkan och lite annat smått o gott. Det blir nog bra det här ska ni se..bara julafton kommer o det rullar på. Är sjukt sugen på tomtegröt men jag får vänta tills imorgon bitti:D

Jag hoppas att ni som läser min blogg får en underbar jul..hur ni än väljer att fira.Huvudsaken att man får fira med sina nära och kära.

God Jul på er allihopa!!!

Kommentarer

Postat av: Jes

Publicerad 2008-12-23 10:48:53

Du ska se att du imorgon bitti har tillbax all den där stämningen som du nu känner att du saknar idag. Jag står själv här och steker köttbullar och i ugnen har ag en läcker Jansson...hur sjutton ska jag klara mig från att inte smaka??? viljestyrka...eller?

JAG VILL ÖNSKA DIG, RILLE OCH THERESE EN UNDERBART GOD JUL!!!!Förät dig inte bara nu. Love you to bits. Puss

Postat av: Elin Alenteg

Publicerad 2008-12-23 22:26:41

GOD JUL o GOTT NYTT ÅR!!!

PUSS O KRAM Elin A

Postat av: Anna

Publicerad 2008-12-29 22:19:49

Hoppas du fick en riktigt bra jul iallafall. Jag håller med om det där med julklappar. För mig är det faktiskt roligast att ge och tänka ut vad jag ska hitta på för julklappar.

Nu har jag en utmaning till dig i min blogg!

Postat av: Elin Alenteg

Publicerad 2008-12-30 10:05:26

Hej tjejen!!

Uppdatera!!

Pöss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela