missimone

~inge chili~

Publicerad 2008-12-04 16:58:49 i Allmänt,

Blir ingen chili con carne..har ändrat mig..ovanligt anna. Det blir det superlätta ärtsoppa på korv..alltså den man köper som ligger i en plastkorv. till det serveras också knäckebröd och ost. Tycker jg var supersmart som kom på den lätta maten:) Åt visserligen det igår hos mormor men det är ju supergott så va faen.

Står på jobbet och har en jobbigt lång brodyr..den har redan hållit på i 20 min..pust pust..lång väntan mellan varje sats. Men de måste göras de också. Annars har det varit skönt på jobbet..man pular i sin egen takt och får saker gjorda. Lugnt och skönt är det också. Älsklingen jobbar idag extra länge vid huset..kanske åtta nio. Hade varit så himla mkt lättare om vi bodde vid huset..då kunde han ju jobba hur länge han ville om kvällarna o sen komma in o äta när han ville. Tror han tycker det blir lite lite tid efter jobbet, 3 timmar bara men hur ska han klara mer när han jobbar heltid också. Man måste ju få ha lite fritid också..det får ta den tid det tar. Han är så duktig min darling:D

Mår lite illa av hunger..de senaste timmarna har jag ätit en apelsin o en clementin. Orkade inte ta med mig något hemifrån..så nu sitter ja o fantiserar om mat..mmm

Längtar tills dagarna blir normala sen i huset o man kan lägga ner tid på att laga goda maträtter..pannbiff, lasagne, olika grytor och fisk med äggsås. Nu känns det aldrig som man har tid. Måste bli bättring sen..

Jaja lite tankar på jobbet..mest tankar om mat faktiskt.:) Jo just det Therese är nu framme vid terminalen..ringer o frågar mig hur man ska göra när man checkar in och om man får ha dricka med sig på båten. De ska tydligen inte äta ngn buffe så jag hoppas de hittar nåt ställe att få mat på. Sen ville de försöka boka frukostbuffen..men lycka till säger jag att komma upp den tiden om de ska festa så hårt. Men men de kanske inte ens har lagt sig då. Kul för lilla stumpan iaf..ska bli roligt att höra om allt imorgonkväll!!

Nej nu måste jag ta en till clementin:P

Ha det gott!!kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela