missimone

~julstök~

Publicerad 2008-12-02 09:54:16 i Allmänt,

Jahopp då var helgen över o en ny vecka har börjat.

I fredags blev det julklappsshopping o spring på stan, sen kom Jessica(kära syster) förbi mig på en fika. Himla trevligt och det är inte ofta jag får besök:( Tur att jag hade städat ordentligt innan jag åkte ner på stan hihi:D

Skulle lagat fredagsmysmat men tiden bara rann iväg när Jessica och jag satt o tjattrade så jag ringde Rille och bad honom handla McDonalds..det är ju ändå fredag:D

Sen tittade vi på Idol som vanligt och rätt person åkte ut till slut...Johan. Visst han är gullig och söt för att vara 16 år men jag tror inte ngn människa orkar lyssna på den rösten en hel skiva..tyvärr. Sen hans fan där som blev helt tokig när han kom i närheten var ju också lite pinsamt..stackars tjej..hon lär ju bli veckans klipp på you tube..för det var ju riktigt pinsamt. Det är inte backstreetboys eller westlife eller nåt annat stort tjejband utan Johan...från Mjölby...

På lördagen åkte vi först en sväng till Coop..jag skulle handla lite dricka till kvällen( en månads uppehåll har gått bra och jag skulle kunna fortsatt längre, men jag måste ju få fira mitt körkort lite med god mat och vin:D) Sen sprang jag in på Coop och handlade ett par Uggs..ni vet skorna. De var ju inte de vackraste jag sett(inte för jag tycker uggs är vackra..mer fulsnygga) men dessa hade lite bredare o kortare skaft och det tycker jag är snyggare och sen kostade de bara 198 kronor..funkar väl iaf.

Sen jobbade jag i fem timmar så kom rille o hämtade mig o vi åkte till hans föräldrar. Tippade gjorde vi också och jag fick faktiskt 8 rätt o rille bara 7 hehehehe..spelar ingen roll att man vinner pengar, bara man slår rikard hihi. Fast det är roligare o titta när man har tippat..sen smakade ju min julcider rätt gott också:)

Åt god mat, kyckling med egen gjord pommefrites, sås och sallad. Någon grillad sparris med västerbottenoströra också, himla smarrigt. Sen blev det lite vin till det. Satt och pratade med Rilles mamma Agneta i flera timmar och det var himla trevligt. Slutade dricka i tid(skulle ju köra dagen efter) och somnade innan elva.

Nästa dag var ja lite nervös...jag kände mig inte bakis men man vet ju inte hur lång tid det tar för min kropp att förbränna alkoholen..o jag vill ju inte åka dit för ratt fylla det första jag gör..men jag kände mig ok. Hade det inte varit för jag hade massa planerat så hade jag lämnat bilen hemma..bara för att vara på den säkra sidan. Läskigt att inte veta och varför chansa liksom??

Hämtade  systrar o Jocke och åkte hem till mig och började baka. Therese var lite för bakis..(lång blöt natt ute) så Nicke kom o hämtade henne..synd men man har alla festat lite hårt någon gång. Så då var det jag , jess o jocke kvar. Himla trevligt att baka ihop och lussebullar är ju roligt att göra och det blir ju så gott!! Pepparkakor kan jag nästan köpa nästa gång för det gick inte så bra för mig. Men det var trevligt att umgås o det är det viktigaste:D

         
Thess o bakismat:D               Jes o Jocke fixar degen

         
Jocke expert på peppar         Våran grande deg:D
kakor:D




Titta vad duktig Jocke var...se om ni kan se bikini bruden:D haha

Så jag fick säkert i mig en 5 lussebullar på söndagen haha..så jäkla gott alltså..men det är jul nu o det finns så mkt gott att äta. Ska idag väg på en långpromenad..ska hem till mormors lght i Lidaleden och hjälpa mamma och städa o packa. Sen ska vi köra grejer till returpunkten o hem till mamma..så det blir full rulle både idag o imorgon.

Har tänkt på att jag skriver så jävla långa inlägg och det är nog just för att jag inte skriver varje dag. Har så himla svårt att vara kortfattad men vill så gärna vara det. Bara skriva några rader liksom. Ska försöka skärpa mig...för t.o.m jag blir trött av att läsa det här tjattret. Ska bli bättring.

Hörs imorgon då:D

kram o puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela